Driekwartsmaat Dance Contest!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Op een 3/4 maat kan je ook dansen. Dat noemen ze de WALS, of WALTZ in het duits.

Origineel geplaatst door Meinte37
@Dr.Dre: sorry, ik ben het -voor de verandering- met MadThijs eens: geen 3/4e ;{
Dat je drumcompu op 3/4 staat, zal best, maar het gaat er (juist) om of de menigte het voelt als iets in 3-n. Dat voel ik wel, maar wel als secundaire onderverdeling van een 4/4e.
Ik zal een verandering aan brengen :dj:

Origineel geplaatst door MadThijs
Zie mijn reacties in deze post. Dit is gewoon 4 to the floor met triolen. Je bas en gitaar lick wisselt om de 4 kicks=4/4

Conclusie:
We kunnen de 4/4 niet loslaten en we weten het verschil niet tussen een tel en een maat.

Kan niet.

je zou 3/12 bedoelen of iedergeval een veelvoud van 3.

Origineel geplaatst door dr.DRé
Kan niet.

je zou 3/12 bedoelen of iedergeval een veelvoud van 3.

Yep: 3x4=12, dus 4/4 in triolen op 120 bpm = 12/8 zonder triolen op 180 bpm (probeer maar 's). :)

Ik probeer wat in elkaar te flanzen, met of de Yamaha PSR450 of de Roland MC303 (samen met de Alesis AirSynth - komt binnenkort binnen bij me).

Phochos:D

Zelf zit ik ook een beetje te stoeien .. is natuurlijk grappig dat, als je een 3/4 maat in een zeer snel tempo 'draait', je automatisch weer een 4/4 maat kan herkennen (of welke soort je maar wilt). Maatsoorten zijn ook eigenlijk verhoudingen.. ..
Ik ga weer verder.:duivels:

Gaan er mensen moeilijk doen over 6/8e of is dat sowieso fout?

Origineel geplaatst door search64
Gaan er mensen moeilijk doen over 6/8e of is dat sowieso fout?

Jij hebt de hele thread niet doorgelezen zeker... :D

Origineel geplaatst door Cheimoon
Jij hebt de hele thread niet doorgelezen zeker... :D

Nope :)

Origineel geplaatst door Cheimoon
Yep: 3x4=12, dus 4/4 in triolen op 120 bpm = 12/8 zonder triolen op 180 bpm (probeer maar 's). :)

aiaiaiaiai....volgens de traditionele (klassieke) muziektheorie klopt dit niet (geen wiskunde, al vinden Bach-liefhebbers vaak van wel)....volgens de moderne wel (lang leve computers, wiskunde, theorieverloedering)

Een twaalfde is een 8ste met een punt er8r en een triool niet!

Triolen in een 3/4 maat zijn 9 8sten, Triolen in 4/4 maat zijn 12 8sten....

:bekdicht: :Z :geslaagd:

edit: rekenfoutje

Last edited by a moderator:
Origineel geplaatst door jostiii
Artist: Parallel 27
Title: Virus (Deep Mix)
Download: parallel_27-virus-deepmix.mp3

ik heb de tracks allemaal gehoord tot hier, maar holy canolie, deze springt er mijlenver bovenuit wat mij betreft. Duidelijk herkenbare 3/4 patterns, met daarin een enorme grooves in de drums (lijken soms wel de hardfloor ritmes, zo goed zijn ze). De bass lijnen zijn ook erg catchy voor een 3/4e maat.

ik ben zwaar onder de indruk :halleluja

Origineel geplaatst door jostiii
Artist: Parallel 27
Title: Virus (Deep Mix)
Download: parallel_27-virus-deepmix.mp3

Lekkere track :okdan:

gave beats en basses... en gewoon een goede vibe. De vocal mocht wel een beetje meer op de voorgrond afgemixt worden.

p.s.: die 01x blijkt ook wel lekker te werken daar als je performance-meter niet juist op een laagtepuntje zat.

nogmaals: :okdan:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back