Alesis AI3

paul

Joe haj
ik heb dus al best een lange tijd een Alesis AI3 adat converter..

het operating level heb ik altijd op -10dBV staan... maar kan hem ook omschakelen naar +4dBu

ik hoor alleen dat hij harder gaat als ik um op +4dBu heb staan...

is dat het enige verschil? welke stand kan ik het best kiezen.. maakt het iets uit ofzo?

dank

heeft voor zover ik weet te maken met of je gebalanceerde of ongebalanceerde kabels gebruikt...

Het heeft te maken met het voltage referentie niveau, niet met gebalanceerd/ongebalanceerd.
Bij +4 is het voltage van je signaal groter t.o.v. de ruis maar als je een -10 apparaat op de +4 setting instuurt is het voltage van je signaal niet groot genoeg om de volledige bitdiepte van je converter te gebruiken.

't hangt dus van de apparatuur af die je erop aansluit. Bij mij zijn die ook +4dBu. Als ik de Ai-3 op -10 zet clipt'ie.

okeej dan heb ik het helemaal mis hehe.. meende eens ergens zoiets gelezen te hebben... nja weten we dat ook weer :)

't is wel zo dat +4 apparatuur meestal gebalanceerd is en -10 niet maar in principe kan je ook gebalanceerd op -10 werken.

is de kwaliteit van de AI3 te vergelijken met de converters uit de RME multiface?

Origineel geplaatst door jostiii
HEE! IK WAS EERST MET MIJN VRAAG! :(

:dubbel:

geintjuuu!

krijg je van mij antwoord :) In de handleiding staat niet dat die er bij zit. En nu wil ik ook antwoord! ;)

Origineel geplaatst door jostiii
Ik ga morgen o.a. een Alesis AI3 aanschaffen.

Mijn vraag is: zitten er TOSlink kabels bij of moet je die er apart bij aanschaffen?

Thanks!

Joost.

Nee....die moet je er los bij kopen...

Keej.

Dan weet ik dat ik er morgen kabeltjes bij moet kopen. Scheelt weer een ritje door het hele land.

Voor wat betreft de kwaliteit van de converters in vergelijking met een RMI Multiface: ik zou het echt niet weten. Ik koop de AI3 vanwege de gunstige prijs (maar ietsjes duurder dan de Behringer ADA8000) en vanwege de aansluitpunten (jacks ipv XLR's bij de Behringer). Tel daarbij op dat het een product is van de bedenkers van ADAT en dan heb je mij overtuigd.

Bij mij gaat het puur om het "kosten effectief uitbreiden van i/o" en practische bruikbaarheid en maar in mindere mate over de kwaliteit van de converters. Oh, en wat ook meespeelt bij de AI3 is dat de afmetingen iets gunstiger zijn voor in mijn rackje.

Afijn.

Thanks for the info.
Joost.

YO!

Hier Paul de topic starter (nu onder andere naam omdat ik niet meer kon inloggen onder Paul)
Die AI3 bevalt erg goed... geen problemen mee gehad sinds ik hem heb.
Kwaliteit is ook netjes..
Maar als ik vergelijk met mn MPC dan is hij wel wat minder kwa kracht.. maarja dat zal wel samenspel tussen mn Creamwarekaart + AI3 zijn... dan verlies je altijd.

verder een goede bak voor zowel opname als afspelen.

succes ermee.

maarja dat zal wel samenspel tussen mn Creamwarekaart + AI3 zijn... dan verlies je altijd.

Altijd?? Leg eens uit?!

conversie.

telkens als er een overdracht plaats vindt tussen vershillende apparaten dan verlies je kwaliteit.. dat is met alles zo.
het is minimaal natuurlijk.. dus maak je geen buikpijn.

er zijn niet veel dingen die 100% over kunnen dragen na mijn wete in de muziek..

telkens als er een overdracht plaats vindt tussen vershillende apparaten dan verlies je kwaliteit.. dat is met alles zo.

Verschillende apparaten?

Ik denk dat deze redenatie niet op gaat. In je mpc liggen intern toch ook gewoon kabels, daar klinkt hij toch ook niet minder om. Bovendien is je verlies optisch te verwaarlozen, en als het puur om het signaal dat door koper heen gaat gaat, dan is er weinig verschil tussen je mpc en je creamware met een losse converter via adat.

Op de alesis site staat dat hij 8 analoge signalen kan ontvangen en versturen....maar kan hij dat ook tegelijk (4in 4out)? Hoe is trouwens de latency?

Edit: volgensmij heb ik het antwoord al gevonden....je moet het dus omschakelen. niet cool

De AI3 heeft gewoon 8 in en 8uit hoor. En die kun je ook gewoon tegelijk gebruiken. Het enige dat je om kunt schakelen is het geluidsniveau; van -10dB naar +4dB

Origineel geplaatst door Hazes
De AI3 heeft gewoon 8 in en 8uit hoor. En die kun je ook gewoon tegelijk gebruiken. Het enige dat je om kunt schakelen is het geluidsniveau; van -10dB naar +4dB

En je kan met een knopje kiezen of je de analoge of de digitale inputs naar de digitale outputs doorstuurt.
Dat is het wel qua knoppen.

AI3.jpg

Back