cv/gate geschikt als masterkeyboard?

nomore

Lintage Vid
vraagje, ik krijg (als het goed gaat) morgen een juno60.. gezien de grootte van het beestje zit ik te denken wat andere toetsspul weg te doen en de juno als master keyboard te gaan gebruiken dmv cv/gate. Is die timing wel ok? of met andere woorden, valt dit aan te raden of toch maar een echt midi-keyboardje houden?

Re: cv/gate geschikt als masterkeyboard?

Origineel geplaatst door nomore
vraagje, ik krijg (als het goed gaat) morgen een juno60.. gezien de grootte van het beestje zit ik te denken wat andere toetsspul weg te doen en de juno als master keyboard te gaan gebruiken dmv cv/gate. Is die timing wel ok? of met andere woorden, valt dit aan te raden of toch maar een echt midi-keyboardje houden?

Heeft toch geen velocity?

Re: cv/gate geschikt als masterkeyboard?

Origineel geplaatst door nomore

De Juno-60 heeft helaas geen CV/Gate aansluitingen, er zit wel een DCB poort op. Met een MIDI naar DCB converter kun je de Juno-60 eventueel wel als MIDI-master-keyboard gebruiken. Je zou voor een MIDI<->DCB converter kunnen kijken naar een nieuwe Kenton Pro-DCB of een tweedehands Roland MD-8. Het Tjechische CHD Elektroservis schijnt ook nog steeds nieuwe MIDI<->DCB converters te maken en verkopen, alleen verloopt het kontakt met dit bedrijf volgens de laatste berichten erg moeizaam.

Re: Re: cv/gate geschikt als masterkeyboard?

Re: Re: cv/gate geschikt als masterkeyboard?

Origineel geplaatst door trash
Heeft toch geen velocity?

lol.. da's alleen maar mooi, scheelt weer rechttrekken in cubase ;)

Maar aan velocity had ik idd niet gedacht.. maar timing vind ik ff belangrijker, wil niet zo als met mijn an1x toendertijd het probleem hebben dat er echt een merkbaar verschil zit in wat ik inspeel en terugzie.... vandaar de vraag :)

Je kunt die Juno60 wel ruilen voor een Radium Masterkeyboard met velocity en aftertouch die ik hier heb staan!

;)

Back