Dat geluid van Keane...

Re: Re: Re: Ikheb blijkbaar niet de goeie vraag gesteld...

Re: Re: Re: Ikheb blijkbaar niet de goeie vraag gesteld...

Origineel geplaatst door pjeut
Kijk, dat bedoel ik dus met een beetje interessant doen. Maar goed, misschien zit ik er wel helemaal naast, en zijn ook in dit VA-tijdsgewricht dergelijke oldscool trukjes nodig om tot "the real thing" te komen.
Duidelijk, bedankt, dus voor een hitnotering: terug naar vintage...weg met plug-in.

Neem maar van mij aan dat "the real thing sound" niks met het merk synth of plugin te maken heeft. Het komt er altijd op neer dat de echte producer/sound engineer weet wattie wil horen en hoe die die sound moeten maken. In dit geval dus o.a. met een guitar amp, merk "onbekend".

Ik ben zelf ook een tijdje bezig geweest om dat Keane CP70 geluid te na te maken met mijn Fantom. Ik ben nog niet helemaal te vreden maar het komt in de buurt :)
- Sampler: CP70 samples links/rechts gepanned en gedetuned + gedubbeld
- Custom Acoustische piano patch
- Custom El. grand piano patch gedubbeld
- Multi-effecten, EQ, compressie

Dat SOS interview is inderdaad een beetje wollig, maar toch aardig om te lezen. Ik vind de productie van Keane helemaal niet zo goed als die van coldplay. De sound is stukken meer "protools" en ik vind slechts sommige nummers goed, maar teveel van het zelfde. Dit terzijde,
wat mij opviel is dat de sound van de cp70, welke zij enorm hypen, eigelijk nog maar een beetje naar de cp70 klinkt. Niet vetter, maar juist ieliger (wat ook wel beter past in zo'n cleane pop produductie). Dus het is misschien hun "truk" dingen minder dik te laten klinken, zodat de zang helemaal naar voren komt. Typische pop dus..

Origineel geplaatst door maxdox
Dat SOS interview is inderdaad een beetje wollig, maar toch aardig om te lezen. Ik vind de productie van Keane helemaal niet zo goed als die van coldplay. De sound is stukken meer "protools" en ik vind slechts sommige nummers goed, maar teveel van het zelfde. Dit terzijde,

Misschien mij verkeerd begrepen,
ik vind Keane én Coldplay niet lekker qua productie.
Muziek van beide vind ik lekker, idd als je Keane op hebt
wordt het snel het zelfde.

Origineel geplaatst door mikemix
ik vind Keane én Coldplay niet lekker qua productie.
Muziek van beide vind ik lekker, idd als je Keane op hebt
wordt het snel het zelfde.

Ik hou zelf meer van dynamische en minder platte produkties. Coldplay en Keane hebben wel 1 ding gemeen: pop-songs die simpel klinken en het commercieel gezien goed doen. De arrangementen zijn goed voor elkaar, zeker bij Coldplay.

Origineel geplaatst door Sjaak
Ik hou zelf meer van dynamische en minder platte produkties. Coldplay en Keane hebben wel 1 ding gemeen: pop-songs die simpel klinken en het commercieel gezien goed doen. De arrangementen zijn goed voor elkaar, zeker bij Coldplay.

Op zich zijn die nummers elke keer wel leuk om te horen, maar toch: ik vond Keane tegenvallen op Lowlands. Sowieso omdat ze zoveel sequencten (bas, strings, orgels - een flink deel van wat ik hoorde was helemaal niet live), terwijl ik kwam om te zien hoe ze 'het' deden, maar goed, dat is onvermijdelijk als je met drieën wilt blijven (en niet kunt voetbassen :engel: ). Het viel echter vooral tegen omdat het allemaal zo hetzelfde klinkt: hetzelfde tempo, dezelfde geluiden, vergelijikbare akkoordenprogressies, dezelfde arrangementen, dezelfde effecten qua songstructuur (galmende refreinen, jeweetwel)... Op zich wel een leuk bandje dus, maar ik hoop toch dat ze er iets meer van maken op het volgende album. :)

Uhm, waar ging deze thread ook alweer over... ;)

Re: Ikheb blijkbaar niet de goeie vraag gesteld...

Re: Ikheb blijkbaar niet de goeie vraag gesteld...

Origineel geplaatst door pjeut
Hé, leuk idee voor een thread: aan welke smaak of geur doet een bepaald geluid je denken.
Schijnt dat LSD een acute synesthesie kan veroorzaken...
Liever niet proberen vind geluid horen voorlopig wel voldoende :D

Het viel echter vooral tegen omdat het allemaal zo hetzelfde klinkt: hetzelfde tempo, dezelfde geluiden, vergelijikbare akkoordenprogressies, dezelfde arrangementen, dezelfde effecten qua songstructuur (galmende refreinen, jeweetwel)...

Is dat nu niet wat ze noemen, een eigen stijl, een eigen geluid?? Het is heel erg lastig om met 3 mensen een vorm aan te nemen waarvanuit je telkens gaat werken -een concept-, probeer dat maar eens voor de gein...

Ben het trouwens niet eens met "hetzelfde tempo", heb de CD al een tijdje en de tempi zijn wel degelijk verschillend; misschien dan niet op het lowlands optreden, zou kunnen.

Voorlopig hebben ze meer fans dan jij zelf van kan dromen, vooral van de vrouwelijke kant heb ik gemerkt toen ik keek wat er vooraan stond bij Rockin' Park waar ik ze Live heb gezien 8~ Dat succes hebben ze misschien wel door die vaste vorm die jij tegen vond vallen.

Origineel geplaatst door Sander02

Voorlopig hebben ze meer fans dan jij zelf van kan dromen, vooral van de vrouwelijke kant heb ik gemerkt toen ik keek wat er vooraan stond bij Rockin' Park waar ik ze Live heb gezien 8~ Dat succes hebben ze misschien wel door die vaste vorm die jij tegen vond vallen.

L.B.
frans bauer heeft ook meer fans waar jij zelf ooit van zou kunnen dromen .
maak jij muziek om zo veel mogelijk (al dan niet vrouwelijke) fans te verkrijgen ?!! ik weet niet hoor , word daar een beetje misselijk van . ik zou zowiezo helemaal gestoord worden van kleine gillende pubertjes .

op rockin' park stond ik lekker bij admiraal freebee , die is tenminste echt. (inclusief publiek)

Origineel geplaatst door bassio
op rockin' park stond ik lekker bij admiraal freebee , die is tenminste echt. (inclusief publiek)

admiraal "ze noemen mij het talent" freebee, ja die is lekker echt. :kont: niet persoonlijk hoor ;)

Origineel geplaatst door apollo
admiraal "ze noemen mij het talent" freebee, ja die is lekker echt. :kont: niet persoonlijk hoor ;)
rags & runs , echt een mooie track . maar hij heeft er meer .
is het je buurman ? ruik ik jaloezie ?
ik heb die lelijke belg al een paar keer live gezien , en hij is elke keer weer anders , in rotterdam klapte hij enigzins dicht .
dat noem ik ECHT.
hij kan trouwens alles , piano spelen , zingen , gitaar spelen , blazen . en ook nog rocken . dus laat dat :"ze noemen mij" maar weg .

sorry , deze thread ging over het geluid van keane..........

Laatst gewijzigd:
Back