[Access] Infected with the Virus C

Acid Man

Wie kent acid niet?
Hallo allemaal,

'k heb onlangs een virus c in huis gehaald en ben net zoals vele andere virus gebruikers ook besmet geraakt met dit heerlijke virus... :halleluja

Echter heb ik een aantal probleempjes met de midi settings in de virus. Als ik namelijk de operating mode op mutlisingle edit instel, dan zou het moeten zijn dat je 16 parts over 6 uitgangen zou moeten kunnen uitsturen. Dat is verder geen probleem, echter als ik ga werken in deze modus en ik heb allerlei settings en geluiden gemaakt en ik vervolgens ga werken aan een andere part in Cubase, dan zijn deze settings weg. Ik moet dan zelfs even een andere sound selecteren en vervolgens weer naar het door mij gebruikte geluid teruggaan...

Ik heb in het edit en system menu gekeken (en tevens in de manual), maar kan geen schokkende instellingen vinden die ervoor zorgen dat als ik eenmaal het juiste geluid gevonden heb in de virus ik niet meer aan mijn gehele midi setup kan komen.

Ik heb tevens gelezen op de website van access over een soortgelijke issue (..en ik vin em nie prettug :stupid )

"Here's the deal: Let's say you are in MULTI-SINGLE mode and have Part 1 selected on the Virus. You have just done some work in your sequencer on part 3, which you have selected onscreen.

When you change a parameter using the Virus knobs/buttons, the change is transmitted via the Virus MIDI OUT (assuming CTRL > PanelMode = Int+MIDI). this change is received by your sequencer as input, then sent back out the currently selected sequencer part, which in this case is part 3.

The net result is that you are changing the same parameter on part 1 (via the panel) and part 3 (via midi).

There are three ways around this:

1. Keep the part that is selected in the virus the same as the part you have selected in the sequencer (very difficult for me to remember)
2. Put the PanelMode setting to "Internal" while you are messing with your patch setup. once you want to record some knobs, set it to "MIDI", record, then back to "Internal"
3. Keep the PanelMode setting as "MIDI" and forget about the part that is displayed on the Virus LCD."

Nou ja, als er gebruikers zijn op dit forum, dan ben ik errug benieuwd hoe zij hun Virus in de midi setup hebben opgenomen (ikzelf gebruik een midi patchbay met WinXP, Cubase 5.1 en Pulsar II).

Alvast bedankt voor uw aller verlichtende oplossingen...

Cheers,

Acid

Hey Acid :)

Ik maak dus altijd gebruik van optie 1. Gewoon goed opletten en een beetje logisch nadenken.
Ik programmer trouwens bijna altijd m'n geluiden in single mode.

Dit is het nadeel van (zover ik wet) alle multitimbrale synths en midi.

Dus als ik het goed begrijp moet je altijd dezelfde part in je sequencer geselecteerd hebben alswel de part op de virus.

Elimineert dit ook het probleem van de verdwijnende aansturing van de part?

Trouwens als ik in single mode zit, dan kan ik niet part 2 t/m 16 bespelen. Ook als ik multisingle kies, dan krijg ik geen geluid uit deze parts...

Ik heb wel de outputs geselecteerd in het menu system. Ook in cubase zie ik midi in en uit gaan. Dit geldt voor alle parts.

Ik krijg dus wel outputsignaal van part 1.

...En nog ff een vraagje;

Ik vind dat er errug veel geluiden als solo worden afgespeeld. Ik zou het wel prettig vinden als ik de geluiden in poly zou kunnen zetten. Ik heb de lfo's 1 t/m 3 gechecked en deze staan allemaal op poly. Het aandikken met een beetje unison is wel leuk, maar ik zou natuurlijk wel elk willekeurig geluid willen layeren.

Alvast dank voor je input.

uhh, er is zoiets als een

uhh, er is zoiets als een

Dus als ik het goed begrijp moet je altijd dezelfde part in je sequencer geselecteerd hebben alswel de part op de virus.

Is idd een goede manier.

Ik vind dat er errug veel geluiden als solo worden afgespeeld. Ik zou het wel prettig vinden als ik de geluiden in poly zou kunnen zetten. Ik heb de lfo's 1 t/m 3 gechecked en deze staan allemaal op poly. Het aandikken met een beetje unison is wel leuk, maar ik zou natuurlijk wel elk willekeurig geluid willen layeren.

:confused: dit snap ik niet.

layeren doe je in multimode.
Een geluid in polyfone danwel mono mode zetten doe je in een edit menu, net zo als unison.
LFO's hebben daar niks mee te maken.

Ik weet wel dat de lfo's er uiteindelijk niets mee te maken hadden, maar om alle vraagtekens zoveel mogelijk te elimineren heb ik wellicht informatie gegeven die niet nodig is voor dit onderwerp.

Misschien een begripsmisverstandje. Ik bedoel natuurlijk het afspelen van sounds in polifonie in single mode. Ik begrijop dus dat ik dit terugvindt in het edit menu...?

Hoe ga jij nou om met die andere parts? (part 2 t/m 16). Kun jij deze ook willekeurig op welke output dan ook uitsturen? In single mode lukt mij dat dus niet, behalve als ik in multisingle mode zit.

Ik heb een Virus B (andere interface) en ik zit nu om m'n werk, dus ik kan je vragen niet helemaal precies beantwoorden.

In single mode kun je altijd maar 1 geluid aansturen. Je hebt dan dus al je (32) stemmen voor dat ene geluid tot je beschikking. (monotimbraal)

Voor meerdere geluiden/layering gebruik je mulit(single) mode. (multitimbraal)

Dus bass op midikanaal 1, output 2
string op midikanaal 2, stereo output
lead op kanaal 3, output 3
etc.

Let er wel even op dat je patches ook kunt instellen op polyfoon (meerdere noten) of monofoon (1 noot per keer) en ook nog eens kunt kiezen voor unison.
Stel je hebt een lead, met twin unison. Als je nu een akkoord gebruikt van 3 noten heb je dus gelijk 6 stemmen in gebruik.

Je haalde wat termen door elkaar, vandaar de communicatiestoring. Zoek anders even naar de uitleg van multitimbraal, polyfoon etc.

Laatst gewijzigd:
Toch tof dat je me ff wil helpen vanaf je werk...

Ik heb het issue met de mono en poly mode al opgelost. Dit bereik je inderdaad via de multisingle mode en dan edit per part.

Echter heb ik nog steeds het probleem met het feit dat als ik met andere parts werk van andere instrumenten en vervolgens naar de miditrack ga van de virus om deze te editen, ik dan nog steeds de parameter of de bank op een andere sound moet zetten (van de virus). Als ik dit gedaan heb en hem weer terugzet op het eigenlijk geselecteerde geluid, dan hoor ik hem weer...

Very strange...

Om even op het eerste probleem terug te komen.
Ik zet Cakewalk meestal op een Part welke nergens naar toe leidt. Het instrument kan dan Sysex verzenden wat ie wilt, er is geen enkel instrument dat er iets van ontvangt. Ik weet echter niet of dit met Cubase ook mogelijk is.

Je moet die (ambetante) handleiding nog maar eens doornemen wil je in de diepte van het VIRUS indringen:[>

Het is onoverzichtelijk en je hebt geen schema van de interne structuur, I know.

Maar voor gemakkelijke gebruik met een sequencer:

gewoon MULTISINGLE mode, en voor zo'n ganse multisingle setup weg te saven, gebruik je gewoon die 127 plaatsen in je MULTI die saved dan je 16 geprogrammeerde parts weg, behalve de klanken die je ge-edit hebt zonder ze te saven, die staan als je een multi heroproept terug zoals ze in het geheugen zitten, maar niet als je hem gewoon laat staan tot s'anderdaags want dat onthoud hij lekker!

voor het overige, hou het simpel met je Multis in multisinglemode:

Part 1 = Midikanaal 1 part : on or off
Part 2 = Midikanaal 2 part : on or off
Part 3 = Midikanaal 3 part : on or off
Part 4 = Midikanaal 4 part : on or off
Part 5 = Midikanaal 5 part : on or off
Part 6 = Midikanaal 6 part : on or off
Part 7 = Midikanaal 7 part : on or off
Part 8 = Midikanaal 8 part : on or off
Part 9 = Midikanaal 9 part : on or off
etc.......

of je moest beginnen layeren, das iets anders dan è.

je kan zelfs zonder in het midikanaal te staan in je sequencer, je klank in een bepaalde viruspart tunen, niet opnemen.
Bij een Clavia Nord lead lukt dat bvb. niet he!

greets, P.

:biertje:

Origineel geplaatst door ZmokE
Om even op het eerste probleem terug te komen.
Ik zet Cakewalk meestal op een Part welke nergens naar toe leidt. Het instrument kan dan Sysex verzenden wat ie wilt, er is geen enkel instrument dat er iets van ontvangt. Ik weet echter niet of dit met Cubase ook mogelijk is.

Bedoel je daarmee dat je in de outputdevice sectie geen midikanaal moet toewijzen? Wat bedoel je precies?

Back