Driekwartsmaat Dance Contest!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Je kan ook vermenigvuldigen, worteltrekken, staartdelingen maken, kortom: wat jou blij maakt.

Maar iedere inzendingen doet 'los' en geheel op eigen kracht mee aan de contest. Zo liggen de plannen. :)

Origineel geplaatst door Hanz
Je kan ook vermenigvuldigen, worteltrekken, staartdelingen maken, kortom: wat jou blij maakt.
Off-topic: mogen transcedente bewerkingen ook?

Origineel geplaatst door turtel
das leuk welke geld nu voor de wedstrijd mr exczit , je kunt toch niet de punten van meer nummers bijmekaar optellen
:D

Geen van beide. Waren probeersels.

Last edited by a moderator:
Origineel geplaatst door quifster
ik heb de tracks allemaal gehoord tot hier, maar holy canolie, deze springt er mijlenver bovenuit wat mij betreft. Duidelijk herkenbare 3/4 patterns, met daarin een enorme grooves in de drums (lijken soms wel de hardfloor ritmes, zo goed zijn ze). De bass lijnen zijn ook erg catchy voor een 3/4e maat.

ik ben zwaar onder de indruk :halleluja

Erg leuke track maar geen 3/4 voor mij.

Snare is op de 2 de tel en een maat verder iets later. Dit maakt voor mij nog geen 3/4.
Als je een 3/4 zo verbouwd dat het gewoon een 4/4 is geworden wat voor zin heeft het dan nog een wedstrijd in 3/4 te doen? Doe dan een wedstrijd in 4/4 toch?
Die maat 3/4 is niet voor niets ontstaan. Gewoon 1 2 3 1 2 3 1 2 3 . Walz feel dus en geen 4/4 dance.
Als ik nu dit nummer hoor en tel herken je dus meteen 4/4.(behalve de eerste 2 maten)
Of anders gezegd probeer maar een hier een echte walz op te dansen je raakt meteen de tel kwijt en komt in 4/4 terecht.
Maar das mijn mening.

bij deze een vraag of deze beat goed is ,zoja dan ga ik er mee verder, zonee verander ik hem wel:)

Is deze beat geod ?

en of je er op kan dansen , ik weet het niet en was het niet van plan ook:gaap:

Nee, da is volges mijn een 2/4 maat....

Origineel geplaatst door search64
Nee, da is volges mijn een 2/4 maat....

ik heb hem verandert en meer de nadruk op wals gebracht, dacht ik:)
1 2 3 1 2 3 1 2 3 tel maar , het is niet heel de tijd goed te horen maarja

Nog steeds een 2/4 maat, geen verschil.

Origineel geplaatst door Exzit
Erg leuke track maar geen 3/4 voor mij.

Snare is op de 2 de tel en een maat verder iets later. Dit maakt voor mij nog geen 3/4.
Als je een 3/4 zo verbouwd dat het gewoon een 4/4 is geworden wat voor zin heeft het dan nog een wedstrijd in 3/4 te doen? Doe dan een wedstrijd in 4/4 toch?
Die maat 3/4 is niet voor niets ontstaan. Gewoon 1 2 3 1 2 3 1 2 3 . Walz feel dus en geen 4/4 dance.
Als ik nu dit nummer hoor en tel herken je dus meteen 4/4.(behalve de eerste 2 maten)
Of anders gezegd probeer maar een hier een echte walz op te dansen je raakt meteen de tel kwijt en komt in 4/4 terecht.
Maar das mijn mening.

Wat een onzin. dit is absoluut geen 4/4. Als je die 123 123 123 telt hoor je bijvoorbeeld duidelijk de bassen over een 3/4 maat lopen. Het is juist erg knap dat de drums zo goed vallen in die 3/4e maat. En juist doordat het een 3/4e track is krijg je naar mijn mening een behoorlijk andere track als de 4/4 tracks.

Wat een onzin. dit is absoluut geen 4/4. Als je die 123 123 123 telt hoor je bijvoorbeeld duidelijk de bassen over een 3/4 maat lopen. Het is juist erg knap dat de drums zo goed vallen in die 3/4e maat. En juist doordat het een 3/4e track is krijg je naar mijn mening een behoorlijk andere track als de 4/4 tracks.

Dat kan zijn maar de beat is gewoon 4/4
Ondanks de bass misschien er in een 3/4 tel erdoor heen loopt maakt voor mij het gewoon een 4/4.
De akoorden gaan volgens mij ook in 4/4 mee.
Zal nog eesn luisteren.

Origineel geplaatst door Missing Links
Misschien nog als hulpmiddel voor de minder theoretisch onderlegden onder ons. Veel duidelijker dan onderstaand voorbeeld kan het niet...

drum & bass uit 1997 in 3/4. "360 clic" van Blame. Wat mij betreft de beste 3/4 dance track ooit gemaakt. Tel 1,2,3 mee op ongeveer 160 bpm en je begrijpt het gevoel.

http://www.amazon.com/exec/obidos/clipserve/B000009QUP002007/0/104-4524772-1651162

Later!

Dit is tenminste wel 3/4.
De akoord overgangen stiltes komen ook ook op de eerste tel van een 3/4.

Dat andere nummer komen deze zaken op de eerste tel van een 4/4 en is naar mijn mening dus 4/4.

Hmmzzzz... toch is deze track voor mij ook geen 3/4.

Wat dat betreft sluit ik me aan bij Exzit, de beat voelt gewoon aan als 4/4. Pas bij de break "hoor" ik de 1-2-3 groove er echt inkomen, maar ik moet echt moeite doen om het er daarna in te blijven horen...

Origineel geplaatst door search64
Nog steeds een 2/4 maat, geen verschil.

was vergeten de opname in 3/4 te zetten ,moest het allemaal overdoen
maar nu is die er , nog een beetje houterig maarja:) een houtenklaaswals
nog een paar dingetjes erbij flanzen

its not my kind of beat:L

Origineel geplaatst door trigg
Hmmzzzz... toch is deze track voor mij ook geen 3/4.

Wat dat betreft sluit ik me aan bij Exzit, de beat voelt gewoon aan als 4/4. Pas bij de break "hoor" ik de 1-2-3 groove er echt inkomen, maar ik moet echt moeite doen om het er daarna in te blijven horen...
grappig, ik hoor het zelf toch duidelijk. Zo zie je maar, iedereen heeft blijkbaar een ander referentiepunt in de tracks.

Ik ben het ook eens met exzit, dit het in sommige delen geen driekwartmaat is. voor mijn gevoel 7/8( misschien met een stukje eraf geknipt of zoiets of na de bd een stukje erbij. uitrekken veel te heet wassen. who cares). lijkt eigenlijk wel op drum en bass ritme. van mij mag ie meedoen om dat het zo veel op 3/4 lijkt. :engel:
in de bridge is het hele maal 4/4 en niet zo als boven vermeld -->"Pas bij de break "hoor" ik de 1-2-3 groove"<-- luister maar 2.46 bd.bd.tom.tom maar dat maakt toch niet echt uit. leuk nummer, bravo.:peukie:

Origineel geplaatst door isnieZot
zou iemand me kunnen vertellen of dit 3/4 is?

3/4

Ik vind dat toch weer zo'n nuekend goed <i>origineel</i> fragment. Yep ik hoor er wel een 3/4 in en afmaken die zooi.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back