Akai ME25S: Wat is het??

Poly-Peter

Ex Poly-61 bezitter
Hallo leute,
Heb net een zo goed als nagelnieuwe Yammie DX100 op de kop getikt van een gepensioneerde-scheepsbouwer-met-keyboard.

Ik kreeg er een 'Akai ME25S midi programmable note separator' bij.

Iemand die dit ding kent, gebruikt, en/of weet of hier leuke hippe toepassingen voor zijn (het is tenslotte een soort vintage...)
En heeft iemand een manual?

--
Dit vond ik hierover op synthforum:
"Ik denk dat wat jij wilt op te lossen is met de Akai ME25s, een 19inch apparaat en 1HE hoog, alleen nog 2e hands verkrijgbaar. Hiermee kan je van elk midi toetsenbord een master toetsenbord maken.

Hoe werkt het: je sluit je toetsenbord aan op de ME25s. De ME25s sluit je weer aan op je synths en modules die je wilt gebruiken. De ME25s kan 4 layers aansturen, dit houdt in dat je voor 4 midikanalen elk kan bepalen welke programchange er wordt gegeven (dus elk midikanaal een andere programchange (geen bankselect)), wat het bereik is (van welke noot tot welke noot, hiermee kan je splits maken), een transpose (meerdere octaven mogelijk), en nog een aantal dingen die ik me niet zo snel kan herinneren.

De instellingen sla je weer op in een programma. Dit programma roep je weer op via een programchange van je (master)toetsenbord. Er zijn 128 programma's"

Back