Opstarttijd Logic

Ensemble

Ouwe rot
Hallo Logicers,

Sinds ik een tijdje geleden mijn Native Komplete pakket heb geinstalleerd ondervind ik een enorm trage opstarttijd van wel 10 minuten van Logic.

Hebben jullie hier ook last van of hebben jullie de boel beter georganiseerd waardoor de lange opstarttijd niet meer voorkomt?

Gaarne tips hoe ik dit probleem enigzins kan verlichten.

Dank,

Semble

Re: Opstarttijd Logic

Origineel geplaatst door Ensemble
Hallo Logicers,

Sinds ik een tijdje geleden mijn Native Komplete pakket heb geinstalleerd ondervind ik een enorm trage opstarttijd van wel 10 minuten van Logic.

Hebben jullie hier ook last van of hebben jullie de boel beter georganiseerd waardoor de lange opstarttijd niet meer voorkomt?

Gaarne tips hoe ik dit probleem enigzins kan verlichten.

Dank,

Semble

wat voor mac?

ik heb een g5 met heel veel plugins waaronder ook de komplete pakket en er absoluut geen last van.
Ik ga ervan uit dat je een originele logic 7 hebt.

Hoi Errol,

Ik heb een Mac G5 dual 2x 2Ghz met 1.5 G an Ram.

Verder heb ik een originele Logic 6 met dongle.

Ik heb dit vooral na het installeren van het Komplete pakket.

Kan het zijn dat het komt door de plaatsing van de benodigde directories op een externe HD?
Ik weet het niet hoor ik roep maar wat.

iig heb jij er geen last van dus het is een individueel probleem.

Heb je nog ideeen?

Dank voor je reactie,

groet,

Semble

Vaag, zorg in iedergeval dat je alle komplete plug ins update, zodat ze door de AU controle heenkomen. Als je logic opstart gaat het alle plugins even scannen, normaal gaat dit heel vlug. Echter als er nieuwe plug worden geinstaleerd gaat hij ze eerst validaten, als zon plugin dan niet goed reageert kan dit heel lang duren. Mocht dit niet de oplossing zijn bekijk dan met je activiteit monitor of je systeem wordt belast tijden het opstarten(misschien staat ie wel helemaal niks te doen) Daarnaast kan je op de logic forums van apple zoeken...

Ik heb zelf een mac mini met logic express 7 en ik heb 130 plugs en dat start toch binnen de minuut op. En nee ik warez niet, alleen plugo heeft al 100 plugs :)

Ik heb Logic 6 waardoor de AU validatie nog niet speelt. Althans niet dat ik weet.

Verder heb ik inderdaad even naar de activity monitor gekeken en daar blijkt dat Logic helemaal niet veel doet!

pfffff, en het is hier nog verdomde warm ook in de studio.

Ik denk maar dat ik even lekker analoog gitaar ga spelen ofzo...

Iig dank voor jullie hulp!

Ik heb net iig ontdekt dat het aan Native plugs ligt!

Met de AU manager AU manager
Echt een superuitvinding!

Nu nog even zien welke het is.

Je kunt met deze plug gewoon elke gewenste AU tijdelijk uitzetten zodat je kunt testen waar de boosdoener zit.

Ben je zeker dat het de Waves plugins niet zijn? Die laadt bij mij nl altijd supertraag.. Eender welke versie

Native instr. kan nooit de boosdoener zijn, of je hebt iets geks geinstalleerd.

Wat me wel verbaasd is dat je nog met logic 6 werkt.
Dat zou het opstart probleem misschien eerder kunnen verklaren.

upgrade naar logic 7.1 is zeker de moeite waard.

heeft die native veel libraries ? 5 gieg enzow ?
misschien gaat ie in die 5 minuten hem zoeken
als ie geen vaste plek heeft ofzow ...

maar moet idd wel te herleiden zijn !

Native instr. kan nooit de boosdoener zijn, of je hebt iets geks geinstalleerd.
Het enige wat ik hierover kan zeggen is dat bij deactivering van de NI plugs de boel supersnel oplaadde. Of dit aan NI ligt of aan de wijze waarop IK ze heb geinstalleerd, weet ik niet. Ik moet dit nog even uitzoeken maar heb de komende twee dagen geen tijd helaas.
Errol waarom ben jij er zo stellig van overtuigd eigenlijk dat het NI niet zou kunnen zijn? Heb jij het Komplete pakket met Kontakt 2 ook?

Wat me wel verbaasd is dat je nog met logic 6 werkt.
Ik overweeg dit momenteel wel maar vind het wel erg duur. Eerst nog geen 8 maanden geleden 900 betalen voor 6 en nu weer 300+ voor 7. Is wel gortig hoor. Maar goed waarschijnlijk komt die er toch binnenkort.

heeft die native veel libraries ? 5 gieg enzow ?

Zeker wel twintig gig!.Zou het daaraan kunnen liggen? Of aan de plaatsing van de directories?

Groet,

Semble

Het enige wat ik hierover kan zeggen is dat bij deactivering van de NI plugs de boel supersnel oplaadde. Of dit aan NI ligt of aan de wijze waarop IK ze heb geinstalleerd, weet ik niet. Ik moet dit nog even uitzoeken maar heb de komende twee dagen geen tijd helaas.
Errol waarom ben jij er zo stellig van overtuigd eigenlijk dat het NI niet zou kunnen zijn? Heb jij het Komplete pakket met Kontakt 2 ook?

Ik overweeg dit momenteel wel maar vind het wel erg duur. Eerst nog geen 8 maanden geleden 900 betalen voor 6 en nu weer 300+ voor 7. Is wel gortig hoor. Maar goed waarschijnlijk komt die er toch binnenkort.

Zeker wel twintig gig!.Zou het daaraan kunnen liggen? Of aan de plaatsing van de directories?

Groet,

Semble

Ja we hebben hier zelfs 2 x 2 licenties gekocht. geen centje pijn met installeren.
De librarys van kontakt en bijv. stylus en meer van dat soort dingen staan apart op een grote externe schijf.

Afgelopen weekend heb ik nog een nieuwe macg5 erbij gekocht.
Dus dat betekend dat ik alles weer moet installeren. Ik zal eens kijken of dat problemen oplevert.

Had jij niet logic 6? Daar zou het probleem best in kunnen zitten.

Had jij niet logic 6? Daar zou het probleem best in kunnen zitten.

Klopt Errol,

Ik heb Logic 6. daar ligt het probleem overigens niet aan.

Het lag/ligt deels nog steeds aan wat je NA de installatie doet!

Dit was wat ik van Native als reactie kreeg:

best thing is probably to re-install Komplete 2, then apply the updates.

You may try the following before you move folders back:

Maybe only Reaktor is responsible for the long startup time. Possible solution:
open Reaktor, go to the preferences window, there click on the directories button. SEt the directories correctly. See the attached screenshot for details. Note that the exact path names in your case differ from mine, as your drive has a different name.

background: Reaktor has to check through all the directories at startup. If the given path e.g for Audio Files is invalid, then Reaktor checks the whole install partition for Audio files, which can take very long.

If this does not help, a full re-installation is still not necessary....

If you are sure(!) where you dragged the applications folders from, move them back, they should work then again. to check, start the standalone application of each. Note that in the meantime B4 or FM7 might have asked already for the installation location, as the application noticed that it was moved. In this case when now moving the folders back agagin, they get \"confused\". So after moving an application folder back, make sure to start the respective standlone application.

Het kan dus verscheidene oorzaken hebben en tevens wordt dus dringend afgeraden om te gaan verplaatsen van je mappen in de applications folder. Ik vrees dat ik dit wel had gedaan.

Momenteel heb ik na verwijdering van Reaktor 4 al wat minder problemen. Opstarttijd van ca. 1 minuut hetgeen ik snel genoeg vind.

De librarys van kontakt en bijv. stylus en meer van dat soort dingen staan apart op een grote externe schijf

Ik heb dus ook een externe firewire schijf van 7200RPm maar heb toch ook maar alles op de HD van mijn Mac gezet omdat ik het vermoeden heb dat dit qua streaming sneller is. Wat voor HD gebruiken jullie qua snelheid?

Groet,

Semble

Klopt Errol,

Ik heb Logic 6. daar ligt het probleem overigens niet aan.

Het lag/ligt deels nog steeds aan wat je NA de installatie doet!

Dit was wat ik van Native als reactie kreeg:

Het kan dus verscheidene oorzaken hebben en tevens wordt dus dringend afgeraden om te gaan verplaatsen van je mappen in de applications folder. Ik vrees dat ik dit wel had gedaan.

Momenteel heb ik na verwijdering van Reaktor 4 al wat minder problemen. Opstarttijd van ca. 1 minuut hetgeen ik snel genoeg vind.

Ik heb dus ook een externe firewire schijf van 7200RPm maar heb toch ook maar alles op de HD van mijn Mac gezet omdat ik het vermoeden heb dat dit qua streaming sneller is. Wat voor HD gebruiken jullie qua snelheid?

Groet,

Semble

Nou, in ieder geval geeft native je een fatsoenlijk antwoord en gaan ze er niet per definitie vanuit dat de fout bij een ander ligt.

Alles van reaktor staat op de opstart schijf. Van kontakt1+2 staat het op de externe firewireschijf.
Ik gebruik de lacie 500gig vastgeknoopt aan de firewire 800 van de mac i.p.v. firewire400.
(misschien iets om uit te proberen)
Voor de rest gebruik ik een raptor 10.000rpm om audio mee af te spelen en op te nemen.

Back