JX3P triggerenvan de sequencer

smackos

Gepokt en gemazeld
Loopt dit strak

uhm als je de JX3P sequencer triggerd via een drummachine trigger out

Ik had van iemand gehoord dat dit niet zo goed ging maar hij zij erbij dat zijn JX3P zoweizo nogal brak was en dat die sequencer soms uit zichzelf opeens begon te spelen...dus wellicht...

Toen ik hier een jx3p had staan heb ik de seq. met de 808 getriggerd, en dat ging volgens mij prima.

de sequencer loopt gewoon goed, je moet wel start/stop aan hebben staan als je de sequence start door een trigger signaal (dus dat 't lichtje brand) anders slaat ie de eerste step over.

@imipolex, midi hoort 't gewoon te doen, probeer eens het memory protect knopje helemaal naar links te zetten, de kant van de midi inputs/outputs.

... er schijnt ook een truukje te zijn dat je de ledjes ziet lopen zoals 808 en 606'en, maar dat is me nog niet gelukt.

@imipolex, midi hoort 't gewoon te doen, probeer eens het memory protect knopje helemaal naar links te zetten, de kant van de midi inputs/outputs.

... er schijnt ook een truukje te zijn dat je de ledjes ziet lopen zoals 808 en 606'en, maar dat is me nog niet gelukt. [/B]

Heb ik gedaan... nog niets...

leds:
SEQUENCER LIGHTS

The LEDs light up as sequences play -- cute.

• Hit and hold Rest button.

• While holding Rest, hit Start/Stop.

dat doet ie wel, maar heeft iets te maken met eprom-versies, dus als je een oude hebt werkt het niet.

jx3p triggeren van seq

jx3p triggeren van seq

heb er zelf geen pobleem mee mijn jx3p is vaag.
en leid een eigen leven als ie getriggerdt wordt.

kwa midi reageert ie op elk midi signaal. (hij ziet alles als midi kanaal 1)
als ik een strakke seq uit stuur creeert ie zn eigen seq,
werkt dus niet perfect maar is wel gaaf om te horen hoe ie een seq maakt van de 16 midi tracks die ie binnen krijgt hij vult het allemaal op zijn eigen manier in.
en speelt dan een super vette seq af ik vindt het top en mn inpiratie wordt er alleen maar groter van. drums, synths,hij draait er zn hand niet voor om maakt er noten van en speelt ze af.
de drummachine van elektron stuurt alles uit.more perfect i dont think so .... geil later...

lekker freake storms electric rainbowshow:yamaha: :yamaha:

Re: jx3p triggeren van seq

Re: jx3p triggeren van seq

Origineel geplaatst door tjebbestorm
kwa midi reageert ie op elk midi signaal. (hij ziet alles als midi kanaal 1)
erm... het basic midi-kanaal is idd 1 maar standaard (bij het opstarten) staat ie tevens op omni-on
doormiddel van een control change kun je dit oplossen en reageert ie alleen maar op midi data bestemd voor kanaal 1
dit is dezelfde control change die de JP-6 ook nodigt heeft trouwens...

triggeren werkt hier ook ok, trigger met een 808,
geen probleem. Sequence lights lukt ook. Omni off
kan wel eens een pain in die ess zijn, eenvoudig op
te lossen door midi in met midi out te verbinden, synth
opnieuw opstarten terwijl je 6 toetsen (die witte ja)
ingedrukt houdt gedurende minimum twee seconden.
Dan leest ie standaard op midi kanaal 1.

Groetjes,

Axel

Back