EMU1212M: Geluid stopt!

kitzr

Nieuwkomer
Ik heb een probleem met de EMU 1212m. Als ik bijvoorbeeld werk ik Reason, Cubase of Renoise en ik switch naar bijvoorbeeld Internet Explorer in mn taakbalk en dan weer terug naar het audioprogramma dan komt er geen enkel geluid meer uit! Ik snap er niks van...Cubase geeft ook zo nu en dan weer dan hij de connectie heeft verloren met de geluidskaart...:S wie kan me helpen? Zo nu en dan stopt Winamp ook gewoon met spelen en dan moet ik rebooten om weer geluid te krijgen....

Re: EMU1212M: Geluid stopt!

Origineel geplaatst door kitzr
Ik heb een probleem met de EMU 1212m. Als ik bijvoorbeeld werk ik Reason, Cubase of Renoise en ik switch naar bijvoorbeeld Internet Explorer in mn taakbalk en dan weer terug naar het audioprogramma dan komt er geen enkel geluid meer uit! Ik snap er niks van...Cubase geeft ook zo nu en dan weer dan hij de connectie heeft verloren met de geluidskaart...:S wie kan me helpen? Zo nu en dan stopt Winamp ook gewoon met spelen en dan moet ik rebooten om weer geluid te krijgen....
hmmm klinkt heel vaag....
heb je de drivers al opnieuw geinstalleerd?? updates checke op de e-mu website.....
Checke of de geluidskaart er goed inzit??
anders zou ik maar even langs gaan bij de dealer..
Succes iig :okdan:

stef

Thanks voor de link! Ik ga checken.

Ik heb alle PCI sloten gehad in mn computer en heb driverupdates gedraaid. Nu heb ik mijn PC opnieuw geinstalleerd met win2k en verder niks. (alleen reason, audition en renoise) en nu lijkt het (tot nu toe) goed te gaan maar ga vandaag nog grondig testen!

Origineel geplaatst door kitzr
Thanks voor de link! Ik ga checken.

Ik heb alle PCI sloten gehad in mn computer en heb driverupdates gedraaid. Nu heb ik mijn PC opnieuw geinstalleerd met win2k en verder niks. (alleen reason, audition en renoise) en nu lijkt het (tot nu toe) goed te gaan maar ga vandaag nog grondig testen!
Succes man !:biertje: :okdan:

Ik gebruik ook de 1212 kaart. Als je muziek gaat maken met je pc tje, is het t beste om alles wat niet nodig is in het geheugen van je pc uit te schakelen middels contr>alt>delete. Nog beter is het om een aparte Windows XP partitie te maken alleen voor muziek en verder niets. Vaak zijn het virusscanners en firewalls die problemen veroorzaken.

Nou ik zal je vertellen. Ik heb een schone install gemaakt met win2k erop en 2 muziekprog's en toen deed ie het al. Maar ik heb nu de oplossing:

Ik heb een M-Audio Audiophile 2496 gekocht en die werkt ook prima!

Tanks voor de tips!

Back