[track] Arpbient

Yoozer

vorbei
Klikt u maar.

JSQ-sequencje van de Juno-60 verdronken in reverb en delay uit de M300 en DSP16, padsound is van de Virus. Gewoon even wat aangeklooid, genormaliseerd in Soundforge dus 't kan een beetje asociaal luid zijn.

Super!Very chill!Herken de jono-60 heb hem zelf ook Respect!

Het is pas leuk als je de JSQ combineert (ik moet er alleen nog een goede stabiele clock source voor vinden, een analoge tempoknop is niet zo je-van-het) met de arpeggio van de Juno. Als je 'm op een hoog tempo zet krijg je bijna SID-achtige effecten. Overigens doet 'ie hier niks anders dan veredeld semi-arpeggiatorwerk (je moet wat als je maar alleen up/down/up+down kan).

Origineel geplaatst door Yoozer
Het is pas leuk als je de JSQ combineert (ik moet er alleen nog een goede stabiele clock source voor vinden, een analoge tempoknop is niet zo je-van-het) met de arpeggio van de Juno. Als je 'm op een hoog tempo zet krijg je bijna SID-achtige effecten. Overigens doet 'ie hier niks anders dan veredeld semi-arpeggiatorwerk (je moet wat als je maar alleen up/down/up+down kan).

Cool, misschien moet ik ook dat ding toch nog is uit de kast trekken..

Ik sequence meestal met de laatste step-optie (8e noot of 16e noot, weet ik even niet), en ik gebruik measure end en repeat play om 'm de hele tijd door te laten gaan. Als je 'm als stepseq gebruikt krijg je soms leuke resultaten omdat je dan meestal de rust- en legato-noten 'vergeet'. De JSQ is niks vergeleken met Cubase en een DCB > MIDI box, maar voor kleine noodles vind ik 'm prettiger en directer werken. Geen computers die aan hoeven, geen zware software die hoeft te draaien, en nadenken bij wat je doet :).

Wat een sfeer :halleluja

echt heel goed gedaan. na een minuut of 2 een ritme erbij plus wat extra dingetjes en hij zou voor mij helemaal af zijn.

Origineel geplaatst door Yoozer

dat is juist de charme van dit soort apparaten: eenvoud!
maaruh, lekker stukkie hoor!

Dit is mooi idd.
Ga je dit nog verder uitwerken?
Kan er zo een 10min durende ambient track van maken.
Roffe beat eronder en gaan! ;)
Zat een beetje mee te spelen en aan te vullen, gaat echt lekker zo.

Nice work Yooz :okdan:

erg sferisch...

mooi man!

enu dan na 4:07 de bassline er inknallen!

Nee echt relax! mooie sound die strings! mooie pluckarp...

een paar veren in je reet! :okdan:

:okdan: Heel goed gedaan :okdan:

Dit heeft echt wat. Lekker Chil. Misschien nog naderhand een soort van Enigma achtige beat er ondergooien? Een electrisch gitaartje erbij (met ook een enorme reverb er overheen), die ook zo heerlijk rustig speelt? Of als je nog een leuke sample cd heb met diverse (kerk) koortjes, zou ook heel mooi zijn! :-)

Ondanks dat deze track maar 4 minuten duurt, had ie van mij nog wel dik 2x zo lang mogen duren. Wat ik wel een minpuntje vind, is dat het tempo van de 'JSQ-sequencje' aan het eind nogal drastisch veranderd. En het klopt niet ten alle tijden. Maar dat had je zelf natuluk vast al door.

Verder heeeeeeeeeel goed gedaan. Ga zo door met deze track!

Back