Philacorda samplen

Tjees

Nieuwkomer
Hallo,
ik zit in een duo waarvan 1 iemand een Philips Philacorda bestiert. Dit is zo'n dubbel klaviers orgel uit de 70's.
Omdat we binnekort op tournee gaan de t orgel vrij kwetsbaar blijkt te zijn, willen we een back up regelen.
We willen t orgel samplen en vervolgens aansturen met een keyboard.
Wat zijn volgens jullie de beste producten om te gebruiken?

Een optie die me aan is geraden is:
-3ghz Sony Vaio met externe 160 Gig firewire harddisk dr bij
- Tascam US-122
en NI Kontakt II sapler software

Dat kost me dan zo'n 2000 ari.

Laptop omdat ik naast de backup-functie van t orgel ook nog wat wil opnemen 'on the road' als t ware.

Is dit een goeie optie volgens jullie?

Origineel geplaatst door dj discodeluxe
multisamples van philacorda maken en in een ensoniq asrx stoppen en daar een midikeyboard aansluiten

kosten 300 euro :verkoght:
Maar toch... het kan wel, maar als je de skidmarks bijvoorbeeld met een ensoniq asrx ziet optreden ipv met een philacorda, dan is het toch ineens heel anders. De Rock 'n Roll scene is wat dat betreft nogal kieskeurig..

Als je een betrouwbaar apparaat wilt gebruiken voor als je Philicorda op het podium uitvalt, dan zou ik inderdaad voor de hardware sampler gaan. (een Akai S2000 ofzo...lekker standaard en kost weinig...150,- ofzo)

Als opname medium voor on the road kan je vanalles gebruiken dat een stuk goedkoper is dan een laptop. Ik zou zelf voor een recorder gaan waar een mixertje e.d. ingebouwd zit. Dat moet niet meer kosten dan een paar honderd euro.

Back