hoe scary voice te maken?

Viberation

Nieuwkomer
Hey mensen,

ik wil mijn eigen stem opnemen, of die van iemand anders, en vervolgens zo processen dat het echt niet meer als mijn eigen stem klinkt, maar gewoon erg scary/haunted/spooky/horror what ever :)

weet iemand goede plugins (vts/dx) om je stem zo te vervormen,.
of heeft iemand een goede manier om dmv echo's enzo iets engs in elkaar te flansen?

Ik zou beginnen met een luide "boe" op te nemen.

ok elektrovolt, dat ga ik es uitproberen, ik heb wel wat van die pitch plugins.
ik gebruik Cubase btw, maar als je het zo downpitched, dan gaat de kwaliteit erg slecht klinken.
maar bedankt.

En jah ik zal es boeh roepen haha!

Met audacity heb ik zo al wel heel rare stemvervormingen gemaakt.
Vooral alles doen wat niet de bedoeling is! Extreem veel 'noise reduction' bvb haalt ook veel 'goeie' frequenties weg waardoor je iets 'robot-achtig' krijgt. Dan wat distortion erover enz enz...

Wat inderdaad ook altijd werkt is dat je de sample dubbel neerzet en dat de eerste reversed is en de 2de gewoon
Misschien die 1e sample nog een beetje pitchschiften... naar beneden shiften wordt lekker duister... en de 2e sample een beetje omhoog pitchen met de dry-wet op 75%

Laat ze mekaar overlapen op ongeveer 1/4 ajbwib

En ja distortions doen het ook altijd goed. Beetje reverb erbij.

:duivels: Welcome in Hell :duivels:

Als satan weer eens zo nodig door de keel van een lief meisje moet praten, gebruikt hij vaak een vocoder die ergens tussen wet en dry instaat. Zo krijg je die gevocode stem samen met het origineel.
Als je ook nog wat latijn kan spreken, kun je zo meedoen in the Exorcist

B.T.W.

mocht je pc in het latijn gaan terugpraten, trek dan de stekker uit het stopcontact, doe het licht aan, verontschuldig jezelf en ren snel het huis uit. :walker: ;)

Origineel geplaatst door elektrovolt
misschien een beetje downpitchen en vervolgens reverse>galm>reverse toepassen ?
langzame phaser erbij ?
Idd dit zou perfect moeten werken. En mss. nog wat layering toevoegen.

Origineel geplaatst door dsil
spreek je zin in, reverse dit. Probeer dit stukje tekst na te praten (beetje oefenen dus!), neem hetgeen je geoefend hebt op en reverse het.

wat ik persoonlijk makkelijker vind...
schrijf de tekst achterstevoren op, zeg maar de tekst in spiegelbeeld maar de letters niet, en lees dit voor.
opnemen, het hele zwikkie reversen (en eventueel nog door wat effecten jagen), je hebt instant twilight zone!

greetz,
chielos

mda repsycho kan je heel veel mee zeker als timestreched

leuk effect is als je een pitch delay hebt om dan na deze bewerkingen er een omhoog gepitchte delay overheen te gooien en dat dan omte keren

Wat ik wel goed vind werken is je sample reversen... delay erover...terugreversen....dubben met gepitchte originele sample

Hehe damn, wat een reacties :halleluja

thanx mensen hier heb ik zeker wat aan, als ik ze heb getest laat ik weten welke het beste effect heeft gegeven :)

:doei:

Back