[0407/0430]Twee ambient tracks

ProtoHuman

Gepokt en gemazeld
PH:0407 - Eine alte Geschichte
PH:0430 - Die Abdankung des Kaisers

Twee ambient tracks die min of meer bij elkaar horen. Zelf ben ik het meest tevreden over Die Abdankung des Kaisers, vooral omdat die het beste gelukt is qua geluidskwaliteit (mix, sounddesign, opnamekwaliteit); iets wat ik erg belangrijk vind bij dit soort muziek.
hier wordt het weer eens pijnlijk duidelijk van welk niveau een sb live! is, en hoe hard ik aan een vervanging toe ben...

meningen altijd welkom natuurlijk :)!

Ik vind zelf Eine alte Geschichte beter dan die andere. Doet me een beetje aan de muziek van de film traffic denken. Qua klanken dan, niet qua compositie. Maar het is nog een beetje een droge bedoening.

Origineel geplaatst door Special K
Ik vind zelf Eine alte Geschichte beter dan die andere. Doet me een beetje aan de muziek van de film traffic denken. Qua klanken dan, niet qua compositie. Maar het is nog een beetje een droge bedoening.
Bedoel je met 'droog' te weinig reverb, verkeerd afgestemde geluiden e.d.?

Mooie gedoseerde autechereske melancholie (uit de tijd dat ze nog goed waren).
Ik heb nog geen voorkeur voor een van de tracks, nog een paar keer luisteren.

Origineel geplaatst door Special K

ben het hier wel mee eens

je mist een zeker diepgang in je tracks vandaar denk ik die droge bedoening

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Bij de tweede vind ik de geluiden nogal schel.
Hier wees Sly Dog mij ook al op. Sowieso hoor ik dat wel vaker over mijn tracks. Waarschijnlijk komt dat door het systeem waarop ik op dit moment afmix. Met name de versterker heeft een behoorlijk donker geluid. Ik zal nog proberen dit met multibandcompressie bij te werken.

Bedankt voor jullie commentaar tot nu toe iig.

Ik ben absoluut voor de 2e. De eerste heeft mij niks te bieden.. 2 suffe accoordjes.. sorry dat ik het zo zeg :)
in de tweede zitten nog wat leuke verassingen :) ..en ik houd wel van lekker rauwe electronica ;)

wel ok, alleen heb ik last van veel pops, of ligt dat aan mij? :confused:

Origineel geplaatst door plastic_zak
wel ok, alleen heb ik last van veel pops, of ligt dat aan mij? :confused:
Ja soms zit er aan het begin van een geluid een tik. Waarschijnlijk heb ik de enveloppe's iets te snel staan. Bovendien heb ik in een geluid uit de Pulse een S/H LFO over de cutoff frequentie gezet. Dat kan ook wat tikjes geven.

De meningen zijn niet onverdeeld positief, maar dat geeft niet. Tis maar een experimentje! Bedankt voor de feedback iig. Als ik weer eens van dit soort fratsen ga uithalen kan ik er rekening mee houden.

:doei:

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Ja soms zit er aan het begin van een geluid een tik. Waarschijnlijk heb ik de enveloppe's iets te snel staan. Bovendien heb ik in een geluid uit de Pulse een S/H LFO over de cutoff frequentie gezet. Dat kan ook wat tikjes geven.

De meningen zijn niet onverdeeld positief, maar dat geeft niet. Tis maar een experimentje! Bedankt voor de feedback iig. Als ik weer eens van dit soort fratsen ga uithalen kan ik er rekening mee houden.

:okdan:

Ik vind ze allebei wel grappig, maar 't blijft niet echt hangen ofzo.....
Het is een beetje nietszeggend en hier en daar wel erg minimaal en droog....

Misschien iets meer fx/pads toevoegen ofzo, om het iets levendiger/voller te maken?
Of wat abstracte beats?

Origineel geplaatst door ProtoHuman

Meningen hoeven helemaal niet altijd positief te zijn. Het is het zelfde als met smaak, neem knoflook, mensen vinden het lekker of niet, een beetje lekker kom je niet vaak tegen. En als je goede sounds maakt zou het ook zo moeten zijn, of men vindt het goed, of niet. Een beetje goed / slecht, daar heb je niets aan :geslaagd:

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Meningen hoeven helemaal niet altijd positief te zijn. Het is het zelfde als met smaak, neem knoflook, mensen vinden het lekker of niet, een beetje lekker kom je niet vaak tegen. En als je goede sounds maakt zou het ook zo moeten zijn, of men vindt het goed, of niet. Een beetje goed / slecht, daar heb je niets aan :geslaagd:
100% waar!

die eerste vind ik wel ok, maar ik vind het eigelijk een beetje jammer van de baslijn.
die is eigelijk veel de hard en verstoord de rust die je in het begin hebt van het nummer.
ik zou zorgen dat je die baslijn niet zo heel goed kan horen, maar wel voelen. een dikke sinusbas dus. het zou ook wel een fijn techno nummertje kunnen worden denk ik.

bij de tweede denk ik te snappen welke kant je op wilt maar het klinkt iets te statisch en te hard (schel) een beetje delay op 1 melodietje en derest zonder delay kan het al iets meer laten vloeien.

dit gezegt zijnde vind ik het wel leuke experimenten :okdan:
check ook eens de artiesten Waki, Vir Unis en Peter Grummich (het album Frozen World)

Origineel geplaatst door isnieZot
die eerste vind ik wel ok, maar ik vind het eigelijk een beetje jammer van de baslijn.
die is eigelijk veel de hard en verstoord de rust die je in het begin hebt van het nummer.
ik zou zorgen dat je die baslijn niet zo heel goed kan horen, maar wel voelen. een dikke sinusbas dus. het zou ook wel een fijn techno nummertje kunnen worden denk ik.

bij de tweede denk ik te snappen welke kant je op wilt maar het klinkt iets te statisch en te hard (schel) een beetje delay op 1 melodietje en derest zonder delay kan het al iets meer laten vloeien.

dit gezegt zijnde vind ik het wel leuke experimenten :okdan:
check ook eens de artiesten Waki, Vir Unis en Peter Grummich (het album Frozen World)
Bedankt voor de input! Misschien ga ik de eerste track idd nog wel eens ombouwen tot een techno-achtig nummertje of zo.
Ik ga de artiesten zeker even checken :okdan:. De tracks van mij zijn overigens gedeeltelijk geïnspireerd op 't album laputa van Susumu Yokota.

Ik vind de titels leuk!

(ben aan het downen en ben zo terug voor review)

[kontkusmodus]:halleluja [/kontkusmodus]

Deze 2 komen gewoon weer in m`n desktop10. Waarschijnlijk heb ik een week nodig om echt kritisch te luisteren. Dit raakt me=( en dan is het lastig om er met een technisch oor (heb ik naast de technisch lego liggen)naar te luisteren

In één woord: MOOI

Back