Wav naar midi naar partituur ?

Fuzzy

Do the fuzzwalk !
Beste mede-forummers,

Een vriend van me die trompet speelt, zou graag op basis van een .wav file een partituur verkrijgen van een nummer. Zo kan hij het naspelen op trompet. Nu dacht ik aan 2 dingen/mogelijkheden:

1) Als Midi file downloaden van het net, hem importeren in flstudio of cubase of cakewalk en dan euh.......

2) Zijn wav nummer converteren naar midi (kan dit ?), en terug importeren in bovenstaande prog's en dan euh...

Naar het schijnt zou guitar pro 4 (GP4) wel miss. kunnen helpen, maar ik wou het eerst es aan jullie vragen:halleluja

Cubase heeft een ingebouwde Score Editor met Print-Functie. Voor audio naar midi omzetten bestaat misschien niet.

oplossing 1 is de beste manier
oplossing 2 is moeilijk. in deze draad zijn wat tips hierover

LOgic again !

LOgic again !

1/ Logic Audio
2/ Click wav file
3/ Ctrl+shift+m (of a ook mogelijk)
4/ klaar is kees !

oitch naar midi

oitch naar midi

al die pitch naar midi programma's zijn behoorlijk lastig - ik heb ze tijd terug uit kunnen proberen - met beetje geluk krijg je alleen de grove contouren van het spel. maar bruikbaar is het nog niet.

Mmm. het ziet er toch niet slecht uit momenteel...

Eerst geprobeerd om met Intelliscore de wav file om te zetten naar midi, maar krijg ik een midi file waar alle instrumenten samen zitten ! Wat me niet zo interessant leek.

Dan maar op het wijde web beginnen zoeken achter de midi file chan chan van Buena vista social club. Uiteindelijk gevonden en in GP4 gesleurd. Deze toonde meteen de toonladder met alle noten erop, en 5 instrumenten. Nu kan ik het boeltje gewoon afprinten en laat ons hopen dat men kameraad daarmee geholpen is :confused:

Thanks alvast voor de tips !

Back