[track] GStocket => hoe verder?

bjodero

<turboprutser>
Bij deze een soort van chill-out trackje. Helemaal gemaakt met Reason.
Samples: een bliepje van m'n oude telefoon (het dragende geluid, waar ook het geheel mee begint), 1 of andere cheap-ass drumdoos en een Hohner Pianet T.

Hoe kan ik dit beter laten klinken? Ik heb het idee dat bepaalde frequenties teveel of te weinig overheersen. Maar welke? En hoe kom ik daarachter?

Als ik dat 1x weet, kan ik met Audition wat schuiven enzo. En: heeft het beestje nog meer nodig? Compressie o.i.d.?

Hier: http://members.home.nl/ardhoksbergen/gstocket.mp3

Chilly hoor!
Tips over de eq e.d. vind ik een beetje moeilijk in dit genre, er is immers zoveel mogelijk en kan dan juist weer de bedoeling zijn.
Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat die drummetjes met wat reverb het geheel wat meer space zal geven.
O ja en misschien die Hohner Pianet T. ietsje zachter.

Origineel geplaatst door tragmadat
Chilly hoor!
Tips over de eq e.d. vind ik een beetje moeilijk in dit genre, er is immers zoveel mogelijk en kan dan juist weer de bedoeling zijn.

Thanx...

Ja, je weet het nooit inderdaad met die 'vage shit'. Maar waar het mij om gaat is dat de muziek goed overkomt Als ik 'm nu in de huiskamer draai, hoor ik de drums amper, bijvoorbeeld. Terwijl die door de HD-580 toch aardig voorin liggen.

Back