live gaan in band

Maanstraal

Ingeburgerd
Hoi

ik synth nog niet zo lang, paar maandjes
vooral fruityloops stuff

nu speel ik ook bij een band ( poprock ) met een juno 60 en microkorg
nu kan ik op de demo cd vanalles 1 per 1 inspelen
maar om dan iet gelijkaardig live te produceren is niet mogelijk met mijn set up denkik
vraagje wat je zo nodig hebt om min of meer etzelfde bvb paar strings, belletjes, sfeer geluiden en nog iets ofzo
tegelijk te kunne doen live

van sequencers ken ik niks fruity loops :s ma onze muziek veranderd vaak van tempo enz
ben prolly opzoek naar een synth en iets sequencerig omdat ik al die dinge ook niet tegelijk kan spelen

het zijn echt wel synthesizer geluiden dus workstations intreseren me niet zo en heb ik ook niet echt geld voor
het budget jah kweet niet echt wat ik allemaal nodig heb ma 1000 euro vind ik veel voor een synth

of als je info hebt inv met die zaken

alvast bedankt

Met sequencers ben je helemaal niks in een band, want dat betekent dat iedereen zich moet houden aan het tempo daarvan. Geen improvisaties mogelijk, en drummers voelen zich meestal (terecht) 'gevangen' als ze zo'n klik moeten volgen.
Kan je niet gewoon met midi bepaalde klanken van de 2 synths layeren?

da gaat wel

ma ik gebruik vooral de juno
met 4 juno's zou et gaan
ma dan koopk liever 1 andere synth dan 4 juno's

to vraagje als je geen sequencer kunt gebruiken
der zn to bands die veel synth door mekaar gebruike enz
die ebbe to ook maar 2 hande of zn die gewoon verschrikkelijk goed :)

Origineel geplaatst door Maanstraal

to vraagje als je geen sequencer kunt gebruiken
der zn to bands die veel synth door mekaar gebruike enz
die ebbe to ook maar 2 hande of zn die gewoon verschrikkelijk goed :)

je KAN dat natuurlijk wel gebruiken, maar de vraag is: wil je (en de andere bandleden) plezier beleven aan je optreden = de vrijheid behouden om er 'even uit springen' als dat nodig is, of bij een foutje van 1 speler kan de rest snel 'bijbenen' als dat moet, of wil je niets anders zijn dan zelf OOK een sequencer? Want dat is het dan wat je geworden bent!
Goed, voor grote groepen, met eventueel beroepsmuzikanten, is de zaak duidelijk. Het moet perfect zijn en geld opbrengen en fun is dan van minder belang. Toch denk ik niet dat het zo veel voorkomt.

Afin, om op je andere vraag te antwoorden, eender welke multitimbrale synth met voldoende polyfonie waarvan jij denkt dat er de juiste klanken in zitten, is bruikbaar. Koop anders een goeie module, is ook minder gesleur...

nene ik wil zeker niet dat ze een sequencer moete volgen :)
vroeg het me gewoon af je hoort het op de radio enz

Waarom geen basic sampler erbij oid?. Emu esi oid. heb je nog lekker filters ook nog.
Het grote voordeel is dat je geluiden eigenlijk direct kunt inladen omdat je deze (neem ik aan) nog wel heb staan van CD.
tevens een van de goedkoopste oplossingen denk ik :)

jah dat is eigenlijk wel een goede oplossing
om live toch al het geluid van cd te hebben :)

Back