defecte zip100

Hazes

Vind ik leuk
mijn externe scsi zip heeft (ernstige) kuren. Ik kan hem gewoon gebruiken, totdat hij een soort van vastloopt. Het lees-ledje blijft dan branden en de ZIP komt er niet meer uit. Mijn MPC kan dan ook niets meer met de zipdrive. Het is niet de befaamde "click of death"; er gebeurt gewoon niets meer. Heeft iemand ooit ook zoiets gehad en kunnen oplossen? Kan ik hier zelf iets aan fixen of is de drive naar de eeuwige zip-velden?

overigens: als ik de stroom van de zip afhaal, even wacht en 'm weer inplug kan ik 'm wel weer gebruiken (voor zolang als het duurt....:( )

Re: defecte zip100

Origineel geplaatst door Hazes
mijn externe scsi zip heeft (ernstige) kuren. Ik kan hem gewoon gebruiken, totdat hij een soort van vastloopt. Het lees-ledje blijft dan branden en de ZIP komt er niet meer uit. Mijn MPC kan dan ook niets meer met de zipdrive. Het is niet de befaamde "click of death"; er gebeurt gewoon niets meer. Heeft iemand ooit ook zoiets gehad en kunnen oplossen? Kan ik hier zelf iets aan fixen of is de drive naar de eeuwige zip-velden?

Heb je het al met een andere zip-disk geprobeerd? Heb hier ook wel eens media gehad die er opeens mee stopte.

Just mentioning........

@acidfever: het ligt niet aan de zip disk, maar aan de drive ;{
@dj discodeluxe: dat gaatje ken ik (inmiddels te goed). Wanneer de disk uit de drive is, blijven beide lampjes alsnog branden en werkt de drive niet.

aaargghhhh:( :( ;{

Back