E-mu sp1200: speciale audio kabels?

RiSC

Stamgast
achter op mijn sp1200 staat bij de gefilterde uitgangen:
tip=filtered ring=unfiltered

kennelijk moet je aangepaste kabels hebben anders komt het signaal ongefiltered uit de uitgangen.

misschien dat iemand de mij gestuurde uitleg kan toelichten of bevestigen, omdat ik anders misschien voor niks mijn dure kabels ga verknippen en solderen:

Monoplug achter in het apparaat normaal gesoldeerd aan monokabel andere
einde een stereoplug waarvan de massa normaal geslodeerd is maar de
signaalkabel (zit aan de monokant aan de tip) aan de ring van de stereoplug,
aan de tip van de stereoplug komt niets, dat is filtered aangesloten, dan
werken de analoge filters, anders niet !!!

groeten,

RiSC

Re: E-mu sp1200: speciale audio kabels?

Origineel geplaatst door RiSC

Wat is hier niet duidelijk aan ? precies zo maken en het werkt, je maakt op deze manier een verbinding
tussen de tip van de monoplug die je in je mixer steekt, en de ring van de stereoplug die je achter in
de SP steekt...............easy

Re: E-mu sp1200: speciale audio kabels?

Origineel geplaatst door RiSC
achter op mijn sp1200 staat bij de gefilterde uitgangen:
tip=filtered ring=unfiltered

kennelijk moet je aangepaste kabels hebben anders komt het signaal ongefiltered uit de uitgangen.

misschien dat iemand de mij gestuurde uitleg kan toelichten of bevestigen, omdat ik anders misschien voor niks mijn dure kabels ga verknippen en solderen:

groeten,

RiSC

Lijkt verdacht veel op een insert kabel, maar dan de andere mono plug niet gebruiken lijkt me.

Ronald

Re: Re: E-mu sp1200: speciale audio kabels?

Re: Re: E-mu sp1200: speciale audio kabels?

Origineel geplaatst door RoonSmits
Lijkt verdacht veel op een insert kabel, maar dan de andere mono plug niet gebruiken lijkt me.

Ronald

Sterker nog, als je een insertkabel koopt en het stereo gedeelte in de sp1200 steekt kun je dus aan de andere kant kiezen of je de tip of de ring gebruikt. En heb je dus lekker de mogelijkheid om filtered of unfiltered aan te sluiten. Of beide misschien zelfs.....

Re: Re: Re: E-mu sp1200: speciale audio kabels?

Re: Re: Re: E-mu sp1200: speciale audio kabels?

Origineel geplaatst door Acidfever
Sterker nog, als je een insertkabel koopt en het stereo gedeelte in de sp1200 steekt kun je dus aan de andere kant kiezen of je de tip of de ring gebruikt. En heb je dus lekker de mogelijkheid om filtered of unfiltered aan te sluiten. Of beide misschien zelfs.....

als je hem naar patchpaneel route is het wel te doen
maar bij mij kan ik niet makkelijk bij me ingangen van me mixer komen dus ik hanteer de volgende truuk

gewoon een mono kabel gebruiken en als ik gefiltered wil de kabel half uit me sp trekken !

wat een vreemd verhaal
zat er niet standaard zo'n kabel bij dan?

ik sprak iemand die denkt dat z'n sp1200 stuk is omdat de filtertoekenning niet werkt op enkele kanalen.
(alle individuele kanalen werken wel volledig).
hij wil hem daarom verkopen.

koop ik dan een kat in de zak of is het probleem met zo'n vage audiokabel opgelost?
(het is het compleeet zwarte model).

Da's de vraag natuurlijk, het ligt er een beetje aan wat je ervoor gaat betalen denk ik, ik heb wel een email adres van iemand die die sp 1200 kan repareren.

Als je het zeker wilt weten of die filters werken of niet, dan zou je de kabel die in een uitgang zit, waarvan hij zegt dat de filter wel werkt in een uitgang moeten doen waarvan hij zegt dat de filter niet werkt. Dan weet je meteen of het niet aan de kabel ligt. Kanaal 7 en 8 zijn ongefilterd trouwens.
Oh ja die kabels die ik inmiddels zelf heb gesoldeerd werken prima.

ik stuur je het email adres wel, dan kan je informeren wat het fixen van een paar niet filterende kanalen eventueel zou kosten.

Back