A A3-jan Stamgast Lid sinds 30 december 2004 Berichten 270 31 mei 2005 #1 Ik hoorde dat het klavier van de Yamaha S90 anders is dan die van de S80... Wie kan er mij hier meer over vertellen??
Ik hoorde dat het klavier van de Yamaha S90 anders is dan die van de S80... Wie kan er mij hier meer over vertellen??
Bartology Big member Lid sinds 2 mei 2004 Berichten 2.590 Locatie Nederland 31 mei 2005 #2 De S90 heeft een Balanced Hammer Effect keyboard. De S80 heeft een weighted piano-action keyboard. De S90 verschilt dus van de S80 door het "hammer" principe, wat een meer acoustisch gevoel geeft. Op deze Site is wel e.e.a. te vinden (zie ook onderaan).
De S90 heeft een Balanced Hammer Effect keyboard. De S80 heeft een weighted piano-action keyboard. De S90 verschilt dus van de S80 door het "hammer" principe, wat een meer acoustisch gevoel geeft. Op deze Site is wel e.e.a. te vinden (zie ook onderaan).
A A3-jan Stamgast Lid sinds 30 december 2004 Berichten 270 31 mei 2005 #3 Ok maar verschilt dit ook in het bespelen van het klavier??
RpW Stamgast Lid sinds 28 juli 2003 Berichten 421 Locatie Malmö 31 mei 2005 #4 Origineel geplaatst door A3-jan Ok maar verschilt dit ook in het bespelen van het klavier?? Zie meer... nou ja, je moet er nog steeds met je vingers op duwen. Wat dat betreft is er weinig verschil.... zoals Bart al schreef: balanced hammer lijkt (nog) wat meer op een acoustische piano qua speelgevoel
Origineel geplaatst door A3-jan Ok maar verschilt dit ook in het bespelen van het klavier?? Zie meer... nou ja, je moet er nog steeds met je vingers op duwen. Wat dat betreft is er weinig verschil.... zoals Bart al schreef: balanced hammer lijkt (nog) wat meer op een acoustische piano qua speelgevoel