Output volume Gem S3

renepela

Ouwe rot
Hoi allemaal,

Gisteren heb ik een tweedehands Gem S3 turbo gekocht. Voornamelijk vanwege de goede midi master klavier functies en de poly aftertouch.
Uiteraard is het mooi meegenomen dat er ook nog geluid uit komt.
Ik heb hem gisteren aangelsoten op m'n mengtafel en versterker, maar om een of andere reden is het uitgangssignaal erg zacht. Ik moet m'n versterker bijna helemaal open zetten om een acceptabel volume te krijgen.
De kabels zijn in orde en ook de mengtafel is prima. Andere synths geven wel goed geluid.

Weet iemand of het uitgangsvolume te regelen is binnen de S3? Ik heb de boel nu aangsloten op de left/right uitgangen van de S3. Dit lijkt me goed, maar misschien doe ik toch iets fout.
Ik heb het ding net een halve dag, dus echt diep heb ik nog niet kunnen zoeken.

De headphone uitgang geeft wel een redelijk goed geluidsniveau.

Rene

Ik heb zelf ook een S3 Turbo en die heeft gewoon een normaal uitgangsniveau (gain op mijn mixer staat op -10 dBu). Paar dingen om op te letten: het volledige bereik van de "master volume" zit in de bovenste 5 millimeter ongeveer. Die gewoon helemaal open zetten dus. Daarnaast start hij standaard op met de schuiven 1 t/m 7 als volumeschuiven voor kanalen 1 t/m 7. Dus let erop dat die niet helemaal onderaan staan bijvoorbeeld.

Zowel het master volume als de 7 schuiven staan volledig naar boven en dus op maximaal. Toch blijft de boel zacht klinken.

Is er een manier om alles te resetten naar de factory defaults? Misschien dat dat helpt.

In ieder geval bedankt voor je reactie.

Rene

Als er in die van jouw een RAM disk zit kun je tijdens het opstarten de ENTER ingedrukt houden om te zorgen dat hij die niet uitleest. Als je geen RAM disk hebt, dan kan ie z'n settings sowieso niet opslaan dus dan valt er weinig terug te zetten.

Oke thanks. Als ik vanavond thuis ben ga ik dat meteen eens proberen.

Laatste vraag. Kan ik de ramdisk helemaal leeg maken, zodat ik niet alle historie en bestanden heb van de vorige eigenaar?

Rene

Opstarten zonder ramdisk (dus met de ENTER), dan heb je de settings die in ROM staan, en dan via de DISK knop een "Save All" doen naar de ramdisk. Da's niet zozeer wissen dus, maar omdat hij altijd vanaf de ramdisk zal proberen op te starten is het handig om daar minimaal de system defaults in te hebben staan.
Eventueel kun je via UTILITY losse bank/songs verwijderen van de ramdisk.

Dit alles natuurlijk alleen als je inderdaad een ramdisk hebt :D

Back