Prijs synth. voor hardcore

tomm

Nieuwkomer
Hallo,

ik ben een beginnend dj maar ik zoek nog een synthesizer, hoe duur is ongeveer een fatsoenlijke synthesizer?
(IK BEN NIET MERKGEVOELIGE:))

groetjes tom

:dubbel:

Dit is een briljante thread! Dit komt echt helemaal goed met Tomm!

:dubbel:

ik zoek een in verhouding een goeie synthesizer tegen in een verhouding lage prijs t mag wel wat kosten hoor.

daar gaan we weer... :)

wat wil je er mee doen?
genre muziek (hardcore I presume)
moet het ding een sequencer hebben?
ga je nog spullen er bij kopen, of moet het blijven bij dat ding?

hij gaat gebruikt worden voor hardcore, dus is een sequenzer wel makkelijk:)
ja ik heb ook draaitafels, mengpanelen en de hele handel. Alleen moest ik nog sparen voor de synthesizer, en ik heb ongeveer 3000 euro te besteden

Virus kC (da's de standaardsynth voor alle dancevarianten en inclusief toetsenbord) + Elektron Machinedrum (de standaarddrumdoos): de standaardline-up. Tweedehands kopen en je houdt nog geld over ook. I.p.v. de Machinedrum kun je ook nog een Jomox Airbase of Roland TR-909 (legendarisch) kopen.

Eitje! :D

Synthesizer voor Drums en Synthgeluiden: Virus B/C (rack) tussen de 500/750 €
Sequencer: Cubase of MPC2000XL 500/750 €
Sampler voor drums en andere bliepje,blopjes,vocals: Akai S5000 500 €/750 €
MIDI Interface (alleen als je met Cubase of andere Softsequencer aan de gang gaat) Midex 3 of 8 100/300 €
Synthesizer met toetsen of losse toetsen 300/500 €
Mengtafeltje 400 €

Dus ff ruwe schatting (2dehands) voor bovenstaande....rpapapapapaaaaa 2700 € en voor 300 € heb je nog leuk effectbakkie.

3000 euro? Zoveel heeft bijna heel mijn studio gekost...

Cheimoon heeft wel gelijk eigenlijk. Een Access Virus of een Clavia Nord of een Novation Nova en een fatsoenlijk drumcomputer / sequencer en je komt een heel eind. Hoewel ik in plaats van naar een drumcomputer/sequencer ook 's zou kijken naar een Yamaha RS7000 of een Akai MPC2000. Dat zijn samplers en sequencers in één; het voordeel daarvan is dat je al snel kunt kiezen uit meedere drum en synth geluiden simpelweg omdat je ze gewoon van bijvoorbeeld een plaat sampled, of samples van internet download. Het sequencer gedeelte van deze apparaten is ook wat uitgebreider, je kunt er met gemak hele nummers mee maken.
Een mengpaneel wil ook wel handig zijn: als je alleen een dj mixer hebt met maar 2 of 4 inputs is dat al snel te weinig. Behringer maakt bijvoorbeeld prima, goedkope mengtafels. Zet meteen hoog in: met 16 kanalen doe je wel een tijdje, 8 of 10 kanalen is snel te weinig, zeker als je later besluit spullen bij te kopen.

En ik zou zeer zeker alles tweedehands kopen (behalve misschien het mengpaneel): ik krijg de indruk dat je bij God nog niet weet wat het allemaal inhoud dus de kans is groot dat je muziek maken helemaal niet leuk blijkt te vinden. 2e hands spullen kun je vaak voor het gekochte bedrag ook wel weer kwijt (mitst je zelf natuurlijk een eerlijke prijs hebt betaald), terwijl nieuwe apparaten enorm snel in waarde zakken.

En je kunt natuurlijk ook kiezen om alles of gedeeltes met software te doen... Kortom, kijk 's een beetje rond op dit forum en laat je inspireren en schroom je niet vragen te stellen als: 'wat is een sequencer?' of 'wat doet een synth?', etc, etc...

Ik zelf ben een voorstander van analoog.

Voor hardcore is de alfajuno serie heel geschikt prijs 200 euro.
En de Se1-x is ook heel geschikt. nieuwprijs 1500 euro.
Ik denk dat je voor hardcore niet meer synths nodig hebt.
Voor drums de tr-909 of mpc.

Ik zou niet gelijk 3000 euro investeren in iets waar je nog weinig van af weet. Koop eerst 1 ding, of begin met muziek op de pc wat al een stukkie minder kost als hardware en als je na zoveel tijd er nog steeds van geniet investeer dan. Het zou natuurlijk zonde zijn als jij 3000 euro uitgeeft en er na een jaar achter komt dat muziek maken toch niet helemaal jou ding is :)

Re: Prijs synth.

Re: Prijs synth.

Origineel geplaatst door tomm
Hallo,

ik ben een beginnend dj maar ik zoek nog een synthesizer, hoe duur is ongeveer een fatsoenlijke synthesizer?
(IK BEN NIET MERKGEVOELIGE:))

groetjes tom

IK adviseer je een Roland V-synth te kopen. Als je de zoekfunctie gebruikt lees je dat Dione er erg enthousiast over is, met name de geschiktheid om er hardcore mee te maken. Als je na winkelbezoek en de daarbij behordende test sessies niet helemaal gelukig bent kan je natuurlijk altijd nog een Alesis Andromeda kiezen, een erg mooie beginners synth.

Verder vindt je met de ZOEKFUNCTIE bijvoorbeeld deze onderwerpen: https://www.synthforum.nl/forums/se...d=995535&sortby=lastpost&sortorder=descending

Re: Re: Prijs synth.

Re: Re: Prijs synth.

Origineel geplaatst door Yawgmoth
IK adviseer je een Roland V-synth te kopen. Als je de zoekfunctie gebruikt lees je dat Dione er erg enthousiast over is, met name de geschiktheid om er hardcore mee te maken. Als je na winkelbezoek en de daarbij behordende test sessies niet helemaal gelukig bent kan je natuurlijk altijd nog een Alesis Andromeda kiezen, een erg mooie beginners synth.

Sarcast...:D

Maar idd, een Virus is uitermate geschikt voor hardcoresounds.
Voor sequencing kun je inderdaad denken aan de Yamaha RM1x; deze is niet duur en biedt een wereld aan goede drumsounds en heeft ingebouwde effecten zoals overdrive en distortion.

Dedicated drumbak is denk ik wel handig; dan weet je zeker dat je er uit kunt halen wat je nodig hebt. Maar wat ik inderdaad nog vergeten was: sequencer, mengpaneel, versterker, boxen (hoeven allemaal niet zo duur te zijn) en een goede fx-unit. Wat is hardcore zonder goede distortion? (daar kun je misschien nog het beste een gitaarpedaaltje voor kopen trouwens)

Om me even bij Yawgmoth aan te sluiten: over al deze spullen is *veel* info te vinden via de zoekmachine!

Origineel geplaatst door Kevin
Synthesizer voor Drums en Synthgeluiden: Virus B/C (rack) tussen de 500/750 €
Sequencer: Cubase of MPC2000XL 500/750 €
Sampler voor drums en andere bliepje,blopjes,vocals: Akai S5000 500 €/750 €
MIDI Interface (alleen als je met Cubase of andere Softsequencer aan de gang gaat) Midex 3 of 8 100/300 €
Synthesizer met toetsen of losse toetsen 300/500 €
Mengtafeltje 400 €

Dus ff ruwe schatting (2dehands) voor bovenstaande....rpapapapapaaaaa 2700 € en voor 300 € heb je nog leuk effectbakkie.

die 300 euri zou je dan beter kunnen investeren in kabels.... Kun je boel ook nog eens leuk aansluiten enzo....8o

Hé Tomm,

Je kunt het beste eigenlijk gewoon gaan testen ergens, want iedereen zegt toch iets anders. Hardware is en blijft een persoonlijke voorkeur. Je kunt het beste een paar synths testen/uitzoeken/bekijken en dan hier terug komen met vragen ;)

Groet,

Bubbles

ik zou igg beginnen met een goeie mengtafel + een goeie soundcard.

daarnaast 1 synth om mee te beginnen, 2e hands ms2000 ofzo is wel leuk of een virus KC.
Niet teveel tegelijk aanschaffen want dan zie je door de bomen t bos niet meer, eer dat je dan alles under control hebt....

virus KC kom je niet zo vaak tegen... Bouncehoer.

ik zou als je een beetje hardcore wil maken met melo's een JP-8080 of een 8000 aanraden of een virus A, B of C.

drums. Jomox Airbase99

mixer een Tehringer doosje.

nou lekker toch.. beuken:D

Back