@trigg:
Over dat 'tot drie' tellen en dat het met 'tot vier' tellen ook nog klopt: als je naar bepaalde elementen in de drumtrack luistert, dan hoor je echt wel dat het een 3/4 maat moet zijn. Ook de pads veranderen om de 3 en niet om de 4.
Het enige wat ik doe is op elke tel een kick plaatsen, net als dat je bij een 4/4 maat ook op elke tel een kick zet. Tuurlijk, je krijgt dan de illusie dat het nogsteeds een 4/4 maat is. Maar om nou echt een track te maken wat "verplicht" boem-tik-tik is in plaats van gewoon boem-boem-boem vind ik een beetje overdreven.
Ik bedoel, bij een 4/4 dance track doe je toch ook niet boem-tik-boem-tik of boem-tik-tik-tik, maar gewoon boem-boem-boem-boem.
Verder wil ik nog een nuance plaatsen bij mijn pleidooi om een screenshot van je sequencer bij te voegen waarin duidelijk te zien is dat je de 3/4 gebruikt: het moet dan uiteraard ook zichtbaar zijn dat de bars kloppen.
Tja,of gewoon goed tellen

Maar dan krijg je weer het probleem van trigg, dat sommige driekwartsmaten ook "uitkomen" als je tot vier telt. Maar ergens is dat logisch: als je immers 4 bars in 3/4 maat hebt, kom je op 24 tellen uit. Which translates to 6 bars in 4/4 maat. Dus het komt altijd uit
Gossiemikkie, hier raak je niet over uitgediscussieerd

Maar goed, daar zijn forums nou eenmaal goed voor haha.
Joost.
edit: typo bij de 6-bars