heimwee naar prodigy

Prodigy of niet, erg lekker nummer!

Van dit soort muziek hou ik wel.
Als je hem iets langer maakt, en wat extra variatie erin, dan issie imho perfect :)

Die beat is wel in op 1 gejat zeg =(

Voor de rest niet bijster origineel,beetje plugs,de rest the prodigy.

Zou gaarne eens echt iets van je eigen ik creatie willen horen.

Zoals eerder gezegd: De beat lijkt misschien teveel op diesel power, en het is met prodigy in mn achterhoofd gemaakt...het hoeft er dus niet op te lijken.

heren, bedankt voor de reply's, it's sleutel-time! :okdan:

HIj klinkt lekker, maar er moet zeker nog een lekker dikke bass of iets dergellijks in. Meerder breaks zou naar mijn idee ook niet mistaan. Het nummer is nu iets te statisch. Die bel sound er door heen smeert de mix iets te veel dicht. Voor de rest lekker verder kuntselen

en een mc zal zeker niet misstaan hier denk ik...maar dat gaat nog wel even duren...

is iig in the pipeline :)

Wat dacht je van een telefoongesprek van een mooie vrouwen stem er doorheen...
Moet het wel als door de telefoon klinken he..
Leuk loopje met veel delay dat ze steeds het zelfde zegt ofzo...

@fuse beetje weinig laag zo...

@Neon Vomit - Schaf eerst maar eens deftige monitors aan, d'r zit plenty bas in.

Gave sound. En dat klokkengeluid mag ik wel, lekker smooth! :) Het lijkt bijna Lounge/Trip-Hop. Een MC zou ik niet er doorheen laten brallen. Een mooie charmante damesstem zou het vast beter doen. :halleluja

Origineel geplaatst door MuziekFriek
Gave sound. En dat klokkengeluid mag ik wel, lekker smooth! :) Het lijkt bijna Lounge/Trip-Hop. Een MC zou ik niet er doorheen laten brallen. Een mooie charmante damesstem zou het vast beter doen. :halleluja

Precies, dat denk ik dus ook!

Origineel geplaatst door Neon Vomit
Zal wel aan mn oren liggen.

Denk eerder aan je definitie van bas.
Bas is voor mij alles van 20 tot 200hz zo'n beetje.
Alles daaronder is subbas. (onder de 20hz hoor je ook niet meer meestal, wel voelen)
En er is een duidelijke piek op 80Hz. En dus volgens mij definitie bas.

En even ontopic te blijven. Zoveel bas in zo'n nummer als dit is verrekeste moeilijk.
Het vreet dynamiek en vermogen. En moet je dus een tussenweg vinden, anders stort de hele mix in. En als je dus het sublaag wat temt houd je meer ruimte over voor je mix. Maar met goede speakers (en geen headset) hoor je op hoog volume echt wel genoeg bas hoor.
Sterker nog, met een headset moet je ontzettend goed op het laag letten want dat is bijna altijd anders dan op speakers. En dus ook een van de redenen waarom op headset mixen bijna onbegonnen werk is.

Origineel geplaatst door trash
Die beat is wel in op 1 gejat zeg =(

Voor de rest niet bijster origineel,beetje plugs,de rest the prodigy.

Zou gaarne eens echt iets van je eigen ik creatie willen horen.

als ie die beat gesampoled heeft is het wack ja maar als ie hem zelf gemaakt heeft is ie best oke zalk je vertellen !

En ik maak er zo een prodigy track van .. kwestie van de juiste energie kopieren
dus die langeeeeee bellleen er uit of alleen in het begin ..
veel minder fx !!!!! das nu echt overkill ...
dikke scheurlead er in en opgefokte rap vocals
dan nog een song structuur bouwen en je bent er ..

:slotje:

Origineel geplaatst door fuse
Onder het motto, harige ballen, ook maar eens lopen sleutelen.

Bedoelen de heren dit onder meer prodigy?
http://faxis.dyndns.org/synthforum/breaks_demo1_fused.mp3

EQ en multiband (un)compressie voornamelijk.
En een beetje van maggie natuulk.

de drums moeten gewoon een keer analoog afgemixt worden
hier valt niet veel aan te masteren hoor .. ook al krijg je het laag iets strakker
je verneukt de mix alleen maar meer ... het hele midden is weg en daar zit nu net de power bij goede breaks !

als ik alle 3 de versies naast elkaar legt is de laatste dus demo2 het beste uitgemixt
maar het klinkt mij nog niet rauw genoeg .. laag is te smooth afgemixt .. bass heeft niet echt een knallend karakter ... maar zal wel digitaal zijn

En te hard compressen ... je mist redelijk wat attack in je snare .. luister maar ook hoe snel je 909 crash verzuipt in je mix
luister bij de prodigy eens hoe de combi van basstoon, kick, snare en crash samen als een huis staan ..
En vaak zit er nog een metaal achtige geluidje onder de snare ...

mis het Boom .. Pets effect !

stuur de samples maar eens .. stop ik ze in me sp1200 en sample ik me mc202 voor een echte dikke bass op de eerste tel

Origineel geplaatst door MadR
je verneukt de mix alleen maar meer ... het hele midden is weg en daar zit nu net de power bij goede breaks !

Eigenlijk heb je daar helemaal gelijk in. Het klinkt helemaal niet zo als ik gedacht had. Alleen vond ik dat die bas wel wat meer body mocht hebben. Het probleem ligt dan ook bij de mix zelf.
De hihats zijn op een headset eigenlijk te scherp, op speakers valt dat wel mee. Maar wel degelijk een probleem. En die bas. Gewoon moeilijk om in deze marge nog een fasoenlijke bas erbij te bakken.

En dat analoge moeten mixen. Ik vind dat onzin. Je moet mixen met de mixer die je hebt. Dan maar wat minder hard of zo. Ik weet trouwens ff niet waarmee hans mixt.
En met look ahead compressie kan digitaal veel strakker knallen qua compressie. Alleen moet je bij digitaal mixen altijd wat headroom overlaten zodat het niet zo benauwend gaat klinken zeg maar.

Toch maar even weer zelf aan't speulen geweest. Doel, meer bas en minder scherp. Maar kom je weer andere zaken tegen die er dan minder op worden. Maar goed, met deze mix kun je weinig kanten op zo.
http://faxis.dyndns.org/synthforum/breaks_demo2_fused.mp3

Eigenlijk heb je daar helemaal gelijk in. Het klinkt helemaal niet zo als ik gedacht had. Alleen vond ik dat die bas wel wat meer body mocht hebben. Het probleem ligt dan ook bij de mix zelf.
De hihats zijn op een headset eigenlijk te scherp, op speakers valt dat wel mee. Maar wel degelijk een probleem. En die bas. Gewoon moeilijk om in deze marge nog een fasoenlijke bas erbij te bakken.

En dat analoge moeten mixen. Ik vind dat onzin. Je moet mixen met de mixer die je hebt. Dan maar wat minder hard of zo. Ik weet trouwens ff niet waarmee hans mixt.
En met look ahead compressie kan digitaal veel strakker knallen qua compressie. Alleen moet je bij digitaal mixen altijd wat headroom overlaten zodat het niet zo benauwend gaat klinken zeg maar.

Toch maar even weer zelf aan't speulen geweest. Doel, meer bas en minder scherp. Maar kom je weer andere zaken tegen die er dan minder op worden. Maar goed, met deze mix kun je weinig kanten op zo.
http://faxis.dyndns.org/synthforum/breaks_demo2_fused.mp3

meer bas heeft niet zoveel zin ...
en digitaal kan prima met externe hardware maar dan moet je dat wel hebben
maar ik ben gewoon een zeikerd .. het laag vind ik vaak modderig bij digitaal ..
voor de rest ben ik niet zo bekend met nieuwe digitale technieken

Onbekend maakt onbemind?

De huidige plugins kunnen veel beter met bassen omgaan. Dat was idd een issue met vroegere digitale plugins.
Maar het is nog steeds niet te vergelijken met analoog voor de puriteinen. Maar in de praktijk kom je dat alleen maar tegen in extreme gevallen. Alhoewel met met de UAD redelijk verbluffende resultaten kan bereiken.

Onbekend maakt onbemind?

De huidige plugins kunnen veel beter met bassen omgaan. Dat was idd een issue met vroegere digitale plugins.
Maar het is nog steeds niet te vergelijken met analoog voor de puriteinen. Maar in de praktijk kom je dat alleen maar tegen in extreme gevallen. Alhoewel met met de UAD redelijk verbluffende resultaten kan bereiken.

de uad ken ik wel hoor .. was de eerste hier die er 1 had ;)
en het klinkt zeker wel oke .. vooral basslijnen zijn oke

maar het vergt nogal wat mixing skills .. al is dat bij analoog natuurlijk ook van toepassing !

ik mix het gewoon in logic, en gooi er nog eindcompressie over in wavelab.
Zal morgen/overmorgen ff naar demo2 fused luisteren, op het moment heel druk...morgen proefexamen..:L

Gek genoeg klinkt het niet als Logic. Dus ik gok dat je redelijk nog wat nabewerking doet.

En mix problemen zijn juist leuk, tenminste dat vind ik dan.
De uitdaging om tot het gaatje te gaan en dan het maximale eruit halen.
Die 2e mix van je Hans is toch al redelijk OK hoor.

Back