MPC als audio opname apparaat ipv PC

sander

_
Aangezien m'n MPC1000 hier maar een beetje ligt te niksen omdat ik thuis met de 2000 werk, bedacht ik me ineens dat je dat ding natuurlijk ook als opname apparaat zou kunnen gebruiken.
Vervolgens kan je digitaal het wav bestand naar je pc overbrengen.

Heeft iemand dat al een gedaan? 128 MB is ruimschoots voldoende.

Het lijkt me wel een ideale stabiele opname bron. Ga dat binnenkort eens proberen.

Zijn de a/d converters van de 1000 of een andere mpc aanzienlijk beter dan de gemiddelde semi profesionele geluidskaart?

Ik doe dat nu altijd. De moderne MPC's samplen in mijn oren 'exact' hetgeen je erin steekt, ook qua dynamiek. Ik denk persoonlijk dat op dat vlak er een klein verschil is, maar dat kan ook met mijn wantrouwen tegenover computers te maken hebben. Wat ik wel erg vreemd is, dat wanneer ik van die wav-file in Acid een MP3 maak, ik die beter vind klinken dan de oorspronkelijke wav-file. Die compressie doet iets met de klank waardoor het allemaal iets sja... gecrompressed klinkt.

Ik gebruik altijd de mpc 1000 voor opnames. Maar als alternatief heb ik alleen een oude soundblaster, niet echt een referentie.
Ik kan wel verschil horen tussen orgineel en de mpc opname, de mpc geeft er een hoog randje aan wat wel goed is voor drums, maar het is een zeer klein verschil.

Btw. de compressor van de mpc 1000 is een van de goorste die ik ooit heb gehoord.

wat bedoel je met goorste?

Origineel geplaatst door Patat Met

Btw. de compressor van de mpc 1000 is een van de goorste die ik ooit heb gehoord. [/B]

Ik zou em alleen als puur opneem apparaat gebruiken. De compressor, etc gebruik ik dus niet.
Vervolgens via USB naar PC en dan eventueel in Soundforge nog wat edit werk en dan op de demo cd :)

Back