Usb-midi-kabel

Musia7000

Ingeburgerd
Ikzelf sta op het punt om ever te stappen naar een midi-usb-kabel. Ik heb nu nog een oude kabel die van mijn keyboard-synth naar de gamepoort loopt; maar deze kabel is nogal omslachtig om mee te werken (op dit moment krijg ik zelfs helemaal geen midi-signaal meer binnen op mijn pc). De in-plug moet in de out van mijn synth en dus niet de out-plug; wat dus meer voor de hand zou moeten liggen. Verder heeft de andere kant van de kabel ook twee pluggen; eentje dus voor de gamepoort en ook nog eentje voor een joystick of iets dergelijks. En laatstgenoemde veroorzaakt wellicht nu een probleempje, vermoed ik. Want sinds ik die joystick eraf heb gehaald komt er totaal geen midi-signaal meer bij me binnen. Ook nadat ik die (.. :( ...) joystick nu weer heb aangesloten werkt er nog steeds niets meer. Ik heb het wel even gehad geloof ik en ga maar gauw achter zo'n usb kabel aan. Waar is zo'n usb-mdi-kabel trouwens te verkrijgen? En heeft iemand die dit leest wellicht nog nuttige tips voor mij over wat ik hierboven omschreven heb?

Back