Aangezien ik ook behoefte heb aan een hardware synth naast m'n drumbakkies, zal ik maar gelijk met de deur in huis vallen. Een vraag die vast wel vaker gesteld is, maar gelukkig heb ik bepaalde wensen die de zoektoch wat makkelijker maakt.
Wat ik zoek in een synth :
- Dat ik freaky, bizzarre, buitenaardse maar organische geluiden in de psychidelische zin kan maken.
- Eventueel ingebouwde effecten.
- Goede interface, dus hoe meer draaiknoppen, hoe beter.
- Dat ik m'n gefreak kan opslaan.
- Dat het relatief betaalbaar is.
- Midi
- Eigenlijk eenbeetje vreemd, maar een sequencer zou helemaal tof zijn als het kon.
- Dat ik het mee kan nemen in een grote fietstas.
- oh ja.... en dat ie goed klinkt
Ik ga het meestal gebruiken voor organische/psychidelische en/of elektronische muziek, dus ouderwetse 'vintage' bass lead geluiden is totaal geen vereiste.
Ik zat eerst te denken aan een Yamaha DX200, maar helaas heeft ie maar 1 track om op te werken en bovendien kan ik m'n live tweaks (motion seq noemen ze dat in korg termen) niet opslaan.
Vandaar dat ik daarna aan een MS2000r dacht, maar hierover lopen de meningen ook sterk uiteen.
Vandaar dat jullie feedback van harte welkom is...
PS : Nee Brz, doe maar geen moeite om te reageren
Wat ik zoek in een synth :
- Dat ik freaky, bizzarre, buitenaardse maar organische geluiden in de psychidelische zin kan maken.
- Eventueel ingebouwde effecten.
- Goede interface, dus hoe meer draaiknoppen, hoe beter.
- Dat ik m'n gefreak kan opslaan.
- Dat het relatief betaalbaar is.
- Midi
- Eigenlijk eenbeetje vreemd, maar een sequencer zou helemaal tof zijn als het kon.
- Dat ik het mee kan nemen in een grote fietstas.
- oh ja.... en dat ie goed klinkt

Ik ga het meestal gebruiken voor organische/psychidelische en/of elektronische muziek, dus ouderwetse 'vintage' bass lead geluiden is totaal geen vereiste.
Ik zat eerst te denken aan een Yamaha DX200, maar helaas heeft ie maar 1 track om op te werken en bovendien kan ik m'n live tweaks (motion seq noemen ze dat in korg termen) niet opslaan.
Vandaar dat ik daarna aan een MS2000r dacht, maar hierover lopen de meningen ook sterk uiteen.
Vandaar dat jullie feedback van harte welkom is...
PS : Nee Brz, doe maar geen moeite om te reageren