die trommel die o.a. prince gebruikte

Ik vond Sheila vroeger helemaal te gek! Ik geloofde nooit dat ze zelf speelde :D (hehe, sorry Sheila)

Belle of st. Mark... yeah!

R

En wat dacht je val Apollonia6?

Sex Shooter heeft een hoog SheilaE gehalte

En weer On Topic

Gebruikte Prince niet heel veel de Linndrum en de Simmons?

Origineel geplaatst door Septic
En weer On Topic

Inderdaad. Vooral de "omlaag ge-detunede rimm-shot snare" is veel door Prince veel gebruikt..

R

trommel

trommel

Ik dacht dat het deze was ,maar zeker weet ik het niet..........:dubbel: 8o) :D

Attachments

• sfzw_01.gif
    sfzw_01.gif
    50,1 KB · Bekeken: 66
Origineel geplaatst door David
Misschien moeten we maar 'ns een draadje opstarten welke synths Prince zoal gebruikt heeft? :eureka:

Uitstekend plan.. :okdan:

Origineel geplaatst door Arv
Inderdaad. Vooral de "omlaag ge-detunede rimm-shot snare" is veel door Prince veel gebruikt..

R

Zoals in het begin van "1999"? 8~ spijkers met koppen.. :engel:

Origineel geplaatst door Septic

Was dat dan een Linndrum of een Simmons?

Origineel geplaatst door Vizion

Zoals in het begin van "1999"? 8~ spijkers met koppen.. :engel:
Was dat dan een Linndrum of een Simmons?

Volgens mij hadden de Linndrum en de Oberheim D(M)X dezelfde rom chips en dus ook dezelfde klanken (nagenoeg). Van de Simmons weet ik het niet.. Zouden ook best dezelfde chips kunnen hebben gehad.

De typische snare van de ouwe Prince nummers (maar ook door veeeel anderen gedaan in die dagen) is in feite een rimmshot die omlaag getuned is. Dan krijg je een heerlijke low-fi gritty "snare" sound. Als je erop gaat letten dan hoor je die erg veel terug in muziek uit die tijd. Een zijspoor is de Jamaican reggae-dancehall sound van 88-91 waar erg vaak deze truc gebruikt werd. Ook de hihats van deze drumcomputers is erg typisch. Ik noem namen als bv Human League, Heaven 17 etc etc..

gr
R

Back