"eenvoudige" HW sequencer...

ok, en als je nu twee parameters tegelijk wil veranderen (of is dit zoo ongewoon ?? stel, filter + gate time) ??
Of, als jer extern vanalles aanhangt, op twee verschillende toestellen een aantal parameters tegelijk ?
Op RS7000 geen enkel probleem.

Origineel geplaatst door spdk
De filterslider/knop van de synth lijkt me genoeg toch?

Mja maar als je dit wilt automatiseren in een sequence (bijvoorbeeld filtersweepje maken) is een controller op je sequencer toch net even makkelijker. En het scheelt midi kabels!

Origineel geplaatst door Acidfever
Mja maar als je dit wilt automatiseren in een sequence (bijvoorbeeld filtersweepje maken) is een controller op je sequencer toch net even makkelijker. En het scheelt midi kabels!

gebruik jij die dan niet om die synth aan te sluiten? :confused:

ik las op het forum wat over de akai Q80 en de alesis mmt8.
beiden lijken me zeer interessante bakjes.
de mmt zal wel eenvoudiger te bedienen zijn dan de Q80,
maar deze heeft dan ook weer meer mogelijkheden (diskettes, meer sporen... etc etc)

als men nu een lijst van sequencers zou maken van makkelijk naar moeilijk...

vb:
tb303
korg poly800
korg ea1
...
...
yamaha rm1x
...
...

hoe zouden jullie dat zien? op eenvoud van bediening?

Origineel geplaatst door seiko
én je hebt knoppen die je kan gebruiken om bepaalde functies (van je andere synths) te veranderen.

bij mij zitten die knoppen op mn synthesizer...

MPC FOR LIFE BABY!!!

Origineel geplaatst door cloudman
ik las op het forum wat over de akai Q80 en de alesis mmt8.
beiden lijken me zeer interessante bakjes.
de mmt zal wel eenvoudiger te bedienen zijn dan de Q80,
maar deze heeft dan ook weer meer mogelijkheden (diskettes, meer sporen... etc etc)

als men nu een lijst van sequencers zou maken van makkelijk naar moeilijk...

vb:
tb303
korg poly800
korg ea1
...
...
yamaha rm1x
...
...

hoe zouden jullie dat zien? op eenvoud van bediening?

Die Kawai heb ik nimmer gehad maar wat ik er van heb begrepen is dat het een soort mmt8xl met floppy drive is. en die floppy drive is ook waarom je voor de Kawai moet gaan en niet de Alesis. De MMT-8 is heeeeeel handig in het gebruik, maar ja een liedje bewaren zit er niet echt in, tenzij je sysex gaat dumpen ergens in en daar ben ik toch wat te lui voor...

maar ja, toen ik BIJNA die Q80 had kon ineens ook een MPC halen en dat heb toen maar gedaan.

:okdan:

de MMT8 is volgens mij de allermakkelijkste hardwaresequencer...

Ik gebruik zelf een kawai q80 ex. Heel leuk ding, ik heb 32 kanalen ter beschikking (te verdelen over 2 midi outs), die ik ook alle 32 gemakkelijk kan muten :). Dat ding heeft heel veel leuke functies als quantize en een heerlijk functioneel datawiel. Ik heb ook maar een halve handleiding, maar toch lukt de bedienen aardig.. Het enige nadeel is dat hij niet met loops werkt. Je kan wel instellen dat sommige stukjes eindeloos herhaald worden in een nummer, maar als je dan naar een ander nummer wil, moet je eerst effe stoppen(tenzij ik ergens overgekeken heb). Je kan wel al je nummers aan elkaar hangen (chain of zo), maar dan kan je niet meer blijven herhalen denk ik. Bon, leuk ding en zeker bruikbaar als je het voor weinig geld vind, met zeer vele functies...

Origineel geplaatst door kris renton
Het enige nadeel is dat hij niet met loops werkt. Je kan wel instellen dat sommige stukjes eindeloos herhaald worden in een nummer, maar als je dan naar een ander nummer wil, moet je eerst effe stoppen(tenzij ik ergens overgekeken heb). Je kan wel al je nummers aan elkaar hangen (chain of zo), maar dan kan je niet meer blijven herhalen denk ik.

dat is nogal een nadeel zeg, misschien is de mmt-8 dan toch wel DE sequencer onder de eenvoudige sequencers... EN CHEAP!

Origineel geplaatst door falafelbiels
dat is nogal een nadeel zeg, misschien is de mmt-8 dan toch wel DE sequencer onder de eenvoudige sequencers... EN CHEAP!

Ik weet dat de mmt8 geprezen werd door aloude meesters...
maar dat doet natuurlijk niet ter zake, ik moet het er zelf mee gaan doen.

is dat ding een beetje eenvoudiger dan een groefdoos met tigtig features?
groefdozen die door roland en yammie als instant muziekdoosjes worden geprezen?

Origineel geplaatst door cloudman

is dat ding een beetje eenvoudiger dan een groefdoos met tigtig features?
groefdozen die door roland en yammie als instant muziekdoosjes worden geprezen?

veeeeeeeel eenvoudiger. Zo komen er bijvoorbeeld geen geluiden uit.
Het is zoooo eenvoudig. Het is een Midi Multi Tracker. Dus net als met een audio multitracker zet je hem aan het opnemen en dan speel je wat midi noten (of sysex of CC's of Program Phanges, noem maar op) in en daar heb je acht sporen voor. Op elk spoor kun je zonodig 16 kanalen aan midispul opnemen en ieder spoor heeft een mute-knop. Heeeeeeeel eenvoudig dus...

it doesn't get any much better than this als ik dat zo hoor voor een grote midi-leek als mezelf.
ik veronderstel dat ik er een electribe aan kan hangen die de midiklok en zo moet volgen?
dan ben ik helemaal klaar :)

schitterend... deze oplossing lag mij al lang voor het grijpen, en heb ze nog nooit uitgeprobeerd, sequencen met de mmt8

thx falafelbiels voor de info!

Een electribe sequencen met een mmt-8 is een beetje onnozel. ik hoop dat je er ook andere apparaten aan gaat hangen(?) :geslaagd:

eum... ik bedoel gewoon een electribe er aan hangen en die laten meelopen met de midiklok :P

verder wou ik er een alpha juno1 aan hangen en een ks-rack...

over de tribe ER sta ik nog in beraad of ik die hou of niet. Ik overweeg er ook nog een simpele
sampler of phrasesampler aan te hangen zoals de ES of de SP, waarvoor de mmt8 ook nog van pas kan komen.
Het moet dus een simpel en leuk setupje worden... wat het nu al is, maar die mmt zou het afmaken.
hoef ik niet te sequencen via de pc, maar kan het wel als het moet :)

Origineel geplaatst door seiko
Hi,

(...) Met de RS7000 (RM1X vermoedelijk ook) maak je je sequences zo lang je wilt; meer nog, je kan sequences van verschillende lengtes hebben en het apparaat loopt alle sequences (stel : drumseq van 1 maat, lead seq van 4 maten; je drukt op 'play' en de drumseq loopt automatisch mee; volgens mij redelijk uniek, in alle andere sequencers moet je die drumseq kopieren tot je vier maten hebt of je hoort maar 1 maat drums). (...)

Kun je dan ook met een Rm1x bijvoorbeeld een 5/8 seq combineren met een 4/4? Zodat ze langs elkaar heen schuiven zeg maar? Dat zou echt top zijn!

Beste mensen,

DE meest eenvoudige, maar errrrg lekker klinkende hardware sequencer is natuurlijk de MSQ700 van Roland.

De eerste MIDI / DCB / DIN-SYNC sequencer van deze jappanners.

Geen menu's, gewoon tracken en quantizen, heeeeeeel simpel.

Dit apparaat bedien je echt met je ogen dicht.

Super step-sequencer ook.

CHECK IT OUT!

Vangelis gebruikte hem ook.... en ik..... en Depeche Mode.... en...... IEDEREEN!

Liedjes save je "to tape" gezellig he.....

Origineel geplaatst door Burp
Kun je dan ook met een Rm1x bijvoorbeeld een 5/8 seq combineren met een 4/4? Zodat ze langs elkaar heen schuiven zeg maar? Dat zou echt top zijn!
Ja dat moet wel lukken denk ik. Gewoon miditracks met verschillende lengtes aanmaken.

Ik gebruik al jaren de RM1x met veel plezier. Heerlijke sequencer, makkelijk en snel te bedienen. Maar een ´eenvoudige sequencer´ zou ik het niet willen noemen. Het is een full-blown apparaat met alle toeters en bellen die je op een sequencer wenst. Net als de MPC serie dus.

Als je echt een eenvoudige sequencer wilt hebben dan moet je denk ik een uitgebreide Electribe hebben. Zoals de ESX bijvoorbeeld. Supereenvoudig sequencen met de 16 steps sequencer. 5 parts out volgens mij, en ook nog wat CC´tjes versturen. Laatst had nog iemand hier op ´t forum beschreven hoe je dat aanpakt. Lijkt me heel tof werken voor een minimale technoset of zo.

Origineel geplaatst door cybermax
Beste mensen,

DE meest eenvoudige, maar errrrg lekker klinkende hardware sequencer is natuurlijk de MSQ700 van Roland.

CHECK IT OUT!

Vangelis gebruikte hem ook.... en ik..... en Depeche Mode.... en...... IEDEREEN!

Ik dacht heel even dat je het over de MSQ 60 had.. Djeez wat is dat een ellende! Ik krijg niet eens de opgeslagen noten gedelete.. kanonnen!

Origineel geplaatst door cybermax
Beste mensen,

CHECK IT OUT!

hij kan alleen niet midi en DCB térgelijk aan :confused: klopt dit...

Klopt maar het is al 15 jaar mijn ultieme syncbox voor de 808 en dergelijke, en als ik mijn JP8 even "apart neem" voor een programmeer middagje is het wel een superhandig ding om je sounds even in een sequence te horen.

Ik heb er meerdere, dus ik doe het wel synchroon ;-)

In live situatie ook helemaal het einde, werkt ALTIJD en start wanneer JIJ wil.

Back