SCSI op S5000

Rollie

Stamgast
Weet iemand op dit forum of het mogelijk is middels een SCSI to USB converter een USB externe harddisk op de S5000 aan te sluiten?

Ik zal waarschijnlijk het antwoord geven waar je niet op zit te wachten,
(maar doe het lekker toch) waarom?

Gooi er een SCSI-schijf in en je bent klaar.
SCSI heeft veel meer bandbreedte (dataoverdracht) dan USB (randapparatuur communicatie).
Je gaat de boel knijpen en weet ook absoluut niet of dit gaat werken.
Ik heb een S5000 en S6000 gehad, ik had daar een IDE schijf in gegooid (stil!) met
een SCSI to IDE convertor.
IDE socket op het moederboard is niet operationeel, absurd maar waar.
Koop een oude Mac met een SCSI schijf en je bent voor een
paar tientjes klaar.
Had je het voedingskabeltje nog (van voedingsboard naar HD)?

Wil je toch voor een externe schijf gaan, kijk dan eens naar een
externe SCSI HD, weet je iig zeker dat het werkt.

Ja USB zit erop. Mijn vraag over die USB drive had te maken met het fiet dat ik een externe USB drive over heb. Mijn S5000 is helaas (nog) niet voorzien van een interne HD. Ik vind de SCSI HS's echter véél te duur.

Origineel geplaatst door Rollie
Ja USB zit erop.

Dan gebruik je toch gewoon de HD van je computer, die is verbonden met het USB-boardje?
Of zet een extra schijf in je PC, ben je er toch ook?
Samples laad je dan via AKsys in in je 5000.

Ik heb je eerste advies opgevolgd en een SCSI HD erin gezet. Via Ebay een 50 GB exemplaar gescoord voor ca 70 euro. Werkt perfect!

Oh ja: volgens website kost deze schijf nu nog maar ca 58 euro! Ik heb er nog ca 70 euro voor betaald!

Origineel geplaatst door Rollie
Het is een Seagate Baracuda. Ik heb deze besteld bij

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll...20&ssPageName=MERC_VI_RSCC_Pr4_PcY_BIN_Stores

Duurde ca 2 weken voor de schijf binnen was. Compleet met voedingskabel, datakabel en de 50 GB harddisk. Het inbouwen was binnen een uurtje gebeurd inclusief formatteren.

Werkt perfect!! Is via USB aanspreekbaar, dus wav's van je PC naar de S5000 gaat in een oogwenk.

Dat is even goed (oud) nieuws, ga dit ook maar doen dan kan ik mijn s5000 ook voor liove werk gaan gebruiken.

Hartelijk dank voor deze informatie.

Back