[idm] alter spalter

fuse

Gepokt en gemazeld
waarom gaat die orgel gewoon 8 minuten aan een stuk door?
en de akoorden mogen wel iets inspirerender vind ik.
het stukje heeft zeker wel potentie maar nu vind ik het nogal saai worden na
een minuutje of 2.

Tsja isnie, het is ook een andere stijl dan wat jij maakt. ;)

Enne, het is een (virtuele) moog en geen orgel.

Origineel geplaatst door isnieZot
waarom gaat die orgel gewoon 8 minuten aan een stuk door?
en de akoorden mogen wel iets inspirerender vind ik.
het stukje heeft zeker wel potentie maar nu vind ik het nogal saai worden na
een minuutje of 2.
Ben ik het wel mee eens ... het is jammer dat het 'orgel' :) telkens hetzelfde patroon speelt; de andere geluiden zijn erg interessant.

Zo heb ik ook een nummer gemaakt waar een bepaald loopje in zit wat best okay klinkt, maar het stopt nergens terwijl het nummer heel progressief is voor de rest. Foutje dus in mijn geval :)

FF de track van fuse luisteren :

Begint leuk, subtiel ritmisch, goed gedaan, dat ene geluidje wat er rond 0:40 in komt mag wel iets harder denk ik om meer de aandacht op zich te vestigen, zo klinkt het soort van onduidelijk wel of niet aanwezig.

Bassline is erg lekker doch her en der iets te zacht aanwezig ook, vind dat dit nummer veel meer opbouw heeft dan sommige andere nummers van je, vooral ritmisch is het lekker meeslepend.

Dat 'orgelpad'-geluid zou ik een tegenpartij geven, het klinkt goed maar vraagt om een afwisseling.

Rond 3:35 valt er een soort van clap in, ik vind dat ie meer geintroduceerd mag worden, klinkt echt als een loopje wat er bij wordt gegooid maar het was me net iets te spontaan zeg maar.

Zo rond 4:50 begin ik het idee te krijgen de track wel gehoord te hebben, het klinkt allemaal lekker maar er is nog niet echt een 'clou' .. is ook niet makkelijk in dit geval ik denk dat wanneer je dat orgel er uitgooit er meer ruimte ontstaat voor nieuwe ideeen.

Ik denk dat die ' clou' te vinden is in het ritme door daar nog meer variatie in te gooien en de rest meer te muten.. ofzow :)

Back