Leuk sampletje - Maar wat is het?

Vince2k

Ingeburgerd
Ik heb een liedje (Young Buck download) en daar in hoor je een soort lage viool, ik weet niet precies wat het is. Ik heb al geprobeerd het uit het liedje te halen met Adobe Audition maar er zit een drum door heen. Dus heeft iemand een idee wat het is of heeft iemand een soort gelijk geluid in wav?

Edit: Link Fixed

Laatst gewijzigd:
Als voorbeeld mag het toch wel, naja anders knip ik wel alleen dat stukje er uit. :stupid

Je kunt het allemaal natuurlijk ook overdrijven, er zijn hier genoeg mensen die hun geluidjes van platen samplen en dan mag ik zeker niet aan de hand van een voorbeeld naar een geluidje vragen. :confused:

Als je dat geluid bedoelt dat je tegelijkertijd met de rest van de violen hoort - da's gewoon een complete orkestrale afdeling. De truuk is om 2 instrumenten ((marcato) strings + cello) tegelijkertijd te triggeren. Wat er op de achtergrond 'doorzaagt' na sommige akkoorden zijn gewoon strings. De cello speelt de basnoten (A, C#, E, C), en de strings de bijbehorende akkoorden 1 octaaf hoger.

Wat heb je qua apparatuur liggen? Ik heb zelf een XP-30 met Orchestral expansion, daar zit 'ie in.. deze samples zouden ook gewoon in Reason (om maar eens een software zijstraat) te noemen beschikbaar moeten zijn.

Overigens is het niet de hele track, dus maakt het denk ik niet zo veel uit.

Welk geluid bedoel je? Lage violen? Ik hoor eigenlijk gewoon normale strings. Nouja, normaal.. of het uit een of andere dure Roland komt met Orchestra exansie of van een "peter siedlaczek" samplecd weet ik ook niet. ;)

Ja die cello bedoel ik, volgende week krijg ik een MPC2000XL (krijgen? Koop!) dus ben ik al allemaal leuke geluidjes aan het "sparen". Heb ookwel wat van die soundsets (22) maar soms hoor je een geluidje en denk je 'Die moet ik hebben!'

Back