Jen SX-1000 voor 50 euro

kheb gemaild, hopelijk een leuk synthje erbij voor een prikkie, toch wel leuk zo'n monofone analoogjes ;)

begrijp me goed, dat ik hier post wil niet zeggen dat ik ruzie zoek of zo, ehhh....
maar een sx1000 voor 50 euro en dan nog gewoon 2 tientjes minder bieden, je moet maar durven!

die van sander (heb ik 'ingeruild' voor 150 en weer voor 150 naar monopoly gedaan) was erg mooi en had cv/gate notabene. die had ook best 250 mogen kosten. een kale is ook altijd nog leuk voor 100-150 euro volgens mij.
de sx1000 klinkt zo verkeerd nog niet, je haalt er alleen niet álles uit.

trouwens, volgens mij hoort het zo, om een klein misverstand uit de weg te ruimen, dat op 1 van de knoppen geen gekleurd dekseltje zit (1 van de middelste op de onderste rij). dacht ik tenminste off topic.

Origineel geplaatst door Leo
trouwens, volgens mij hoort het zo, om een klein misverstand uit de weg te ruimen, dat op 1 van de knoppen geen gekleurd dekseltje zit (1 van de middelste op de onderste rij). dacht ik tenminste off topic. [/B]

Hee, dat zou best mogelijk kunnen zijn, ik had ook een SX-1000, degene die later in het bezit van RednoiZ is gekomen, en die was in uiterst mooie staat, er ontbrak echter ook 1 gekleurde cap. Ik dacht wel dat ik wat lijmresten bespeurde op betreffende knop, maar had ook snot geweest kunnen zijn =).

Mooie machine, alleen lastig om CV/Gate toe te voegen, ik meen dat je hiertoe de oscillator moet vervangen. De Kenton kit hiervoor is meen ik niet meer leverbaar.

M'n vriendin neemt het me overigens nog steeds kwalijk dat ik hem weg gedaan heb, het was de enige synth die ze mooi vond, qua uiterlijk dan. Hij heeft inderdaad een erg hoge aaibaarheidsfactor. Trouwens, zonder CV/Gate tevens erg goed bruikbaar als samplebron! En waarschijnlijk is het niet lastig om hem te voorzien van een audio naar filter modificatie, heb je een leuke (en bovenal veel te grote) filterbak.

ja inderdaad, dat bod van 300 was meer een marktplaats-wegpester denk ik. mono??

Yep, ik heb die van Eric gekocht moet nog eens kijken of ik er cv/gate in kan laten bouwen.

even een domme off topic vraag van mij.
iedereen is hier altijd bezeten van cv/gate. speelt er niemand 's een lijntje in, gewoon met die witte en zwarte dingen aan de voorkant? tegenwoordig kan je toch ook bv in cubase heel makkelijk een paar audiosporen gewoon inspelen?!
jen is leuk, maar ik vond de cv/gate mod wel erg duur, wat ik hoorde dan...

Leo,

Misschien kan bijna niemand meer strak spelen tegenwoordig: of überhaupt nog spelen. Ik vind het zelf enigzins betreurenswaardig...

zelf ben ik ook geen ster, maar ik probeer het wel. het is levendiger dan toen ik alle nootjes in cubase op hun plek zat te zetten.

Hel leuke van cv/gate is natuurlijk ook dat je hem met een ander toetsenbord kan bespelen of meerdere analoge synths layeren,iets wat ik zelf erg leuk vindt..
Met midi is dat vanzelfsprekend.Werk zelf niet met pc-sequencers .Ik begrijp dat het voor live erg handig is met midi..Toch lastig om een baslijn,akkoorden en een solo te spelen en ook nog de drums..

Ik hoorde laatst iets leuks op het net:cv/gate is voor echte mannen..:okdan:

jen

jen

En die jen is best een leuk bakje,vooral de looks,maar je kunt er weinig mee en de oscillator klinkt wat slapjes...:okdan: maar 50 euro blijft een mooie deal,ik heb de mijne voor 160 weggedaan aan een rockbandje..

Origineel geplaatst door Leo
even een domme off topic vraag van mij.
iedereen is hier altijd bezeten van cv/gate. speelt er niemand 's een lijntje in, gewoon met die witte en zwarte dingen aan de voorkant? tegenwoordig kan je toch ook bv in cubase heel makkelijk een paar audiosporen gewoon inspelen?!
jen is leuk, maar ik vond de cv/gate mod wel erg duur, wat ik hoorde dan...

hahaha... Ja, ik... Voor de muziek die ik nu speel - Genesis jaren 70 - is mijn setup dus ook Hammond M102 orgel, Arp ProSoloist en Mellotron. De echte... Ik heb jarenlang nootje-voor-nootje geprogrammeerd maar dit geeft toch iets meer voldoening.

Origineel geplaatst door P-Five
hahaha... Ja, ik... Voor de muziek die ik nu speel - Genesis jaren 70 - is mijn setup dus ook Hammond M102 orgel, Arp ProSoloist en Mellotron. De echte... Ik heb jarenlang nootje-voor-nootje geprogrammeerd maar dit geeft toch iets meer voldoening.

of eerts een baslijntje inspelen en dan klooien met het resultaat

schuiven van audio of midinoten

kheb em vandaag opgehaald, leuke bak zeg! diepe square bassen, zelfoscillerend filter en pwm leads, lekker en in goede staat!

Origineel geplaatst door P-Five

Genesis Coverband?

Overigens wat jij nu noemt is ook het andere uiterste hoor ;) ZO ben ik ook wel en technisch gezien is het een zeer hoog niveau. Carpet crawlers kap ik gewoon af na een couplet omdat ik kramp krijg in me polsen... (zal wel de verkeerde movements gebruiken)

Back