heimwee naar prodigy

Na die bellen knalt het er lekker in, en maakt op die manier een soort belofte die je niet inwilligd.
Het klinkt meer als een basis voor een track waar nog heel veel op geimproviseerd kan worden in plaats van dat het een echte track is die "af" is. Aan het einde van ieder drumploopje vind ik het te kaal, het begin van het loopje is leuk, maar zodra alles uitgegalmd is, houd je alleen nog maar wat ritmische geluiden over.
Mijn advies is om er een lekker eigenwijze lead op te knallen, of van mijn part een zanglijn. Verder denk ik dat de geluidjes in meer variaties mogen komen, als je de drums en de bas als basis houdt.

Het klinkt zeker niet verkeerd, maar volgens mij is het nog niet af.

Groetjes van Rudo

Of het "prodigy achtig" klinkt is de vraag. De breakloop die erachter zit lijkt op die van Diesel Power. Da's een strakke track overigens.

Ik vind het goed klinken hoor. Het mist d eechte aggressieve sound van de prodigy tracks van dat album maar ik vind het wel een echt lekker lopende track.

Waarmee is dit overigens gemaakt?

(Hoor ik daar trouwens een geluidje uit het Metaphysical Function ensemble uit de Electronic Instruments library van Reaktor?)

ik vind het te "ambient" klinken voor prodigy achtige sound. Wat distortion en compressie maakt m wel prodigy achtiger denk ik...

thnx voor de reply's...

een paar dingen:
dit is nog een basis, ben nog niet helemaal uit welke kant ik er mee op wil, daarom post ik em nu al. Hij is nog lang niet af dus.

De track is geïnspireerd door de prodigy maar hoeft niet perse die stijl te zijn.
er zit trouwens geen geluidje uit het Metaphysical Function ensemble uit de Electronic Instruments library van Reaktor in.
Ik heb logic, JP8000, Distorted Reality, DFH gebruikt.

De basisbeat lijkt nog een tikkie teveel op die van dieselpower, moet ik nog aan gaan sleutelen...

Origineel geplaatst door hansbakker
er zit trouwens geen geluidje uit het Metaphysical Function ensemble uit de Electronic Instruments library van Reaktor in.

Hehe, bizar hoor. Er zit een preset in dat ensemble wat op 1 van die rare geluidjes die je gebruikt hebt lijkt.

he hans,

zeker een lekkere basis. maar hij mag voor mij nog een stuk rauwer, je type track en break vraagt om een smeriger geluid. is nu nog wat clean naar mijn smaak....

leuk om eens iets heel anders van je te horen!

Origineel geplaatst door hansbakker
liever kritiek dan geen reactie :)

misschien kun je Gregoriaans gezang er doorheen doen, maar dan wel over dat Gregoriaanse een vocoder.....

hahaha! denk niet dat dat de richting is waar ik heen wil, al kan het wel vet zijn denk ik :)

smeriger, will do! tot die conclusie was ik ook gekomen ja :D

Zit wel een bepaalde vorm van trans in.
En goed gemixed trouwens. Klinkt gewoon wel lekker warm.

Origineel geplaatst door Ensemble
Zit wel een bepaalde vorm van trans in.
En goed gemixed trouwens. Klinkt gewoon wel lekker warm.

wat bedoel je met trans? het repetatieve?

Vind zelf dat de mix een beetje dood is, het geheel mag wat krachtiger, en dat geldt ook voor de mix denk ik.
Maar euh..toch bedankt natuurlijk ;)

wat bedoel je met trans? het repetatieve?

Met trans bedoel ik iig niet Trance in de huidige betekenis.
Gewoon jezelf kunnen verliezen in een plaat.

Maarre, ik vind je mix toch wel lekker.

welterusten

Ja, hij is nog te lief he? ;)

De kicks en de snares moeten veel meer knallen en ik zou ook het diesel power-patroontje er een beetje uit proberen te halen (komt ook vnl. doordat de bas mee gaat met de kick)

In potentie zeker geen slechte track, maar ik vind 't eerder een laidback downtempo-nummertje met een paar scherpe randjes, dan een energieke prodigy dans-plaat...

Hehe, je had er eigenlijk geen "Prodigy" bij moeten noemen.. Nu gaat iedereen het daarmee vergelijken!

Ik ook! :D

Het klinkt best goed qua keuze van geluiden enzo, maar het boooomed nog niet echt. Ik denk dat Liam daar flink zijn best voor doet om het op die manier je speakers uit te knallen. Ik hoor die zelfde booooooom niet bij de/zijn laatste Prodigy, dus ik vermoed dat je vooral hardwarematig flink aan de gang moet... IMO

succes

R

Klinkt goed maar zoals al eerder gezegt niet echt de prodigy. Rauwer klinkt misschien meer als de prodigy, maar ik denk dat het de track dicht gooit. Dus zeg ik maak deze track lekker af en maak er je eigen sound van.
Want ik vidnt het zeker een goede basis om verder op te bouwen

Back