prophet 5

prophet 5

voor die prijs mogen ze zelfs de mijne hebben :-)

Wopper

Wopper

Wow, de verkoper is Dave Formula die speelde in Magazine, was vroeger een van me'n favo bands. Heeft fantastische dingen met ARP's gedaan...

Re: Wopper

Re: Wopper

Origineel geplaatst door Homepage
Wow, de verkoper is Dave Formula die speelde in Magazine, was vroeger een van me'n favo bands. Heeft fantastische dingen met ARP's gedaan...

ja, maar of dat nou de prijs verklaart.
dit vind ik eigenlijk nog gekker dan die aks van pas. een prophet5 rev3.3 kom je toch wel vaker tegen, voor rond de 13-1700 euro max.

Ik denk dat de verkoper er handig gebruik van wil maken. Blijkbaar trappen mensen erin want als de veiling aan zijn laatste 24 uur begint dan moeten er heel wat bieders zich terugtrekken. Ik zou voor dat ding niet zoveel geld uit willen geven. Het ziet er een beetje geleefd uit.

Vintage Knar

Vintage Knar

Nee, die prijs vind ik ook idioot hoog Leo. Maar ik vind het wel geinig om te zien dat een van je vintage favorieten die spullen verkoopt. Conso vertelde me gisteren dat -ie plotseling een probleem heeft met z'n Evolver (die klinkt opeens zo vals als een bezopen Chinees) en daarover gisteravond laat Dave (Prophet 5) Smith mailde, die hem binnen een paar uur zelf terug mailde, zeer verbaasd over het probleem, maar ook heel nieuwsgierig en meteen bereid het proberen op te lossen. Van zo'n verhaal geniet ik ook...

Maar dit is vast teveel off-topic ?

De prijs is absurd hoog en nogal misleidend.
Met het verhaal van een polyfone minimoog etc.
Toen Dave de Prophet 5 maakte was de synth totaal anders klinkend dan de rev 3.x
Dus men word hier echt totaal verkeerd voorgelicht helaas.

off topic? nou en.
inderdaad mooi ja. maar het zou mij niet verbazen als die dave smith tegen zijn vrouw heel trots ging vertellen dat ie nou toch verdorie een mail van conso had gekregen!
nou weet ik toevallig dat p. instructeur is bij de mastino en pitbullclub amsterdam (mepa), maar dat ie ook al een evolver vals kn krijgen wist ik niet.

Dan maar z'n creamware poly 5. ;)

Trouwens Dave is maar een klein menneke. Beetje nerderig ook en oud. En oh zo vriendelijk.
En ook mede pappa van MIDI.

Wat voor velen Bob Moog is is voor mijn Dave Smith.
Ik denk ook dat de man via het ontwikkelen van MIDI en Wavesequencing, Vector synthese en de Prophet5
een stand beeld verdient in iedere MIDI studio.

Het was heerlijk om met hem op de beurs oude koeien uit de sloot tehalen in frankfurt
en ik ben blij dat we zijn Evolvers verkopen in nederland.

nog een paar nachtjes slapen en dan komen de Keyboard versies naar ons toe.

Dave Smith is zeker een held.
Maar zijn eerste Prophets hebben echt ballen.
Maar die rev 3 reeks klinken echt niet bijzonder vind ik.

Origineel geplaatst door mono-poly
Dave Smith is zeker een held.
Maar zijn eerste Prophets hebben echt ballen.
Maar die rev 3 reeks klinken echt niet bijzonder vind ik.

Kan zijn maar het blijven de mooiste synth's wat uiterlijk betreft ooit gebouwd in mijn ogen.

een P5 is een juweeltje van design en functionaliteit.

Origineel geplaatst door Grooveron
nog een paar nachtjes slapen en dan komen de Keyboard versies naar ons toe.

ik zag een plaatje bij tbs en heb even geluisterd naar wat voorbeeldjes.
maar wat een prijs joh. wel erg, erg mooi.

Gretsch

Gretsch

Hihi,

Had dit nog niet gelezen. Annie Smith was afgelopen weekend met Gretchen Buchla aan het shoppen in Amsterdam. Heb ze maar heel kort kunnen spreken helaas, maar Dave had voor haar vertrek naar Europa helemaal niks over mijn mailtje verteld!

Nou ja, misschien verwacht ik ook teveel. Ik blijf 'em dus voorlopig nog uitermate sympathiek vinden!

:dubbel:

Origineel geplaatst door Leo
off topic? nou en.
inderdaad mooi ja. maar het zou mij niet verbazen als die dave smith tegen zijn vrouw heel trots ging vertellen dat ie nou toch verdorie een mail van conso had gekregen!
nou weet ik toevallig dat p. instructeur is bij de mastino en pitbullclub amsterdam (mepa), maar dat ie ook al een evolver vals kn krijgen wist ik niet.

Back