3000 euro? Zoveel heeft bijna heel mijn studio gekost...
Cheimoon heeft wel gelijk eigenlijk. Een Access Virus of een Clavia Nord of een Novation Nova en een fatsoenlijk drumcomputer / sequencer en je komt een heel eind. Hoewel ik in plaats van naar een drumcomputer/sequencer ook 's zou kijken naar een Yamaha RS7000 of een Akai MPC2000. Dat zijn samplers en sequencers in één; het voordeel daarvan is dat je al snel kunt kiezen uit meedere drum en synth geluiden simpelweg omdat je ze gewoon van bijvoorbeeld een plaat sampled, of samples van internet download. Het sequencer gedeelte van deze apparaten is ook wat uitgebreider, je kunt er met gemak hele nummers mee maken.
Een mengpaneel wil ook wel handig zijn: als je alleen een dj mixer hebt met maar 2 of 4 inputs is dat al snel te weinig. Behringer maakt bijvoorbeeld prima, goedkope mengtafels. Zet meteen hoog in: met 16 kanalen doe je wel een tijdje, 8 of 10 kanalen is snel te weinig, zeker als je later besluit spullen bij te kopen.
En ik zou zeer zeker alles tweedehands kopen (behalve misschien het mengpaneel): ik krijg de indruk dat je bij God nog niet weet wat het allemaal inhoud dus de kans is groot dat je muziek maken helemaal niet leuk blijkt te vinden. 2e hands spullen kun je vaak voor het gekochte bedrag ook wel weer kwijt (mitst je zelf natuurlijk een eerlijke prijs hebt betaald), terwijl nieuwe apparaten enorm snel in waarde zakken.
En je kunt natuurlijk ook kiezen om alles of gedeeltes met software te doen... Kortom, kijk 's een beetje rond op dit forum en laat je inspireren en schroom je niet vragen te stellen als: 'wat is een sequencer?' of 'wat doet een synth?', etc, etc...