atc info wanted

R-ond

Gepokt en gemazeld
overleden lid
even een vraag je algemeen;,
ik heb een atc x op de korrel,
en wil eigenlijk eens goed terug/vootruit kijken wat valter nou eg te vergelijken met een atc,
de meeste verhalen die ik leeso[ook op t gast boek van SE , iedereen is rete enthousiast.
soo is ter een vergelijkbare mono,midi echte analoge synth,...die ook voldoet qa klank& kunnen,....?
- net zoals een vx600 geen matrix6./12 is, , en een atc is geen moog [opt filter na ,..!]
ik ben benieuwd wat er egt valt te vergelijken qa sounds met een atc ook flexibiliteit, de 4 filters,
erg ok = midi implementatie,...mbt een knoppen bak eraan hangen
min tsja geen knobbies en is mono, anders nog iet s
oja reactie zz :engel:

Attachments

• studio_electronics.jpg
    studio_electronics.jpg
    101,5 KB · Bekeken: 88
atc

atc

Origineel geplaatst door ProtoHuman
SoS review:
http://www.soundonsound.com/sos/aug03/articles/seatcx.htm

't lijk mij ook een hele kewle bak; vooral die 4 verschillende filters maakt 't erg leuk natuurlijk. Vergeet trouwens niet dat alle filters er niet standaard in zitten! Bovendien vind ik 'm behoorlijk prijzig...
owja, doe es iets aan je nederlands...;)

:stupid ,...ik heb er al een hoop over gelezen en ken de se-1x ,.en ik weet dat ie prijzig is
das mn vraag niet ,...vraag is wat valt te vergelijken ,...:Z :Z :Z
[misschien moet ok nog een inburgerings cursus doen,of ben ik kats dyslectish,...!]
ik wil weten welke synth die er op de markt zijn
een beetje zich kunnen meten met de atc en dan bedoel ik synths die mono zijn ,...
midi hebben en bruut en mooi kunnen klinken, geld even vergeten ,
die pijn komt wel bij de aankoop.:geslaagd: :walker:

dr zijn eigenlijk geen vergelijkbare synths
vind dat rackje op die foto wel heel erug vet eruit zien
dr is volgensmij geen andere synth die zo klinkt, en zoveel verschillende filters heeft

Zo een SE1x staat ook nog altijd stiekem op mijn verlanglijstje, maar mijn vrouw koopt de hele tijd dingen die ik 'nodig' schijn te hebben... :confused:

Origineel geplaatst door virkaz
kleren? :P

en eten waarschijnlijk ;)

mbt de ATC: Er zijn (voorzover ik weet) niet echt vergelijkbare synths. Natuurlijk zijn er wel genoeg analoge monosynths te vinden. Misschien moet je ook eens naar een waldorf Pulse gaan luisteren. Heeft niet al die filters, maar is wel analoog, monofoon, etc. Is trouwens ook een stuk goedkoper, maar zoals gezegd niet echt te vergelijken qua functionaliteit.

Succes ermee.:W

ATC is vet, maar een pulse is idd ook vet en een stukkie goedkoper (leuk die random functie en 3oscs!crossmodulatie etc etc)

pulse / versus / atc

pulse / versus / atc

mbt de ATC: Er zijn (voorzover ik weet) niet echt vergelijkbare synths. Natuurlijk zijn er wel genoeg analoge monosynths te vinden. Misschien moet je ook eens naar een waldorf Pulse gaan luisteren. Heeft niet al die filters, maar is wel analoog, monofoon, etc. Is trouwens ook een stuk goedkoper, maar zoals gezegd niet echt te vergelijken qua functionaliteit.

ik heb een oude re midi & recording; daar staat nog een eg ouwerewets verslag in staat 6 bladzijden atc / pulse
klank wise wint de atc [uiteraard breed klankpallet door routing&filters ]
maarde pulse is ook erg breed qa sound mogelijkheden ,...en erg goedkoop tegen woordg 200a250
maar ja 4x een pulse is nog geen atc ,...zeggen ze WIE...?

ik heb div nordleads gehad en moet zeggen ,...het werkt soo lekker ,..iets maken ok laten klinken en opslaan hop naar de volgende patch,..wel VA.blijft anders
tja de atc is erg duur [fully exp]dan heb je wel egt anloog met veel opslag/instel mogelijkheden
dat soort dingen zit alleen in obie matrixen en jx en mks-en
die zijn dan weer poly
t lijkt wel als je analoog wil met preset mogelijkheden en een soort van matrix modulatie [div instel-opties] en mono wilt,
dat er nie soo veel keus is ,...[wat ook nog ergggg bruut "moet"klinken natuurlijk]
poly is soo extreempjes duur gelijk ,...
thnx soo faar

Op het HC forum heeft men het erover dat de ATC-X nogal ruist, en dat is ook hoorbaar op de soundclips van Anykey Studio. Op zich wil ik er wel een kopen, maar is het nou heel storend?

Het grootste nadeel van de ATC-X is dat hij niet zoveel knoppen heeft. Voor een bak waar een groot prijskaartje aanhangt vindt ik het toch wel een vereiste dat hij een hele goede interface heeft.
Ook de meerdere filters hoeven niet perse een toegevoegde waarde te hebben. Meestal ga je toch voor je favoriete filter. Dan heb je die andere drie ook niet zo heel erg hard nodig.

Persoonlijk staat de SE-1X wel hoog op mijn lijstje. Een mono-synth benader je vaak ander dan een poly-synth qua programmering en vaak heb ik het idee dat je er ook een beter geluid uithaalt doordat je meer gedwongen wordt je geluid te veranderen dan je melodie (iets wat bij polyfone synths makkelijker is).

De pulse is idd een goed alternatief. Ligt gewoon aan je budget en wat je het waard vindt.

De interface zou natuurlijk beter kunnen (het is tenslotte afgeleid van de Moog Source), maar de reden dat ik de ATC-X wil is juist vanwege die verschillende filters. Ik zal dan ook veelvuldig gebruik gaan maken van externe bronnen met deze filters. Iets wat met de Pulse niet mogelijk is, bovendien ben ik al in het bezit van een Pulse en eveneens heb ik ook een 4Pole filterbank.

Het budjet is niet een probleem, maar valt er te leven met die ruis?

Ruis valt heel erg mee vind ik
dat was dacht ik een probleem bij de allereerste units
gewoon kopen die hap! 8)

Ik vond de ruis wel meevallen toen ik een atc hoorde.
En dat verhaal van die knoppen is wel onzin hoor mbt de prijs.
De ATC is best goedkoop als je de prijs vergelijkt met een Source.
Daar is die immer van afgeleid.
Je zou ook mischien voor een source kunnenn kijken maar die heeft geen audio in.
Wel kan je via Encore Electroincs een onwijs gave midikit kopen waarmee je veel kan aansturen via cc controllers.
Wat betrefeft het programeren, dit werkt juist super easy met die endless diall.
Als je hier niet mee kan werken dan vraag ik me af of je uberhaupt wel weet wat je doe als je aan het programeren ben.

En dat verhaal van die knoppen is wel onzin hoor mbt de prijs.
Als je veel betaalt voor iets, mag je ook meer verwachten. Eff reeel, 1 draaiknop is wel erg magertjes.

De ATC is best goedkoop als je de prijs vergelijkt met een Source.
Gelukkig is er meer om mee te vergelijken.

Wat betrefeft het programeren, dit werkt juist super easy met die endless diall.
Als je hier niet mee kan werken dan vraag ik me af of je uberhaupt wel weet wat je doe als je aan het programeren ben.
Toch wel fijn dat we in onze westerse democratie voorkeuren mogen hebben en deze uiten zonder meteen in een stereotyp beeld gedrukt te worden.

Die atc is gewoon te easy
bijna net zo easy als mn SE1's
wil er zelf nog 1 atc-x bij
maar dat moet even wachten

Back