Verjaardag Cadeau Synth/Effect Budget: 35-40.

gremlin23

Compleet gestoord!
Verjaardag Cadeau.

Over ongeveer 2 weekjes is het mijn verjaardag.
Mijn vriendin vraagt mij wat ik graag zou willen. Ik zou heel veel dingen kunnen noemen maar niet binnen het budget dat zij tot haar beschikking heeft.
Weten jullie iets leuks op audio gebied voor een budget van 35 - 40 Euro max?
Ik ben niet zo geïnteresseerd in pure trance softsynths. Verder zowel op het gebied van hard (zal moeilijk zijn) als soft wel.
Interesses: Analoge apparatuur/synths, effectapparatuur, leuke "speeltjes".

Wie weet wat, of heeft recent wat leuks gekregen en heeft een tip?

Laatst had ik een Keyfinder van Akai Keyfinder gekregen;)

groeten,

Frederik.

De modfxjes van alesis. Bij musicstore keulen heeel goedkoop. 7 verschillende effect speeltjes. Flanger, phaser, filter, bitcrusher etc. Ik heb er 3 gekocht en ze zijn erg leuk. Prijs is volgens mij nog geen 29 euro per stuk. Een setje van 3 is helemaal mad cheap.

Ik heb mezelf vorig jaar een gitaar cadeau gedaan met het goede voornemen dat ik er op zou leren spelen dit jaar. Was ook niet duur, heb alleen nog veel te weinig tijd gehad :). Owja - morgen behoorlijke opruiming bij Feedback, misschien dat je nog wat kan scoren?

Inderdaad, de MODFX'jes zijn echt aan te raden.
Is toch een stuk tastbaarder dan iets software achtigs wat het anders toch vlug zal worden.
En kabels zijn ook niet leuk om cadeau te geven.

MODFX'en zijn leuke stukjes speelgoed, best bruikbaar voor wat ze mogen kosten.

Hallo,

Bedankt voor de reacties!!
Ik had al eerder de ModFxtjes gezien, maar vroeg me af of er misschien nog iets anders (vergelijkbaars) was..
Blijkbaar niet:(
Eigenlijk zijn er twee modfxjes die mij interessant lijken:

-Smashup ("Compressor") - 29 Euro.
-Bitrman (Bit Crusher) - 39 Euro.

De Bitrman lijkt me iets interessanter, maar is ook weer 10 euro duurder.

Heeft een van jullie ervaring met een van deze twee? Zijn ze aan te raden? Wat vinden jullie er goed/cool/enz aan?

Vriendelijke groet,

Frederik.

Ik heb zelf de Smashup, maar als ik nu kon kiezen zou ik liever de Bitrman hebben... ;)
De Philtre is ook best leuk. Phaser is grappig, maar dan moet je wel precies dat effect zoeken.

Jep, ik heb ze beiden en hoewel ze beiden natuurlijk een andere toepassing hebben...de bitrman is de leukste van de twee. Toen ik ze kocht waren ze overigens allen dezelfde prijs dus ik denk dat de prijs meer met voorraad te maken heeft (?).

De bitrman heeft 6 "bitrness" functies: comb, decimator, bit reducer, fm, ring mod en freq shift. Daarnaast heb je nog een dual phaser, distortion en compressor. De volgorde waarin deze op de audio worden toegepast kun je switchen. Dit alles levert al snel een hevig verdraaid geluidje op :). Nadeel vin'k wel dat ie behoorlijk ruist (de phaser).

goeie kabels.

kan je nooit teveel hebben...

Back