Welke synth?

Origineel geplaatst door falafelbiels
MC-303 zou ik niet zo snel doen. De bediening is behoorlijk cryptisch en dat wil je niet op je sequencer (hart van je midi-setup). Als ik jou was zou ik toch voor de MMT-8 gaan, want die is gewoon duidelijker in het gebruik en ik denk niet dat de geluiden van de MC-303 een fantastische aanvulling op jouw huidige setup zijn. Desnoods kun je nog een moduletje aanschaffen voor de piano en trompet, maar de synthgeluiden in de mc-303 zijn zeker weten niet beter, leuker of mooier dan die van je KS5 of je micromodular. Een MC-303 koop je als je wilt beginnen met muziek maken, niet als je een prettige sequencer nodig hebt.

Ik sta altijd paraat om de MC-303 te verdedigen, maar van de MMT-8 ben ik nog een groter fan... en terecht!

Ik was niet van plan om een MC-303 te kopen, maar een van zijn grotere broers, n.l. de MC-505 of de MC-307.
Ik zal eens nagaan over de MMT-8, want eigenlijk is een groovebox wel zonde als ik alleen de drums gebruik.

[EDIT]Wow, heb eens gekeken op een website hoe je de MMT-8 kunt bedienen. Je moet wel een totale sukkel zijn als je dit ding niet kan bedienen. Waarom maken ze dit soort dingen niet meer...

Origineel geplaatst door Rubenes
[EDIT]Wow, heb eens gekeken op een website hoe je de MMT-8 kunt bedienen. Je moet wel een totale sukkel zijn als je dit ding niet kan bedienen. Waarom maken ze dit soort dingen niet meer...

dat bedoel ik, bij die MC's zitten er wel veel knoppen op, maar die gaan over de geluiden die jij echt niet nodig hebt. De sequencer van die apparaten is wel goed, maar niet zo handig in het gebruik als die van de MMT-8. Daarbij is het display van de MMT-8 veel informatiever. De MMT-8 is gewoon foolproof en dan nog met de handleiding erin gebouwd! En die MC's nemen volgens mij de CC's vanuit je Novation echt niet op... Bespaar jezelf een hoop geld en koop gauw de MMT-8 die Cuba 7000 al zo lang probeert kwijt te raken, of koop gewoon lekker niks...

o ja, sorry voor de grappenmakerij,
papa Falafel

Wel, dan gaan we voor de MMT-8. Misschien gecombineerd met een HR-16B voor drums (in een MMT-8 zie ik iemand niet zo snel drums programmeren).

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door falafelbiels
waarom niet? Is gewoon note on, note off hoor...

Ik vind met 16 steps werken makkelijker.

Back