Akai MFC42, uw mening daarover

Dus jij gooit je complete mix door een filter heen?????? Zal ik nooit doen, maar das idd een kwestie van smaak en muziek styl.........Moet gelijk denken aan die suffe franse sound die klinkt alsof je de deur van de disco open doet en er muziek naar buiten sijpelt...burfff
Hiervoor zijn toch software pluginns bedacht???

bRzz

Hoe dan ook

een distortion op een fiter vind ik zeker een nuttige extra (wat ik sowiezo kan gebruiken) naast het feit dat ie presets kan opslaan.

Ik zou de beide apparaten waarschijnlijk weer moeten beluisteren, helaas dat ik niet in rotterdam woon om elke dag naar de feedback te gaan :confused:

Origineel geplaatst door Exorbis

naast het feit dat ie presets kan opslaan.

Hij kan geen presets op slaan. Maar wel een relaxte bak.

Ik zou de beide apparaten waarschijnlijk weer moeten beluisteren, helaas dat ik niet in rotterdam woon om elke dag naar de feedback te gaan :confused: [/B]

Ik sloeg laatst m'n spaarvarken kapot en ging met de inhoud en volle moed naar de feedback om een sherman te kopen en toen hadden ze hem niet op voorraad....

Wijze les: Eerst effe bellen voordat je naar Rotterdam komt

Hoe dan ook

een distortion op een fiter vind ik zeker een nuttige extra (wat ik sowiezo kan gebruiken) naast het feit dat ie presets kan opslaan.

Ik zou de beide apparaten waarschijnlijk weer moeten beluisteren, helaas dat ik niet in rotterdam woon om elke dag naar de feedback te gaan :confused:

Op de Sherman heb je geen distortion nodig:)
En fuck de preset, je kan toch wel zelf draaien???

nou, kheb zelf ook de Herman Tepelbank.. en zou het soms toch wel handig vinden als je er presets in op kon slaan omdat je dan gemakkelijker met 2 of meer projecten tegenlijk kan werken.

Origineel geplaatst door metatron
Idd dat zou geen overbodige luxe zijn net als dat de knopjes van de Input, Hp, LP enzenz. ook wel midi aangestuurt mogen worden.

Die worden toch aangestuurd? Nauw dan :D

misschien beetje offtopic maar ben ik de enigste of kan niemand met z,n mfc het stereo filter en de distortion tegelijk gebruiken als ik dit doe dan krijg een irritante zoem toon niet echt hard maar wel hard genoeg om het niet te gebruiken

als ik dan het stereo filter uitzet kan ik wel de distortion gebruiken zonder bijgeluiden

ik hoor graag dat iedereen dit heeft :biertje:

Ik gebruik hem altijd mono...evenals mn electrix...stereo fliteren zie ik het nut niet zo van in!
Blijft een goede filter...en software kan er nooit tegenop...klinkt gewoon warm

Origineel geplaatst door anoniempje
misschien beetje offtopic maar ben ik de enigste of kan niemand met z,n mfc het stereo filter en de distortion tegelijk gebruiken als ik dit doe dan krijg een irritante zoem toon niet echt hard maar wel hard genoeg om het niet te gebruiken

als ik dan het stereo filter uitzet kan ik wel de distortion gebruiken zonder bijgeluiden

ik hoor graag dat iedereen dit heeft :biertje:

Het spijt me gast, stereo werkt gewoon met distortion bij mij.

{ OFF TOPIC}

iemand de laatste tijd een tje gekocht bij Thomann of music store ?
en krijg je dan de blauwe of de -oude- grijze ?
had gemaild met beide winkels maar krijg geen respons...

Maurice

>off topic on<

He spdk, jij hebt toch zo een future retro revolution??
Hoe bevalt die??

>>off topic off<<

Ik werk nooit aan meerdere projecten tegelijk.....kan niet met m'n mixer en alle andere zooi..
Presets mis ik dus echt niet en een pc al helemaal niet:)

bRoepz

Origineel geplaatst door Steven V
Ook al eens gedacht aan een Mutronix Mutator? Die is ook heel goed, maar anders dan de Sherman; niet zo aggressief. En wél stereo.

die moet ook oke zijn ..
heb er niet veel mee gespeeld

ik wil het liefst een goed akkord horen door een filter

die akai kon mij iig niet echt boeien
maar meestal komen dergelijke bakken bij meerdere noten wel tot leven

iemand ooit geprobeerd ?

Origineel geplaatst door brz
>off topic on<

He spdk, jij hebt toch zo een future retro revolution??
Hoe bevalt die??

>>off topic off<<

Ik heb em niet en nooit gehad, dat bevalt me prima. ;)

hier een club loopje 10 minute geloopt en door het akai filter gehaalt en met de knoppe gespeelt

laat wel redelijk horen denk ik wat z,n meest vernaggelde is

klik

Ik ga thuis eens luisteren (zit nu op kantoor) want ik zit sterk te denken om zo'n Akai filter aan te schaffen. Ik maak electronische muziek met rock/sympho invloeden en wil de digitale bakken wat softer laten klinken.

Ik kreeg vanochtend de tip om een MAM Resonator te kopen. Echter die heeft alleen een mono-input. Dat is jammer.

Ik heb een tijdje mee zitten pielen bij een vriend van mij, maar ik vind er eerlijk gezegd geen reet aan. Een beetje te mak, lief en laf. voor dat geld is er heel wat leukers te krijgen....

Idd, ik vond de MFC42 ook niet echt spannend als fx-filter, daar is een Sherman of de EPS sectie van de Korg MS-20 beter voor geschikt. Echter als filter om bijv. chirurgisch een hi-hat uit een loop uit je MPC te filteren is hij erg geschikt. Voor dat soort doeleinden is hij ook geconcipeerd. Maar ja, daar kun je ook freeware software filters of de filters van je softsynths voor gebruiken.

Back