UA-20: geen MIDI in Reason?!

bjodero

<turboprutser>
Ik heb van Rednoiz een Edirol UA-20 interface gekocht. Een prachtding, waar een zéér puik geluidje uit komt!

Enige probleem is dat Reason z'n MIDI poorten niet herkent. Iemand enig idee waar dit aan ligt? Ik gebruik 'm wel gewoon als Audio interface in Reason, en dat werkt uitstekend.

En dan nog iets: Als ik m'n UA-20 gebruik in Winamp, speelt 'ie lekker. Zodra ik in de trein wil luisteren (dus via de interne soundchip van m'n laptop), hapert de muziek dat het een lieve lust is... Waar kan dát nou weer aan liggen.

In- of uitgangen? Of allebei?

hoi

hoi

heb je de nieuwste drivers gedownload?
IK herrinner me ook dat er iets over in het manual stond,heb je hem in geavanceerde modus?
Bij mij zag ie de midipoorten pas met de nieuwste drivers..had ik er toch bijgedaan??
Veel succes,moet gewoon een instelling zijn hoor dat met reason hij werkt perfect,anders even midiox gebruiken?
Werk je met xp?Asio?Het kan aan veel dingen liggen,welke driver je gebruikt,wdm,directx of asio,ik adviseer voor asio te gaan ...
Dat met die laptop komt door winamp,waarschijnlijk te trage laptop...ik heb het niet zo op winamp,gebruik anders een andere player..:okdan:

Ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd, en op het bakje zelf heb 'Advanced Driver' op ON gezet. Maar ik kan nog steeds geen MIDI selecteren in Reason. En ook geen ASIO als audiodriver... Zie het plaatje, en help!

Attachments

• asio.jpg
    asio.jpg
    24,1 KB · Bekeken: 104
asio

asio

Hoi je moet even de juiste asio drivers instaleren,staan er hier niet bij...dat moet het zijn hoor...
Asio for all werkt ook niet zeker?
Heb je verder alle drivers gecheckt?mme etc.?
Asio zou moeten werken,ik heb er veel softsynths mee aangestuurd..Installeer anders cubase als je dat hebt daar zitten ook goede asiodrivers bij..
Heb je midi-ox al geprobeerd?Daar kun je je midi mee monitoren...:okdan:

met asio haal je trouwens makkelijk een latency van 7ms!!:okdan:

eerst je pc opstarten
dan de advance switch on
dan pas je usb-kabel erin hengsten
dan pas reason opstarten
en dan de ingangen zoeken

should work

de volgorde is wel cruciaal

Reason heeft alleen midi-in, en geen midi-out. Ook moet je de track selecteren waar je de midi op wilt gebruiken (is te zien aan het tekentje helemaal aan het begin van de track voor de naam).

Back