Advies gevraagd verkoop TR-909

Advies gevraagd verkoop TR-909

• Nette prijs, ik zou hem wegdoen

Stemmen: 8 27,6%
  • Ik zou de TR-909 houden

Stemmen: 11 37,9%
  • I dunno...

Stemmen: 1 3,4%
  • TR-909 is sowieso niet zo'n superbak als iedereen beweerd

Stemmen: 9 31,0%
  • anders... nl...

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    29

DJ41

Lid sinds 1834
Ik zit met een vreselijk dilemma....

Er heeft iemand 1300 Euro geboden op mijn TR-909. Ik zit te twijfelen of ik hem zal verkopen.
Okee, het is een leuke bak, maar hij is wel van '84. Er komt een dag dat hij "Poef!" zegt en dan heb je niks meer....

1300 Euro vind ik zelf een nette prijs voor de TR-909, maar toch twijfel ik nog.

Zoals je kunt zien aan mijn setup heb ik al een Jomox X-base als drumcomputer en heb ik misschien meer aan een synth erbij.

Natuurlijk kan ik de TR-909 nog flink leegsamplen voordat ik hem verkoop.

Maar de TR-909 is weer een "collectors item".

Maar ik heb al een drumcomputer...

ARRGGHHHH!!! IK WORDT GEK!!!!

Wat een luxe-probleem :)

Ik zou zeggen: gebruik je hem nog?

Nee = verkopen.
Ja= niet verkopen

Origineel geplaatst door The Q
Wat een luxe-probleem :)

Ik zou zeggen: gebruik je hem nog?

Nee = verkopen.
Ja= niet verkopen

Ik gebruik hem nog wel veel, maar 9 van de 10 keer sample ik de TR-909 om dan weer plugins eroverheen te gooien. "Clean" klinkt hij niet zo vet als dat we hem kennen van menig housenummer.

En krz: Stay on topic, slet! :smeris: :fuckoff: :kont:

sja, je maakt geen techno, dus weg dat ding... ik zou als ik jou was ook die jomox verkopen, een machinedrum ervoor terughalen... en nog wat leuk spul.. een GOEDE compressor bv.. dat zou ik doen als ik in jou schoenen stond.

ik vind 'm clean bij de weg wel vet klinken, maar dat is persoonlijk. En mocht ie echt een keer POEF zeggen, dan zijn er nog altijd de wonderdoktoren zoe en Boemtjak !

Laatst gewijzigd:
Voor 1300 Euro zou ik hem zeker wegdoen. Moet wel zeggen dat het komt omdat ik persoonlijk een 909 wat overhyped vind. Ik bedoel, je geeft zelf al aan dat je hem sampled en wat effecten erover doet.

Stel ik heb een kick van een 909 en haal deze door de Sherman Filterbank heen. Vervolgens doe ik hetzelfde met een gesampelde kick van de 909 en ik haal een kick van een Jomox door die Filterbank. Alledrie gebruiken ze precies dezelfde settings. Is de kick van de 909 echt hoorbaar beter dan de rest?

Het is een collectors item dus je zou weleens spijt kunnen krijgen. Niet vanwege het feit dat hij lekker klinkt maar meer om het feit dat je de kamer binnenloopt en je 909 niet ziet liggen. Dat had ik iig met de Mpc2000XL de eerste 4 dagen en dat is niet eens een collectors item! Gewoon een lege plek op m'n nachtkastje (ik had geen plaats meer op tafel).

hmmm waarom die jomox weg doen????? om dat andere apparaat te halen??? ik doe mijn jomox dus never weg he
wereld bak !!! en een goede interface ook

Origineel geplaatst door DJ41
En het feit dat hij weleens stuk zou kunnen gaan dankzij zijn leeftijd... denken jullie dat dat een "gevarenfactor" is?

Wil je een eerlijk antwoord? ...nee!

Want dan zou mijn ms20 nu inmiddels van ellende uit elkaar moeten vallen.... het is natuurlijk waar dat alles een keer kapot gaat maar als je gewoon goed voor het beestje zorgt moet alles goed blijven werken!

En nu...

:koffie:

Zelf maar eens een sample-test gedaan. Eerst sample luisteren en dan orgineel. Ik hoor geen merkbaar verschil. Toen kreeg ik plotseling een mailtje van die gast. 1400 Euro als hij hem morgen op kon halen! Okee, ben maar overstag gegaan. Morgen verkoop ik hem. Ben net effe alles aan het samplen geweest en ik denk dat ik geen spijt ga hebben als ik het zo hoor...

Ik denk van wel =( Vooral als je hem nog gewoon gebruikte, maargoed..... Dat zul je zelf wel ondervinden of niet natuurlijk. Ik hoop het niet voor je *D

Nogmaals een filosofisch stukje onzin van de man die zijn "schatje" tegen beter weten in verkocht :
De eerste paar daagjes zul je je wel vreemd leeg voelen. Daarna gaat het leven verder en uiteindelijk mis je hem niet meer. Leg op de plek van de 909 even wat anders neer zodat je niet constant in de Bermuda Driehoek kijkt. Of drastischer... Datgene waar die 909 opstond knikker je de kamer uit (Bij mij staat het nachtkastje niet meer naast m'n bed maar onder m'n bureau :) )

Als je twijfelt over je TR909... dan moet je hem dus gewoon verkopen! Die twijfel zegt genoeg, lijkt me. Als je hem alleenmaar sampelt, dan lijkt het mij niet zo moeilijk een beslissing te nemen.

Ik zou dus niet OOK direct je Jomox verkopen voor een Machinedrum, maar misschien een Waldorf Atack naast de Xbase zetten: Best Of Both Worlds. Min of meer.......... :L

Ik heb de beslissing al gemaakt en heb tot nu toe geen spijt (ik heb ook nu ook nog.. duh..) :D

Voor die 1400 Euro koop ik denk ik een synth van 1000 Euro (ik weet nog niet welke) en een Sherman Filterbank.

1400 euro is veel geld, daar kan je inderdaad weer leuke dingen voor terug krijgen. en als je die 909 toch hoofdzakelijk samplede, en je hebt em nu leeggesampled ... naja, dan heb je je 909 alsnog virtueel wel aanwezig :)

wel ff 3 backups van die samples maken natuurlijk :)

en die jomox... da's een lekkere bak. dan heb je toch geen 909 meer nodig? :D

Tja, die clap en die snare gebruikte ik het meest. (ik maak hardcore). Die ga ik wel missen. Maargoed, voor die prijs ben ik gek als ik het niet zou doen.

Wanneer ik mijn eigen platenlabel heb en 100.000 per jaar verdien, dan koop ik er gewoon weer een stuk of 4! (I'd wish.....) ;)

nou ik doe mijn 2 909's niet weg hoor, mooi niet

Back