Welke loop klinkt beter?

Jos Pos

Ouwe rot
kzit n beetje te klooien met mn manier van werken en ik heb nu 2 loopjes waarover ik jullie mening wil...
Welke vinden jullie qua sound beter, het gaat dus niet over de "song"..
Of wat vinden jullie goed aan de ene mix, wat aan de andere??

Het tweede vb klinkt wel wat harder.

Attachments

• fusion.mp3
    924,1 KB · Bekeken: 73
Klinken allebei erg goed hoor.

mijn mening:

Ik vind de sounds uit de tweede frisser klinken, levendiger. Zit wat meer spreiding in. De eerste begeeft zich voornamelijk in lage tonen. De string/pad uit de tweede ligt imho ook beter in de mix. In de eerste hoor ik m nauwelijks. Ik vind de kick in de eerste net ff "te punchy".

:okdan:

Mvg.

CoolRunning

Origineel geplaatst door Bartology
Somebody.... stop me!!

6 trak, kan jij ff die loop van die leopard aangeven? 8o)

Ik vind ze ook beiden goed... Is wel mijne stijl! Maar ik vraag me af uit welke hardware of software je die typische groove/salsa-sounds krijgt... (sorry, ben miss een beetje leek) Zo... een lekkere donkere piano of zo van die Rhodes, zoals ze zegge... en een leuke sax... zijn daar specifieke wares die dat makkelijk producere?

groetjes uit de Belgische maaskant ;)

De 1e vind ik het best. Is lekker strak en punchy! De 2e heeft een beetje teveel middentonen naar mijn smaak maar dat blijft natuurlijk persoonlijk. :doei:

klinkt lekker gecompressed en heeft meer mid/hoog en daardoor meer airy...

Ik vind de eerste lekker relaxed klinken, terwijl de tweede juist nogal geforceerd is - de hihat vind ik daar een tikje slisserig.
Misschien is het ook de verhouding drums/rest van de muziek die het verschil maakt?

ik ga voor de eerste.....

de 2e loop zit er namelijk naast....als ie van eind looppoint naar begin vh loopje gaat zit ie er net een fractie naast (dus niet echt loop)....bovendien lijkt de 2e loop wat overstuurd...wat krakeriger/rommeliger

ik ga voor de eerste.....

de 2e loop zit er namelijk naast....als ie van eind looppoint naar begin vh loopje gaat zit ie er net een fractie naast (dus niet echt loop)....bovendien lijkt de 2e loop wat overstuurd...wat krakeriger/rommeliger

verveelde je je om op een 3 jaar oude draad te reageren?

lol! niet gezien, kwam er per ongeluk op uit....proest! schaam me dood :))

Back