[Qumulobimbus] Wolk8

hermax

Ouwe rot
Hij kon niet uitblijven, de onweerswolk!
Ik heb mij onthouden van de gemakkelijke oplossing = samples van donders en regen en zo.
Er is nog wat eq-werk aan, ook de mix is nog niet je dat. Op het einde 'schokt' het hier en daar, dat is mijn computer die het niet meer aankon, deze versie is de beste die ik kon maken. (Binnenkort eindelijk een nieuwe comfituter, dus daar wacht ik op om dit -en de rest- af te werken)

Druk op play
<embed src="http://www.hermax.herejezus.nl/Wolk8.mp3" autostart=false>

Of
stream/download

filmmuziek!

welke synths gebruik je eigenlijk en hoe maak je dat mooie quicktimedingetje in je post?
(ook de wavestation toevallig?)

gr,

f

Film?
Ja zou kunnen natuurlijk, het is heel 'beschrijvend'.
Is gemaakt met mijn aloude (met de nadruk op oude) rommel: JV1080, SC55 (voor de pauken - alleen daarvoor hou ik die bak), Quadrasynth en A-station. Plus wat samples met de Akai S01 (die industriele percussiegeluiden)

Wat betreft dat 'quicktimedingetje': druk eens op 'citeer' in mijn eerste post, dan zie je de code. ;)

dank! vinnik handig

ja film, groots.. ben benieuwd naar de finale mix met je nieuwe comfituter

en herejezus regeert natuurlijk :)

Filmmuziek is wel een goeie ja; deed me nogal denken aan allerlei nummers van Synthesizer Greatest (daar staan veel film- en seriethema's op) en Vangelis op Direct en The City. Mooie opbouw, sterke sfeer. Op zich een goede sound ook, maar wat clean/voorzichtig. Op de één of andere manier mis ik wat kracht, zowel bij de orchhits aan het begin als in je harde stuk. Ik weet niet echt wat je eraan zou kunnen doen (mocht je dat willen ;) ); misschien wat meer bas of wat luider? Of een wat vuiler synthgeluid toevoegen voor het gevoel? (niet als lead, maar voor de sound)

Het is cool hoe je het gevoel van regen en donderklappen weet op te roepen met je muziek. :)

veel staccato in het begin... en dan breekt ie los met het tritme en de arpeggio...

Ik zal niet in gaan op de compositie. die is goed. klaar;)
ik vind het een mooi en goed nummer.:okdan:

Hermax kan zeker wel muziek maken.!!

heb wel 1 opmerking, en volgens mij al eerder genoemd in andere bewoording.
Ik mis "iets" in de mix. een geluid wat er op een andere basis doorheen snerpt. En ik vind de mix ietwat "dof". Het spreekt niet echt. Dat vind ik jammer in dit nummer.
NU komt dat waarschijnlijk gewoon door de manieer waarop je altijd je muziek maakt, en dat heet ook smaak. Maar snap je wat ik bedoel? Of moet ik niet zo zeuren?:D

we wachten nu op stapelwolk 1.

greetz Arnaud

Hallo Herman

Weerom een knappe track ... iets minder melodieus als de vorigen, maar desalniettemin weer van hoogstaande kwaliteit. Je begint met een knappe soundscape: warrig en nerveus ... de voorbode van het slechte weer.
Dan de blazers stabs gevolgd door een spanningswekkende sequence ... jongen ... ik zou niet graag in dat slechte weer van jou willen zitten :dubbel: .

Ook gaaf dat je niet kiest voor de gemakkelijkheidsoplossing om met samples van donder en bliksem te gaan werken ( zo zou ik het natuurlijk weer doen :D ). In ieder geval maken je geluiden best duidelijk naar waar het allemaal heen gaat.

Dit nummer staat inderdaad heel dicht bij filmmuziek ... heel verhalend, heel afwisselend. Je geeft de luisteraar de mogelijkheid om er de beelden bij te denken :okdan:

De mix kan inderdaad wat beter ... zeker de drums in het eindstuk klinken een beetje dof en zeker de snare zou er beter uit mogen komen. Maar daar ben je dus nog aan het werken ;) . En voorts blijft het inderdaad een 'cleane' atmosfeer hebben. We zouden nog eens moeten afspreken om te kijken wat we daar aan zouden kunnen doen ;) .

En nou maar hopen dat je vlug die 'nieuwe' computer hebt :engel: zodat je deze dingen allemaal perfect op mekaar kan afstemmen.

Kortom: het was weer :{ :halleluja: :okdan:

:doei:

Danny

vind het zeker een imposant trekkie, maar in het begin komt ie wat steriel en strak op me over. hij kan denk ik nog iets breder/ruimtelijker. Een lekkere warme pad op de achtergrond misschien? Of gooi over bepaalde sporen eens een wagonlading reverb heen?

Back