Sjaak
Ouwe rot
Re: Re: Re: Ikheb blijkbaar niet de goeie vraag gesteld...
Neem maar van mij aan dat "the real thing sound" niks met het merk synth of plugin te maken heeft. Het komt er altijd op neer dat de echte producer/sound engineer weet wattie wil horen en hoe die die sound moeten maken. In dit geval dus o.a. met een guitar amp, merk "onbekend".
Ik ben zelf ook een tijdje bezig geweest om dat Keane CP70 geluid te na te maken met mijn Fantom. Ik ben nog niet helemaal te vreden maar het komt in de buurt
- Sampler: CP70 samples links/rechts gepanned en gedetuned + gedubbeld
- Custom Acoustische piano patch
- Custom El. grand piano patch gedubbeld
- Multi-effecten, EQ, compressie
Origineel geplaatst door pjeut
Kijk, dat bedoel ik dus met een beetje interessant doen. Maar goed, misschien zit ik er wel helemaal naast, en zijn ook in dit VA-tijdsgewricht dergelijke oldscool trukjes nodig om tot "the real thing" te komen.
Duidelijk, bedankt, dus voor een hitnotering: terug naar vintage...weg met plug-in.
Neem maar van mij aan dat "the real thing sound" niks met het merk synth of plugin te maken heeft. Het komt er altijd op neer dat de echte producer/sound engineer weet wattie wil horen en hoe die die sound moeten maken. In dit geval dus o.a. met een guitar amp, merk "onbekend".
Ik ben zelf ook een tijdje bezig geweest om dat Keane CP70 geluid te na te maken met mijn Fantom. Ik ben nog niet helemaal te vreden maar het komt in de buurt

- Sampler: CP70 samples links/rechts gepanned en gedetuned + gedubbeld
- Custom Acoustische piano patch
- Custom El. grand piano patch gedubbeld
- Multi-effecten, EQ, compressie
). Het viel echter vooral tegen omdat het allemaal zo hetzelfde klinkt: hetzelfde tempo, dezelfde geluiden, vergelijikbare akkoordenprogressies, dezelfde arrangementen, dezelfde effecten qua songstructuur (galmende refreinen, jeweetwel)... Op zich wel een leuk bandje dus, maar ik hoop toch dat ze er iets meer van maken op het volgende album. 

Dat succes hebben ze misschien wel door die vaste vorm die jij tegen vond vallen.