MPC X0X step sequencing

beetje teveel leeswerk, wat is nou precies de bedoeling?? Komt er een update met x0xsequence mogelijkheden of is het meer een workaround???

goed truukje maar neemt veel te veel werk en tijd in beslag. Als er nou een knopje was om naar het volgende track te gaan vani seq edit ...,nope je moet telkens via de block cursor en het data wiel naar een volgende track gaan.
Geef mij maar het step edit option window ;) á la 303! "step edit option window" + "q-link sequence" = TB303 :D
Je kan altijd een cheap ass MC303 ofzo via midi heen en weer naar de mpc sturen. zo kan de mpc master spelen zodat de mc volgt en kan je met de step seq van de mc de programs vd mpc bespelen. Gaat echt super goed! Als je klaar bent doe je gewoon ff een overdub op de mpc en veeg je de seq in de mc schoon en begint opnieuw!

Origineel geplaatst door bobaphat
beetje teveel leeswerk, wat is nou precies de bedoeling?? Komt er een update met x0xsequence mogelijkheden of is het meer een workaround???

De mutes dienen als step on/off. Je hebt 16 pads (=16 mutes) dus ook 16 steps! Hebjem? Ben je mee? 8o)

gaap,, moet ie daar nou een hele webpage aan weiden:confused:

Ik vind het eigenlijk wel een leuk idee. Ik gebruikte vroeger wel eens mijn mc-303 om zo de drumstation x0x te programmeren, maar dit is net zo handig. Dit moet ook op een mpc2000x gaan, maar dan maar 4 geluiden.

Ff 1 keer zo'n sequence maken en dan kun je snel x0x sequencen..

De vraag is of je daarna zo'n sequence om kunt zetten naar 4 tracks? Volgens mij als je het als song opneemt en dan daar een track ervan gaat maken.. twijfel, twijfel..

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
De vraag is of je daarna zo'n sequence om kunt zetten naar 4 tracks? Volgens mij als je het als song opneemt en dan daar een track ervan gaat maken.. twijfel, twijfel..
Ik heb gisteren eens zo'n programmaatje zitten maken. Ging eigenlijk kei snel.

Gewoon de TC op 1/16de (auto incr) zetten.. Bij 1 beginnen en een step programmeren. Op Main drukken.. Dan op TR+, edit en de volgende pad, enzovoort.

Maar volgens mij kan ik niet twee (of 16 tracks) mergen of wel? Anders heb je er niet zo veel aan..

p.s. Het is handiger om bij Track 13 tot en met 16 te beginnen, dan Track 9 tot en met 12, dan Track 5 tot en met 8 en dan Track 1 tot en met 4.. maar dat terzijde..

Ik zou zeggen, een TR-505 of 707 of een electribe R als sequencer voor je MPC hangen kost ietsje meer, maar je houdt een hoop geluiden in de MPC over om gewoon iets mee te doen. 4 Geluiden uit een MPC triggeren vind ik een beetje zonde, dan moet je wel erg graag willen X0X-en... Toch goed over nagedacht, daar niet van.

Back