FireWire Interface Probleem; Geluid klinkt 'verknipt'

Manulistica

Ingeburgerd
Ik vandaag helemaal blij :D mijn geluidskaartje opgehaald ; de Edirol FA-66!

..snel uit de doos, drivers installeren, fa 66 aansluiten hupsakee !
alleen toen ik dus het geluid testte, is het net of het geluid niet goed wordt gebufferd, want het is net of er een 'snipper' effect over heen zit..
heb alles gecheckt, sample rate klopt, installatie klopt, alles goed voor elkaar en dan hoor je het geluid niet goed: Wat doe ik fout?
als ik in het nieuwe edirol schermpje de buffer op maximaal zet, is het geluid versnipperd maar zijn de tussen poosjes kleiner, maar staat er iets niet goed in windows? helluuup!

wat voor firewire chipset heb je? shared je firewire misschien een irq met iets anders?

'k gebruik maar een simpele Creative MP3 USB,
maar heb je ook problemen als je iets afspeeld met bv winamp?

'k Moet de direct sound driver gebruiken want met de wma driver had ik ook problemen.

Anders misschien eens een andere asio driver proberen,
bv. Asio4All
of de instellingen eens veranderen.

wat voor firewire chipset heb je? shared je firewire misschien een irq met iets anders?

Ik gebruik een laptop en gebruik een PCMCIA FireWire adaptor van sitecom, is dat misschien het probleem?

'k gebruik maar een simpele Creative MP3 USB,
maar heb je ook problemen als je iets afspeeld met bv winamp?

Ja trackies afspelen wil dus niet, het lijkt net of het geluid gestretcht en ge snipped wordt, echt heel vaag..
En als ik de interface uit zet, en daarna weer aan en ik speel een track af in winamp hoor ik de track de 1e seconde normaal, en dan krijg je dat vage geluid weer :(

Olaf ik heb de update gedownload maar het heeft niet geholpen..

Maar het probleem kan toch niet te maken hebben met geheugen? want ik heb nu 712 mb geheugen, dat moet voldoende zijn, begrijp er echt helemaal niets van..

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn motu 2408 mk3. Heb een snelle pc en 2 gig geheugen, dus wist dat t daar niet aan kon liggen. In Cubase deed hij t nog redelijk, maar als ik veel VST's ging gebruiken kreeg ik getik en gekraak. Maar als ik bv Mediaplayer gebruikte had ik bijvoorbaad al tikken en een verknipt geluid. Toen heb ik mijn bios op mn moederbord ge-update, daarna; nergens last meer van. misschien kun je daar eens naar kijken.

check even in je manual (van je laptop) welk moederbord je hebt en ga dan eens op de site van dat bedrijf.

Succes!

Origineel geplaatst door Manulistica
Ik gebruik een laptop en gebruik een PCMCIA FireWire adaptor van sitecom, is dat misschien het probleem?

Ha Manulistica. :)

Zou goed kunnen, en ik hoop voor je dat dat het probleem is. Sitecom is volgens mij ook niet bepaald een A-merk.
Je kan een adapter van bvb. Adaptec gaan scoren in de winkel en kijken of dan het probleem weg is. Lost dat het probleem niet op, dan kan je die adapter weer gewoon terugbrengen. Geen man overboord dus.

Succes in ieder geval, dit soort problemen zijn dus echt... :(

Same problem here!

Net dit weekend een firewire interface voor m'n laptop gekocht. Een sweex (goedkoop prul merk, maar er was niks anders).
En ja hoor, m'n laptop is nog geen 2 dagen oud en ik wil hem wou hem dit weekend het liefst het raam uit keilen :(

Ik kreeg dezelfde problemen met m'n ESI quatta firewire interface: Haperend geluid, random twitches en digitaal gekraak.

Mogelijke oorzaak: NEC chipset

Heeft die sitecom ook toevallig een NEC chipset?

Ik heb een Yamaha 01x en i88x en dus ook de nodige (frustratie) ervaring ;)

Probleem is meestal firewire-chipset related. Veel mensen adviseren een Adaptec FW kaart, maar let er in GODSnaam op dat er geen Nec chip op zit. Ik heb er namelijk een met een Nec chip en behalve voor het synchroniseren van mp3tjes met mijn iPod is het ding NERGENS goed voor.

Als je een firewire kaart gaat kopen, let dan op dat er een Texas Instruments chip op zit. Dan zit je in 9 van de 10 gevallen goed. Ik zelf gebruik momenteel de onboard FW van mijn moederbord (Asus A7N8X Deluxe 2.0) en hoewel ik weer dat het kwa performance nog veel beter kan met een Texas Instruments chipset FW PCI-kaartje vind ik het nu prima. 6ms latency is "goed zat" voor mijn situatie.

Andere problemen kunnen zijn: IRQ en IRQ-sharing. Tip: Ga naar je bios en pleur alles uit wat je niet nodig hebt (com-poorten, lpt-poorten, usb, joystick poorten, onboard audio, etc. etc.) Check vervolgens in Windows bij Hardware Beheer of je FW geen irq's deelt met andere aparaten.

Welkom in de wondere wereld van Firewire :)

Cheers.
Joost.

Met de nForce chippies is onboard Firewire een stuk beter idee dan een losse PCI kaart: de onboard Firewire gaat dan niet via je PCI-bridge en heeft dus een snellere throughput.

Ik heb ook al tijden hetzelfde probleem: Verknipt geluid met mijn M-Audio 410. Bij mij zitten de Firewire interface en de harddisk elkaar in de weg. Zodra het lampje van mijn harddisk oplicht valt het geluid even weg. Heb trouwens inderdaad een NEC chipset. Dinsdag krijg ik een nieuwe laptop, zo'n Centrino systeem met onboard Firewire. Hoop dat het probleem daarmee opgelost is.

Dat probleem had ik ook met mijn M-Audio Firewire 410 in combinatie met een Firewire controller. Om het op te lossen (ja dat is gelukt) heb ik 3 verschillende firewire controllers (PCMCIA) kaarten getest.. Maar bij alle kaarten had ik hetzelfde probleem.. al duurde het bij de ene kaart iets langer dan de andere voordat de boel verrot begon te klinken.. Eerst dacht ik ook dat het aan de chipset lag van de PCMCIA FW controller.. omdat dit probleem op meerdere website geoppert werd.
Maar uiteindelijk, na véél gebrowse op internet heb ik de oplossing gevonden. Ik moest mijn laptop omzetten naar 'standard pc' (device manager -> Computer -> Driver-update -> omzetten naar standard PC). Daarna moet je laptop opnieuw opgestart worden en werd alles opnieuw geïnstalleerd.
Het probleem bij mij was waarschijnlijk dat een IRC werd gedeeld en die instelling kon ik maar niet veranderen (heb echt álle apparaten die uitgeschakeld konden worden uitschakeld maar niets hielp). Doordat de laptop op 'Standard PC' staat, deelt deze de IRC's op een andere manier in. Heb daarna Nooit meer last gehad van gehaper of blikkerig geluid... Nadeel is wel dat m'n laptop niet meer op power-safe mode kan en niet meer automatisch kan worden afgesloten.

Hopelijk heb je hier iets aan..

Back