[AKAI] S3000XL Display

mijn s3000xl display wordt steeds minder helder...na 3 jaar..weet iemand wat dat gaat kosten om een nieuw backlightje erin te knallen...ik zal hem wel op moeten sturen naar akai ofzo..want zo technisch ben ik niet om het zelf te doen

Origineel geplaatst door bambamstudio
En om het zelf te doen is aan te raden!

Bij Akai kost je dit geintje €200

sh101: voor een pakje smokes wil ik het ook wel voor je doen :peukie:

Dom he, net zoals de floppy drive van de MPC's.
(verhaal van een maat van me gehoord)
Bel je Akai en dan moet je een speciale floppy drive van weet ik niet hoeveel bestellen (140€?). Ga je even naar de computerwinkel om de hoek neem zo'n ding mee en prop hem erin en voila werken maar. Kun je meteen er even wat vet insmeren voor het geluid. ;)

Origineel geplaatst door David
Een vraagje voor al diegenen die zelf de folie in een display hebben vervangen : was dit makkelijk uit te voeren? Geen bijzondere problemen of onaangename verrassingen?

Appeltje eitje ,
(Ik spreek vanuit mijn S-3000XL):peukie:

je schroeft de frontplaat eraf, dan de 4
schroefjes van het display, dan de witte stekker links eruit (achter het display).
Nu heb je vrij toegang tot het display.
dan soldeer je de 2 draadjes van het display
los, en schuif je de El-foil er voorzichtig uit.
De nieuwe erin, solderen en alles vice-versa
klaar!

SUCCES!

MIKEMIX

Origineel geplaatst door sh101
mijn s3000xl display wordt steeds minder helder...na 3 jaar..weet iemand wat dat gaat kosten om een nieuw backlightje erin te knallen...ik zal hem wel op moeten sturen naar akai ofzo..want zo technisch ben ik niet om het zelf te doen

ik wil het ook wel voor je doen hoor.....
Laat maar weten....:)
Moet je alleen even naar Oosthuizen
(bij P'end, Hoorn).

MIKEMIX

Ik hoorde ooit een van iemand dat er ook rode in kunt doen.. rood zou wat duidelijker zijn dan blauw.. iemand enig idee..?

dat ging snel

rood, blauw, groen en wit, helaas wel uit china en maar 10 stuks ?? najah lijkt me niet dat je voor zoiets de boel gaat oplichten

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/EL-Neon-Foil-DIY-Kit-Blue-Electroluminescent_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ43952QQitemZ7972117530QQrdZ1

edit, tien stuks wit geloof ik, van rood zijn er 61, 12 dollar stuk

maten:

Foil Size / Foliengrösse: 125 x 150mm / 4.9" x 5.9"
Ligthed Area / Lichtfläche: 110 x 135mm / 4.3" x 5.3"
Color / Farbe: Red / Rot

is geloof ik te verknippen

Ik heb nog nooit een display vervangen.. dus ik weet het niet. Maar die van mij moet wel vervangen worden.. rood lijkt me wel wat.. geen idee wat ik me bij wit moet voorstellen.

ik heb er al wel een vervangen maar dat was al een op maat geknipte van midi rakete.
in elk geval je kunt ze verknippen, daarna moet je ze plastificeren.

die 135 mm licht breedte is net groot genoeg voor de akai, die heeft een 12.8 mm ongeveer. de hoogte is zoiezo meer als zat.

Pattern:
Draw a shape of whatever you want the EL foil to look like later.

Cutting:
Cut the shape with a sharp knife or scissors. Make sure you keep at least one pair of contacts connected to the shape (anode & cathode).

Next:
Stick adhesive tape on the EL edge. It is advisable to have the finished piece laminated.

ik heb zelf helaas geen paypal account of credit card, anders had ik meteen besteld.
ik weet niet of er veel interesse na is dat we een group buy kunnen doen ? dan stuur ik me geld gewoon van te voren naar die gene op.

ik lust er meteen al wel 3

Misschien is dit wat!

Ik verwacht een El-Foil welke ik heb gekocht bij; www.onlineshop.wunschtacho.de
Uit duitsland dus, voor mij wordt gewoon een blauwe, maar ze hebben ook rode en witte El-Foils.

Ik laat nog ff weten hoe de afhandeling van hun zijde is gegaan.

Gr.

Re: Re: [AKAI] S3000XL Display

Re: Re: [AKAI] S3000XL Display

Origineel geplaatst door mikemix
Heb ook een S-3000XL:) waar de display
van piepte (best wel irritant) en die behoorlijk
wazig werd.

Heb gisteren een nieuwe el-foil geplaatst
( besteld bij fodor € 13,73 ex)
en is weer als nieuw en......piept niet meer!!:)

MIKEMIX

Fodor? Nederland?
Alles van Fodor Nederland ligt bij mij opgeslagen en de nieuwe importeur is Voerman Amersfoort.
Hoe ken dat nou ? ? ?

heb even gekeken, 140 volt wisselspanning? klopt dat wel ? ik meende dat ze 12 volt waren voor akai s series.

als iemand even een bevestegingetje doet, bestel ik ze ook meteen

bedankt voor de link trouwens miniman

Re: Re: Re: [AKAI] S3000XL Display

Re: Re: Re: [AKAI] S3000XL Display

Origineel geplaatst door Mike Philco
Fodor? Nederland?
Alles van Fodor Nederland ligt bij mij opgeslagen en de nieuwe importeur is Voerman Amersfoort.
Hoe ken dat nou ? ? ?

2002.08.20 12:12 !

Re: Re: Re: Re: [AKAI] S3000XL Display

Re: Re: Re: Re: [AKAI] S3000XL Display

Origineel geplaatst door conso

??

M

M

Origineel geplaatst door Mike Philco

Ik denk dat dat betekent: 20 Augustus 2002 om 12 minuten over 12.
Dat is dus al weer ff geleden :confused:

Toen postte Mikemix zijn 'folie van Fodor' bericht!

Back