Apple GarageBand

mikemix

push the button!
Heb bij mijn dual G5 GarageBand "gekregen".
Was er even mee aan het rommelen en voor ik het wist
had ik in een half uur een nummertje.
Vind het toch wel een geinig programma, temeer omdat
het heel laagdrempelig is en je binnen een korte tijd al een
leuk resultaat hebt.
Zijn er mensen die er serieus hun muziek op/mee maken?
Misschien leuke tips?

ik vind dat veel van de drums lekker klinken... heb ook al een paar keertjes wat gemodderd met GB (standaard bij m'n PowerBook)

Ik ben wel geïntresseerd in Garageband... Ik ben van plan een Mac mini aan te schaffen in september, en daar zit iLife 05 bij, Garageband dus ook. Ik zou hier graag mee audio tracken, in afwachting van een stuk uitgebreider software (of niet, als GB me bevalt dan blijf ik er natuurlijk bij).

Weet iemand misschien een leuke review? Die van SOS is helaas nog niet te lezen voor niet-leden.

Ik had het op m'n mac op m'n vorige werk (G5)
Maar standalone vind ik het maar een beroerd prog.
En die samples...
Tja als je buurman het prog. ook heeft krijg je toch snel het idee
dat je allebei de zelfde track zit te bouwen ajbwib

GB

GB

Ik heb gemerkt dat Garageband een typisch progje is dat gemaakt is voor mensen die (eigenlijk) helemaal geen muzikanten zijn.
En het grappige is dat ze door dit programaatje dan toch in staat blijken leuke dingen te doen.

Tja die samples intresseren me niet zo bijster veel... Ik wil ermee audio recorden en multitracken. Iemand die dat al geprobeerd heeft?

Re: GB

Re: GB

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Ik heb gemerkt dat Garageband een typisch progje is dat gemaakt is voor mensen die (eigenlijk) helemaal geen muzikanten zijn.
En het grappige is dat ze door dit programaatje dan toch in staat blijken leuke dingen te doen.

Dit klinkt als een perfect progamma voor mij *D

Ik las net dat mensen spontaan overstappen op software en spontaan al hun analoge apparatuur voor een prikkie de deur uitdoen na het gebruik van GB.

:duivels:

Origineel geplaatst door Ensemble
Ik las net dat mensen spontaan overstappen op software en spontaan al hun analoge apparatuur voor een prikkie de deur uitdoen na het gebruik van GB.

:duivels:

Klopt ik heb spontaan mijn Synthi AKS te koop gezet op het forum

weet iemand waar garagaband zij files laat , in welke folder

ik bedoel niet de apple loops maar de files die in het seqeunce veld staan

Ik gebruik het als pre productie programma voor smples waarmee ik live drum. Erg handig. Gewoon de files inlade, knippen, plakken, bewerken etc. saven, inladen in Live en gaan met de banaan.

Perfect geschikt voor.

Ik heb er een keer een mini nummertje mee gemaakt. Mooie sounds, werkt snel, maar idd er kant en klaar...

In combinatie met Logic's te gekke nieuwe onderdeel Mainstage zou het nog beter werken denk ik.

Ik heb het ook op mijn iMac maar eigenlijk heb ik er nog nooit naar gekeken....misschien toch maar eens mee rommelen om te zien wat er allemaal mee mogelijk is.

weet iemand waar garagaband zij files laat , in welke folder

ik bedoel niet de apple loops maar de files die in het seqeunce veld staan

Meestal is dat bij:
Gebruikers (users) -> Naam van je computer -> Muziek -> Garageband
Als je met de rechtermuisknop op het nummer klikt en dan op
'Toon pakketinhoud', dan geeft hij de inhoud weer.

weet jij evt ook of je de namen van je apple loop index kunt veranderen

staat nu bv bas piano etc, maar i wil dat veranderen in mij eigen namen

weet jij evt ook of je de namen van je apple loop index kunt veranderen

staat nu bv bas piano etc, maar i wil dat veranderen in mij eigen namen

Ik denk dat het beter is die namen niet te veranderen.
Anders vind de zoekfunctie de loops enz. achteraf misschien
niet meer terug

Bibliotheek (library) -> Audio -> Apple loops -> Apple -> Apple loops Garageband

hoi,

wil toch wel weten waar hij z,in files laat ,, greoen ridder de mac heeft maar 1 muisknop

wil de projecten die in niet meer gebruik verwijderen, is het zo dat... als ik de alias verwijder, (je project icoontje), ook z,in audio files verwijderd??

Back