Hoe reageren dieren op muziek?

Re: Klopt!

Re: Klopt!

Origineel geplaatst door CraZ

Er stond ook een keer iets over in de NRC geloof ik. Nog nooit eerder is het geconstateerd dat vogels iets overnemen van mensen of andere wezens..

.. voor alles een eerste keer zullen we maar zeggen.. :)

uhm....het is al eeuwenlang bekend dat spreeuwen allerlei geluiden uit hun omgeving nabootsen....'papegaaigedrag' dus...:geslaagd:
als je in het voorjaar hier in de tuin zit hoor je ze de vreemdste geluiden maken....

ik zit wel 's op mn zolder en dan denk ik dat de telefoon gaat of zo....het klinkt niet echt overtuigend,maar zo door de muziek heen lijkt het dr op....

de merels hier in de buurt reageren ook wel 's op mn muziek......heel grappig...

Toen ik eens op een theremin in de tuin speelde, begonnen de katten in de buurt meteen te janken ... En de kat van de buren die in onze tuin zat, liep onmiddellijk weg ... :D

Ik heb dat idee dan maar laten varen, ook al omdat ik klachten kreeg van de buren ...

Mijn hond loopt meestal weg bij het betere laag. Als er op tv iets te horen is met klassieke muziek kijkt hij altijd meteen op en begint nieuwsgierig rond te kijken. Daar reageert hij echt op.

Hehe, koele foto Arv (you almost fooled us :D )

Wanneer ik met m'n synths zit te tweaken hebben mijn katten er niet zo'n last van. Echter als ik de nieuwere muziek van Autechre (of soortgelijke gefreakte shit!) opzet (en dat is meestal op een redelijk volume) dan worden ze daar niet echt blij van. Beter gezegd: ze worden er nog al nerveus van en gaan meestal rare dingen doen.

Origineel geplaatst door fuse
Klopt, m'n Opa had vroeger een radio in de stallen staan. Koeien zijn gewoon gezelligheidsdieren. Niet voor niets dat ze in India heilig zijn.
Daarom heeft mijn oom een bak met goudvissen tussen de koeien in de stal gezet. :)

De katten hier zijn best schotvast en reageren meestal ook niet al te overdreven op muziek. Alleen de oudste kater is wat minder gecharmeerd van harde bastonen.
2 van de beestjes hiero kunnen niet overweg met experimenteel gesnerp, ze worden er erg onrustig van. Met een trekje van 6trak heb ik er wel es 1 de gordijnen in gejaagd.

Als ik begin te drummen loopt mijn kat altijd weg :confused:

en de doorsnee muziek die op mijn kamer draait (black metal enzo) apprecieren ze ook niet denk ik :erm:

Mijn katten zijn ondertussen volgens mij doof geworden.. :D
Alleen hoog gesisssssss vinden ze 3x niets.. Dan zitten ze direct ergens onder het bed ofzo.
Komt omdat ze een trauma hebben, die katte van me..

Recentelijk ging ik bij mijn broertje langs om de master van mijn nieuwe CD te checken op zijn stereo. Tijdens een van de nummers werd zijn jongste kat (hij heeft er acht) helemaal raar, en viel een van de boxen aan. :okdan: Industriele muziek heerst!

dog lounge

Het idee voor de hondenlounge kreeg uitgever LindeTree naar aanleiding van een onderzoek van de universiteit van Belfast. Daar werd een aantal honden blootgesteld aan verschillende soorten muziek, van popmuziek en heavy metal tot klassieke muziek. Het bleek dat de viervoeters het best reageerden op klassieke muziek. Aan de hand van dat onderzoek liet het bedrijf speciale muziek componeren voor honden, gebaseerd op rustige pianomuziek en natuurgeluiden.

:D

Dit is wel iets voor die drukte maker die hier rond loopt.

:dj:

Onze hond reageerd alleen op hondegeluiden op tv, maar ik zal em eens op m'n kamer zetten voor m'n boxen en wat freaken met de muziek.

Origineel geplaatst door omc
Dit is wel iets voor die drukte maker die hier rond loopt.

Dus je wordt een beetje rustig van die klassieke muziek? Mooi zo! :D

mijn kat ligt vaak op mijn bed en reargeerd niet maar ga het volume wel lager zetten aangezien ze er wel doof van worden.
Mensen mijden vaak hard geluid, katten en honden niet aangezien die niet het verband snappen tussen hard geluid en doof worden. Veel katten hebben het niet op synth geweld. Zeker geen dingen als FM ed. aangezien er veel boventonen bij vrijkomen die wij wel niet horen maar hun toch wel degenlijk...

Ach tja leuk hoor katten in de studio :)

Origineel geplaatst door TearSong
<snip>Alleen als ik met m'n cursor over het beeldscherm ga worden ze wakker, daar kunnen ze uren mee spelen ;) (hele scherm onder de afdrukken van kattenpootjes na afloop)

Wat er met die cursor is... Dat vindt mijn kat het einde!

Sinustonen en mondharmonica is ideaal om het diertje de kamer uit te krijgen!
Ze negeert bijna alle muziek, maar voor Mozart komt ze uit haar slaapplaats.

Kippen reageren op het tempo van een metronoom.

Wout

als ik muziek met veel percussie geluiden aan heb staan zit mn kat altijd met dr staart mee te tappen
wanneer de percussie ophoudt hoort ze blijkbaar geen ritme's meer want ze stopt daarna met tappen

als ik in de studio bezig bent gaat ze wel altijd naast me zitten en meekijken en als ik te lang bezig ben loopt ze voorbij en stopt haar staart in mn neus zo van hallo ik wil aandacht :)

Back