Probleem met Sherman Filterbank 2

Colargol

Nieuwkomer
Ik heb net een Sherman Filterbank gekocht (tweedehands), maar als ik mijn micro modular of keyboard op de signal in aansluit en de main out op mijn stereo inplug en zet de Byp<>Eff knop op Byp, dan hoor ik niet het oorspronkelijke signaal, zoals zou horen, maar een heel zacht gekraak. Ik hoor uberhaupt een constante brom als hij op mijn stereo is aangesloten.

Is deze filterbank niet in orde of heb ik hem misschien helemaal verkeerd aangesloten!!!

Is er misschien een goede site waarop precies staat hoe je hem aan kunt sluiten, want de manual die ik erbij heb gekregen gaat niet over ´t correct aansluiten van het apparaat.

Re: Probleem met Sherman Filterbank 2

Origineel geplaatst door Colargol
Ik heb net een Sherman Filterbank gekocht (tweedehands), maar als ik mijn micro modular of keyboard op de signal in aansluit en de main out op mijn stereo inplug ...

Op welke 'stereo inplug' sluit je 'm aan? De FB is mono, dus gebruik 'n mono kabel om 'm in je mengtafel te prikken.

op je stereo inplug ?...hij is mono....;)

maar serieus : je signaal gaat in de input (signal in)....en komt er weer uit bij de output (main out)...
zoals J.Cruijff zei : logisch...:D

een constante brom is echter niet logisch....tenzij je je signaal per ongeluk in de pedal in,fm of am input hebt gestoken....

check voor de zekerheid nog eens...anders heb je idd een probleem.....alhoewel ik nog nooit van een kapotte FB heb gehoord.....

Dat mono verhaal snap ik, ik ben hem alleen even aan het checken voor ik overga tot het geven van een geweldige feedback op Ebay. En echt ik heb hem precies zo aangesloten en het enige wat ik hoor is brom en een gekraak als ik er een sterk signaal doorgooi. Kan het niet liggen aan foute bedrading of dat mijn geluidsapparatuur het signaal niet aankan, hij is nog erg nieuw en ziet er echt heeeel goed uit.

als ik de input knop links vol open gooi dan wil ie bij mij ook nog wel eens brommen en kraken... zet de input gewoon eens wat lager ofzo..?

Zoals in de Sherman handleiding: Als er iets stuk gaat is het meestal (99%) een potmeter. Was bij mij ook het geval.
Voor 10 euro stuurd Herman je een setje potmeters (van elke soort 1) zodat je ff vooruit kan.
Moet je ze er wel zelf in willen zetten natuurlijk......

Anders word het wel prijzig> verzekerd shippen> uurloon Herman> verzekerd retour

Ik heb gisteren bericht gekregen van de reparateur en ik heb mazzel, er is niets mis mee, ik had er een te zwakke voeding bij gekregen, moet 15 V zijn.

Ja daar had ik effe niet op gelet!!!!!!

Iedereen succes met de shermans.

Back